PDA

View Full Version : Nieuwe elementen Epi Les Paul



Blaahaab
8 januari 2008, 17:44
ik heb een Epiphone Les Paul, voor het oog een prachtig gitaartje. Maar ik ben niet tevreden met het geluid, dus ik ga andere elementen kopen, seymour duncan humbuckers. Maar ik weet nog niet precies wat ik ga kopen.

Mijn stijl is vooral punk / rock, beetje het wat hardere werk, maar ook weer niet metal. Denk aan Guns n Roses, NoFX, Rage against the machine, Canon Rock (yeah), beetje dat soort bandjes.
In het geluid wil ik wel een lekker ritme kunnen spelen, beetje mute en hoge output, maar ook wel flink wat hoog voor wat solo-werk. Maar niet van dat metal-gejengel, gewoon stevige rock / punk / hardrock. Kwa begeleiding hoeft het niet perfect clean te zijn, gewoon lekker strak geluid

Kan iemand mij helpen met het kiezen van juiste elementen??

thanks :hippie:

omni
8 januari 2008, 17:47
Als je toch SD's wil dan zou ik gewoon de Hotrodded humbucker set bestellen.
Bestaat uit een JB en een jazz element. Perfect voor LP's en in duitsland al voor ± 120 euri per set.

ACSlater
8 januari 2008, 21:21
Met SD's kan je eigenlijk niet fout zitten. Luister zelf eens voor de verschillen:
http://www.seymourduncan.com/support/audio-samples/humbuckers_and/

Jimwoud
8 januari 2008, 21:26
Als je toch SD's wil dan zou ik gewoon de Hotrodded humbucker set bestellen.
Bestaat uit een JB en een jazz element. Perfect voor LP's en in duitsland al voor ± 120 euri per set.
Ik heb ook wel geregeld gelezen dat een JB niet zo lekker klinkt in een LP. Een SD Distortion lijkt met dan beter.

ACSlater
8 januari 2008, 21:29
Ik heb ook wel geregeld gelezen dat een JB niet zo lekker klinkt in een LP. Een SD Distortion lijkt met dan beter.

Het is anders wel een befaamde combi; een 59 in de hals en JB in de brug. Er zullen vast wel mensen zijn die het minder vinden klinken maar het aantal positieve reacties lijkt me hoger.

LP_CL
8 januari 2008, 22:10
Het is anders wel een befaamde combi; een 59 in de hals en JB in de brug. Er zullen vast wel mensen zijn die het minder vinden klinken maar het aantal positieve reacties lijkt me hoger.
+1
Wordt heel veel gedaan.

M O P
8 januari 2008, 22:11
Ik heb de JB in de brug en Jazz in de hals, geweldig setje!

Orpheo
8 januari 2008, 23:40
ik vind het een leuk setje, maar de JB vind ik toch veel te schel. Ik blijf 'm niks vinden. Geef mij maar de distortion-set. de hals-versie klinkt zo lekker dik, en de brugpup is zo lekker ala de dirty finger-pickup.

Bart_Blueprint
9 januari 2008, 13:00
Ik krijg in mijn Epi Les Paul een set SD Alnico II Pro pickups. Heb deze ook al eens eerder in een LP gehoord en op de site van SD staan ook wel wat sampletjes. Maar ik vind deze in een LP ook erg lekker klinken.

6-string
9 januari 2008, 15:19
ik heb een Epiphone Les Paul, voor het oog
Moet je de gitaar nog kopen, of heb je ze al?

Want als je ze nog moet kopen, zou ik het een beetje stom vinden als je een gitaar alleen koopt voor z'n looks. Dan kan je toch beter een andere gitaar zoeken die je ook mooi vind en wel goed klinkt, is mijn mening dan toch...

Ik heb enkele weken geleden een Gibson Burstbucker setje op de kop getikt. Winkel ging sluiten en alles moest weg: 115€! En klinkt echt geniaal!
De gewone prijs is waarschijnlijk wel wat te duur, 180€, maar misschien moet je eens kijken voor andere Gibson pickups (http://www.musik-produktiv.de/(s(5dfll2j1fe73dk3kjfiigwve))/shop/Artikelliste.aspx?wg_gruppe_id=16868&ag_gruppe_id=17054&ob_gruppe_id=17299&sort=relevanz&marke_gruppe_id=11388)

Mvg

rocker_71
9 januari 2008, 15:23
PAF in de neck en een JB of Distortion bji de brug.

(kijk ook nog even bij DiMarzio , die hebben de befaamde superdistortion, da's ook een klassieker).


Iig keus genoeg, maar dat maakt het soms juist wel lastig.

Blaahaab
9 januari 2008, 18:37
Moet je de gitaar nog kopen, of heb je ze al?



de gitaar heb ik al, ruim 2 jaar terug beetje in een opwelling gekocht omdat ik hem prachtig vond, versterkt heb ik er niet echt op gespeeld. Toen vond ik hem prima spelen en klinken, maar nu heb ik er weer een andere gitaar bij, en die kwaliteit vind ik echt wat beter qua elementen. Dus deze gitaar moet een upgrade hebben :)

Ik ben van plan om zo'n 80-90 euro per element uit te geven, ik moet 2 humbuckers hebben.

Wat is PAF eigenlijk precies? dat zie ik op die site van SD ook wel vaker staan, maar ik weet niet precies wat het is.

thx voor alle reacties :)