PDA

View Full Version : Peavey TNT130



TimmU
8 januari 2008, 16:28
Ik heb sinds zondag zo'n kast hier staan.De eindversterker is kapot, net zoals de 15"speaker. Toch , het geluid van die amp vind ik erg vet, en ik wil hem sowieso gaan gebruiken als een voorversterker in m'n setup. Een aantal vragen schoten me gelijk te binnen:

- Waar is de GND +/ - switch voor ?
- Op welke prijs moet ik rekenen voor een ietwat degelijke eindversterker ?
- Kan ik de voorversterker via m'n PRE-AMP out gewoon in een andere versterker op m'n PWRAMP IN gooien? en wat voor een effect heeft dat dan? Zou ik eventueel hem ook gewoon kunnen gebruiken als PREAMP TNT -> een input in m'n normale amp ?

TimmU
8 januari 2008, 22:16
*BUMP* Hellup ???

marter544
8 januari 2008, 22:19
-De GND knop is denk ik een ground lift, oftewel een schakelaar om de aarde aan of af te sluiten van je versterker.
-Geen idee
-Het eerste kan, het 2e zou ik niet zo snel doen, ik denk dat je dan enorm veel gain gaat krijgen, omdat je pre-amp van je normale amp ontzettend gaat oversturen.

TimmU
8 januari 2008, 22:30
In ieder geval bedankt. de PREAMP OUT in een gewone input ga ik gewoon is proberen. Misschien krijg je wel retevette dingen. Ik heb een amp met een mastervolume, dus dan zet ik de gain van desbetreffend kanaal gewoon héél laag, en kijk wat er dan gebeurd. A/B'en die zooi. Ik ben benieuwd:)

TimmU
9 januari 2008, 18:25
test is gelukt. Als ik de peavey laat oversturen, en de pre-amp van een normale amp, krijg je echt synthesizer achtige distortion geluiden. Echt tof om mee te experimenteren. De klank is excentriek, maar wel te gek
@mods , zou hij vanaf nu naar "De werkbank " kunnen?
want: vraag !

het eindversterker gedeelte van deze peavey is naar de eeuwige jachtvelden.Maar ik ben verliefd geraakt op die rare sound uit de TNT. De voorversterker wil ik wel blijven gebruiken dus. Het eindversterker gedeelte haal ik eruit, en ik maak er een kleine top van .hoe voed ik die voorversterker dan? ik heb het draadje gevolgd ( ben compleet geen amptechneut) en die kwam terecht in een gigantisch zwart blok (trafo ? ). Vanuit daar word dan denk ik ook de pre-amp gevoed. Hoe kan ik gewoon een draadje naar de preamp laten gaan, zodat die alleen stroom krijgt, en het eindversterker gedeelte eruit kan?

bert k
9 januari 2008, 23:36
Niet aan gaan zitten kloten, gewoon laten zitten alles. Kan geen kwaad.