PDA

View Full Version : stereo test



bass blom
8 januari 2008, 15:37
men neme 1 woonkamer met daarin een JBL 5.1 set (5 x 75watt +100 sub)
een macbookje met een lexicon omega usb audio interface
2 maal RODE NT1A
1 CD van ilse de lange
garageband

http://www.hetgelegevaar.nl/2maalnt1a.mp3

deze exercitie voor donderdag bandje oefenen opnemen :D

(klinkt wat boomig, niet echt aan plaatsing gedaan, mics gewoon ongeveer midden in bijna 4kante kamer)

Makor1966
8 januari 2008, 15:51
Ben benieuwd wat er donderdag uit komt.

bass blom
11 januari 2008, 11:53
white wedding, ik speel nog flink brak :D

http://www.internut.nl/vl/whitewedding.mp3

paulusdeBKB
12 januari 2008, 16:44
Lache, dat White Wedding. Ik zou er wel een tweede gitarist of een toetsenist bijzoeken, dan heb je wat meer mogelijkheden voor het arrangement (misschien ook meerstemmig zingen).

bass blom
12 januari 2008, 16:48
ja zitten we over te twijfelen..
zie het aan 1 kant wel zitten, andere kant niet.
in ieder geval zeker geen toetsen!
eerst moet ik er weer goed inkomen, zat 22 jaar geleden voor het laatst in een bandje ;)
liever hou ik het zo, geeft meer vrijheid.
ik zou wel willen dat de bas een smerig goor stompboxje neemt, dat hij als ik solo doe wat meer het gat van slag induikt.

Lexvandoef
12 januari 2008, 17:26
Ik zou der ook een 2de gitarist bij nemen, geen toetsenist. Dan wordt het net wat gelaagder en dieper allemaal, en bovendien vind ik het ook wel lekker spelen met zijn 2en.

bass blom
12 januari 2008, 18:19
ja maar ik had al tijden de wens; een bandje met alleen bas, drums, gitaar en zang.
dus voorlopig blijft het zo :satisfie:

Lexvandoef
12 januari 2008, 18:32
ja maar ik had al tijden de wens; een bandje met alleen bas, drums, gitaar en zang.
dus voorlopig blijft het zo :satisfie:

ach zo. Dan moet je idd ff zo houden.

johantipker
12 januari 2008, 23:43
ja maar ik had al tijden de wens; een bandje met alleen bas, drums, gitaar en zang.
dus voorlopig blijft het zo :satisfie:

...gaaf powertrio dus... je bassist zou wat harmonischer moeten spelen, meer het akkoordschema laten horen, dan kun je wat lekkerder op 'm drijven...

bass blom
12 januari 2008, 23:46
15 juni wellicht ons eerste optreden, gelukkig nog ver weg, ruim tijd om te sleutelen :lp:

paulusdeBKB
13 januari 2008, 00:43
Powertrio is wel gaaf, maar z'n beetje het moeilijkste wat je kunt doen. Respect!!

Edit: luister eens naar de plaat "Left Side of the Brain" van Fiction Plane, het bandje van de zoon van Sting. Ook een powertrio. Wist je trouwens dat The Police live werkt met Moog Taurus pedalensynths? Om af en toe toch een textuurtje toe te voegen. Zoiets kun je ook overwegen.

bass blom
13 januari 2008, 00:53
Powertrio is wel gaaf, maar z'n beetje het moeilijkste wat je kunt doen. Respect!!

Edit: luister eens naar de plaat "Left Side of the Brain" van Fiction Plane, het bandje van de zoon van Sting. Ook een powertrio. Wist je trouwens dat The Police live werkt met Moog Taurus pedalensynths? Om af en toe toch een textuurtje toe te voegen. Zoiets kun je ook overwegen.

dank voor de feedback! :D

heb het ook echt nodig, zit er over te draaikonten, ja, nee..
luister ik net naar: does your mother know, hahaa, ga ik toch inderdaad voor hard werken :cheerup:

is de eerste keer dat ik het meespeelde, veel gezoek en gerommel dus, maar soms zit daar dan weer iets tussen wat je er dan in gaat houden.

en een klein toetsdingetje, sampler misschien, waar de zanger af en toe wat uit laat komen is ook al in de grijze massa langsgekomen hier.

en een steel op pootjes voor af en toe een lekker gore gillende sliert :P
daar is de rooie gibsun steeds meer kandidaat voor :D

zal t ff upppen zo, doesurmother.

http://www.internut.nl/vl/doesurmotherknow.mp3

paulusdeBKB
13 januari 2008, 01:01
Heb meteen even geluisterd, moet nog wel eea aan gebeuren... wie zingt het trouwens?

bass blom
13 januari 2008, 01:17
ja flink wat moet er nog gebeuren :D

albert brunsting heet ie.

http://www.vanlunterenrock.nl/

binnenkort ga ik op de foto en de www vernieuwd :satisfie: