PDA

View Full Version : Drumsamples



Luke-wannabe
8 januari 2008, 13:14
Hey people.

Ik ben net op zoek geweest naar drumsamples, maar je moet er zowat altijd voor betalen!
Heeft er hier iemand nog een site met gratis samples, of heeft iemand hier nog coole drumsamples?
Alvast bedankt :)

Leon

Bloodline
8 januari 2008, 15:32
andy sneap forum heeft coole kick samples.

Luke-wannabe
8 januari 2008, 16:34
Ik bedoelde eigenlijk meer een soort kant en klare sample. Dus geen aparte drums, maar gewoon een beat van 1 maat of 2 of weet ik het.

Joey Handsome
8 januari 2008, 16:37
Kan je net zo goed van een cdtje een stuk drum jatten. Je hebt vast wel een nummer waar je even de drummer in z'n eentje hoort. Trouwens, waarom niet gewoon een metronoom gebruiken? Waar heb je het voor nodig? Fruityloops?

Luke-wannabe
8 januari 2008, 16:44
Ik wil gewoon nummers maken met drumsamples. En wat jij zegt heb ik al een keer gedaan. Werkt opzich best goed :)
En het is voor in garageband.

Joey Handsome
8 januari 2008, 16:48
Ik heb wel toffe samples voor je van gave ouwe drumcomputers, maar ik denk dat dat net niet is wat jij zoekt.

jw009
8 januari 2008, 19:19
Addictive drums heeft een gratis demo versie, met 1 drumkit. Best vet geluid ook.

Luke-wannabe
8 januari 2008, 19:21
@ Joey: Wellicht! Kun je me er wat sturen? Ik pm je ff m'n emailadres.
@ jw009: Ik ga ff kijken :)

Bouke
8 januari 2008, 19:55
EZ drummer heeft gave samples, helemaal als je de extra kits er ook bij koopt. Tevens heb je dan een gigantische midi library met echt ingedrumde midi-files waarmee je de samples kunt afspelen. Heel veel variaties etc. Aanrader. Kost iets van 149 euries oid. Is stand-alone en vst-plugin.

Bouke

Luke-wannabe
8 januari 2008, 20:02
Ja kopen is zeker nu even geen optie.
Maar ik heb net die demo van Addictive drums gedownload. Maar dit is dus geen standalone programma heh?
Kan ik dat openen in Garageband of Audacity? Of moet ik daar echt logic of cubase voor hebben?
Alvast bedankt :)

Azrael
8 januari 2008, 20:11
Ik bedoelde eigenlijk meer een soort kant en klare sample. Dus geen aparte drums, maar gewoon een beat van 1 maat of 2 of weet ik het.

Garageband 8-)

bass blom
8 januari 2008, 20:19
nog niet google, freeware drum samples geprobeer bobje?
is zat te vinden dan ;)

Luke-wannabe
8 januari 2008, 20:32
Garageband 8-)
Ja maar daar ben ik op uitgekeken die samples :)

@ Bass: Ooh nee die heb ik nog niet gegoogelt. Zijn dat een beetje knappe samples.

Joey Handsome
8 januari 2008, 20:52
Ik heb net even een aantal toffe samples naar je gestuurd, misschien dat anderen het ook leuk vinden. Hier is dus de link: http://download.yousendit.com/76CA2CA429D84EDE

Volkomen legaal allemaal verder. Zijn oude drumcomputers en beatboxen. Sommigen klinken wat meer als echte drums, anderen totaal niet.

Gitaar en drumcomputer kan best cool zijn vind ik. Luister bijvoorbeeld eens naar Thrones.

JelmerOnGuitar
8 januari 2008, 20:53
Ik zou zeggen: koop/download een beat-programma. Bijvoorbeeld Reason of Cubase. Dit zijn ongelovelijk vette programma's.

Hier maak je dus gewoon je eigen beats/samples. Das toch veel vetter, heb je meteen iets van jezelf!:D

Joey Handsome
8 januari 2008, 20:55
Tja, Reason is wel leuk, maar je bent er wel gauw klaar mee als je het mij vraagt. Dan liever Ableton, werkt ook een stuk lekkerder.

bass blom
8 januari 2008, 20:58
Ja maar daar ben ik op uitgekeken die samples :)

@ Bass: Ooh nee die heb ik nog niet gegoogelt. Zijn dat een beetje knappe samples.

gewoon ff zoeken, drumloops zoek je, dan dat ipv samples invoeren :D

Azrael
8 januari 2008, 21:02
Ik zou zeggen: koop/download een beat-programma. Bijvoorbeeld Reason of Cubase. Dit zijn ongelovelijk vette programma's.

Hier maak je dus gewoon je eigen beats/samples. Das toch veel vetter, heb je meteen iets van jezelf!:D

Een beat-programma.....Die naam alleen al is raar. Maar dat je Cubase noemt is nog veel vreemder. De topic starter zoekt drumloops....Geen host.

Joey Handsome
8 januari 2008, 21:05
Ik snapte ook al niet hoe hij dat met Cubase wilde doen. Puur beats maken from scratch. Cubase is wel goed als midi sequencer, stuur er nu mijn HR-16 mee aan en MS2000 en dat werkt echt lekker.

Luke-wannabe
8 januari 2008, 21:17
Ik kan die rar niet openen, Joey! Je hoeft geen moeite ervoor te doen hoor, maar als het heel makkelijk te fiksen is zou ik het graag in een winzipje willen hebben :)

Joey Handsome
8 januari 2008, 21:18
Oke ik kijk wel even. Heb je geen winrar?

Joey Handsome
8 januari 2008, 21:20
http://download.yousendit.com/3EF000C61FDD43C5

edit:

Deze zou het moeten doen. Is zip en ik heb hem even gedownload en een paar samples aangeklikt en die geven allemaal geluid. Gebruik gewoon winrar. Ik hoor het wel.

Luke-wannabe
8 januari 2008, 21:22
Ja deze gaat denk ik wel lukken!
Thnx voor de moeite man! Ben erg benieuwd! Ik hou wel van die gekke samples :D

Azrael
8 januari 2008, 21:25
Ik kan die rar niet openen, Joey! Je hoeft geen moeite ervoor te doen hoor, maar als het heel makkelijk te fiksen is zou ik het graag in een winzipje willen hebben :)

UnrarX download of Winrar (als je Windows hebt maar dacht dat je een Mac had)

Luke-wannabe
8 januari 2008, 21:27
Ik heb nu al en gezipte vesie van joey gehad maar zal die andere proggies ook ff downloaden.
Thnx Joey! Volgens mij werken die samples goed met Reason ofzo!

Joey Handsome
8 januari 2008, 21:30
Zeker, je kunt ze heel makkelijk in Redrum zetten (zo heette dat ding toch? lang al niet meer achter Reason gezeten). Heb er in ieder geval wel lol mee gehad.

Luke-wannabe
8 januari 2008, 21:35
Moet alleen Reason dan nog even kopen. *Ahum* downloaden...

Joey Handsome
8 januari 2008, 21:37
Oke, je kunt ook Ableton bijvoorbeeld gebruiken. Ook een leuk programma, werkt ook samen met Cubase. Gebruik ik zelf ook...

Luke-wannabe
8 januari 2008, 21:43
Ik gebruik vaak Garageband eigenlijk. Maar werk Ableton ook met VST's?

Ic3gl0vE
8 januari 2008, 22:10
Ik bedoelde eigenlijk meer een soort kant en klare sample. Dus geen aparte drums, maar gewoon een beat van 1 maat of 2 of weet ik het.


Dan zou ik op internet niet zoeken naar drumsamples, maar drumloops. Waarschijnlijk vind je dan eerder wat je zoekt.

Luke-wannabe
8 januari 2008, 22:12
Ik heb al iets leuks gevonden, maar thnx voor de tip anyways :)

Joey Handsome
9 januari 2008, 10:28
Ik gebruik vaak Garageband eigenlijk. Maar werk Ableton ook met VST's?

Yep, en je kunt er heel makkelijk loops mee maken en vervolgens nummers. Dit is ook allemaal heel makkelijk live weer te gebruiken als je dat zou willen. Daarnaast kan je ook heel makkelijk aan een hoop softsynths komen die goed werken in Ableton.

Luke-wannabe
9 januari 2008, 10:30
Yep, en je kunt er heel makkelijk loops mee maken en vervolgens nummers. Dit is ook allemaal heel makkelijk live weer te gebruiken als je dat zou willen. Daarnaast kan je ook heel makkelijk aan een hoop softsynths komen die goed werken in Ableton.
Okeej. Dan ga ik even kijken of ik ergens Ableton vandaan kan halen :)