PDA

View Full Version : MXR MC-402 Boost / Overdrive Custom Audio Electronics



techfrenk
8 januari 2008, 11:33
http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0010584-000_1_images400.jpg

heeft iemand van jullie deze? ben heel erg aan het twijfelen of ik deze aan mn board toevoeg. mxr en custom audio electronics staan wel altijd garant voor kwaliteit...

help me please...

robert-gitarist
8 januari 2008, 11:51
Als je even wat specifieker wilt uit leggen...
Wat zoek je en wat wil je?
Geen idee of het wat bij jou toeveogd. Weet niet wat jij op je board hebt staan. Als je al 3 overdrives hebt en een boost dan zal dit geen ruk toevoegen

techfrenk
8 januari 2008, 12:05
sorry had wat duidelijker moeten zijn.
heb nu alles van bos

tuner-compressie-overdrive-distortion-chorus-reverb
tu2-cs3-sd1-ds1-ch2-rv5

ik wil graag een zo breed mogelijke setup. en heb natuurlijk ook een verlanglijstje, dat zal iedereen hier wel hebben denk ik he ;)
en op mn verlanglijstje staan:

FULLTONE FULLDRIVE MOSFET
MXR MC-402 BOOST/OVERDRIVE
BOSS PH-3
BOSS FDR-1
MXR PHASE90
BOSS DN2
ARTEC TWIN HEAD PEDAL

en nu heb ik geld over om die mxr te kopen. en een overdive + boost lijkt mij super. dus vervanging van mn overdive pedaal of een toevoeging aan mn board.

robert-gitarist
8 januari 2008, 12:40
Tsja als ik jou was zou ik dat pedaal van mxr niet kopen. Ik zie namelijk dat je al een Boss SD-1 hebt, DS-1 en ik zie dat je nog een Fulltone en Boss DN-2 wilt hebben. Allemaal iets met gain en drive al dus, en dan lijkt mij de MXR aardig overboden gezien dat eigelijk ook een drive is MET boost. Ik zou dan gaan voor de kleine MXR/CAE. Dat is alleen een Boost. Of ik zal die SD-1, DS-1 verkopen en de DN-2 voorgezien houden en die MXR te halen. Je zou zelf moeten kiezen maar ik denk dat allebei erg veel wordt en geloof me, er wordt super veel van je toon geknaagt met tig van dat soort pedalen. Je kunt beter 1 of 2 echt hele goeie overdrive/distortion hebben dan zoals je nu wilt hebben, een stuk of 4/5 ;)
Wat voor muziek speel je? Misschien heb je namelijk aan een drive echt genoeg. Bespaard A, veel geld en B, veel ruimte ;)

techfrenk
8 januari 2008, 13:09
ik ga ze zowiezo niet allemaal tegelijk op mn board zetten haha
maar als ik de mxr heb kan de overdive weg,
de dn2 kan er wel bij denk ik. en als ik ooit de fulltone ga kopen is dat weer ter vervanging van de mx of de ds1...

dus jij zegt als ik mxr wil kopen kan de sd 1 weg
of sd1 houden en een mxr boost erbij kopen...
mmm...

muziekstijlen: pop / rock
van pointer sisters tot lenny kravits haha

robert-gitarist
8 januari 2008, 14:19
ik ga ze zowiezo niet allemaal tegelijk op mn board zetten haha
maar als ik de mxr heb kan de overdive weg,
de dn2 kan er wel bij denk ik. en als ik ooit de fulltone ga kopen is dat weer ter vervanging van de mx of de ds1...

ja das handig, eerst ga je een MXR kopen die opzich aardig prijzig is en je hebt nu al in je achterhoofd zitten dat je ooit een Fulltone wilt kopen om die dan weer ter vervangen. Dat snap ik dus niet, waarom ga je niet eerst ZELF eens na de winkel toe en test een aantal pedalen uit?! Bedoel, wat heeft het voor een zin om eerst tig pedalen te hebben en dan vervolgens of de zelfde soort pedalen te gaan kopen of te vervangen. Waarom niet in een keer goed?



dus jij zegt als ik mxr wil kopen kan de sd 1 weg
of sd1 houden en een mxr boost erbij kopen...
mmm...

Ik geef alleen een advies ;) Van mij mag je alles kopen/alles houden/alles 100 keer dubbel hebben. Kijk je bent niet zo duidelijk van nou ik zoek een overdrive die dit dit dit en dat moet hebben, dat was een stuk makkelijk geweest. Je zegt nu dat je heftig zit te twijfelen of je die MXR wilt kopen of niet. En je zegt dat je nog een aantal pedalen wilt gaan kopen en vervangen maar ik snap gewoon niet, waarom wil je eerst dik 150 euro uitgeven aan een MXR en daarna wilt vervangen door een Fulltone overdrive maar waarom ga je dan niet eerst even testen? Je kunt beter gewoon een heel goed overdrive pedaal aanschaffen dan eerst die, dan die, en die vervangen door die etc ;)

dml
8 januari 2008, 14:57
En je zegt dat je nog een aantal pedalen wilt gaan kopen en vervangen maar ik snap gewoon niet, waarom wil je eerst dik 150 euro uitgeven aan een MXR en daarna wilt vervangen door een Fulltone overdrive maar waarom ga je dan niet eerst even testen? Je kunt beter gewoon een heel goed overdrive pedaal aanschaffen dan eerst die, dan die, en die vervangen door die etc ;)

De TS geeft eigenlijk gewoon aan wat iedere gitarist heeft gedaan en nog steeds doet, namelijk het kopen en weer verkopen van pedalen. Heb jij, toen je je eerste oversturingspedaal kocht, gelijk de voor jou beste gekocht? Vast wel. Maar heb je die nog steeds en gebruik je 'm ook nog steeds? Of is 'ie ondertussen vervangen, of is er een ander oversturingspedaal bij gekomen?

Persoonlijk vind ik dat de oversturing van deze MXR naar een droge scheet klinkt. Ik ben er helemaal geen liefhebber van maar de Fulltone klinkt dan echt veel beter.

Als ik jou was, en je budget laat het toe, koop ze dan lekker allemaal!!

techfrenk
8 januari 2008, 15:00
klopt... ben ook een twijfellaar...haha
maar nu weet ik nog steeds niet wat de ervaringen van die mxr overdive/boost zijn...

techfrenk
8 januari 2008, 15:04
De TS geeft eigenlijk gewoon aan wat iedere gitarist heeft gedaan en nog steeds doet, namelijk het kopen en weer verkopen van pedalen. Heb jij, toen je je eerste oversturingspedaal kocht, gelijk de voor jou beste gekocht? Vast wel. Maar heb je die nog steeds en gebruik je 'm ook nog steeds? Of is 'ie ondertussen vervangen, of is er een ander oversturingspedaal bij gekomen?

Persoonlijk vind ik dat de oversturing van deze MXR naar een droge scheet klinkt. Ik ben er helemaal geen liefhebber van maar de Fulltone klinkt dan echt veel beter.

Als ik jou was, en je budget laat het toe, koop ze dan lekker allemaal!!

een droge scheet? mmm, sparen voor de fulltone dan maar?

BeeJee
8 januari 2008, 15:24
Of eerst een aantal verschillende kandidaat-pedalen beluisteren voor je koopt ;)

Kim Wilson
8 januari 2008, 16:02
een droge scheet? mmm, sparen voor de fulltone dan maar?
Ga eerst eens zelf testen, man! Je laat je keuze voor zo'n duur pedaal toch niet beinvloeden door de eerste de beste die roept dat dat pedaal als een droge scheet klinkt? Misschien vind jij hem juist wel geweldig.

Ik snap er niks van... :confused:

EuroCinema
8 januari 2008, 16:15
Ja, zo gaat dat op internet he. Een Amerikaan van 12 die vorige week zijn eerste les heeft gehad, test een pedaal met alle knoppen op 10 met een squier telecaster die drie vakjes te laag staat en een Roland jazzchorus, klinkt niet als Slash en post op een forum dat het ding slecht klinkt. En drie jaar later is dat dan De Waarheid. :)

Nielsje
8 januari 2008, 17:24
Hm.. als ik hem tegenkom wil ik hem wel eens proberen.
niet dat ik het nodig heb, maar het ding ziet er wel ongelovelijk strak uit!

Kim Wilson
8 januari 2008, 17:26
Trouwens, als ik me niet vergis heeft Harry zo'n ding. Moet je die eens PM'en. :)

d'oh
8 januari 2008, 17:37
Ik heb laatst op zo'n ding gespeeld en dat was eigenlijk best een leuk geval.

Boost-sectie: MXR Micro-Amp, zal wel niet helemaal identiek zijn, maar klinkt wel ongeveer zo.

Drive-sectie: klinkt als een Rat, gaat van drive naar distortion naar fuzz

Persoonlijk vind ik hem lekkerder dan de SD-1 of DS-1

kokeleko
8 januari 2008, 18:54
Ik vind em super, de boost is ietwat bassiger als de microamp, maar zeer bruikbaar.
De overdrive vindt ik prima klinken voor mijn TOL100, hij klinkt zeker niet als een droge scheet eerder als een natte.....................:-)

dml
8 januari 2008, 18:54
Ga eerst eens zelf testen, man! Je laat je keuze voor zo'n duur pedaal toch niet beinvloeden door de eerste de beste die roept dat dat pedaal als een droge scheet klinkt? Misschien vind jij hem juist wel geweldig.

Ik snap er niks van... :confused:

De eerste de beste? En bedankt!! ;)

techfrenk
8 januari 2008, 20:18
haha lach me kapot om die reacties...
ik neem niet alles direct aan hoor, heb ook de eigenschap om eigenwijs te zijn.. :)

maar dit wou ik nou, gewoon horen wat de reacties over dit pedaal waren.
en tot de conclusie gekomen, dat de een m vergelijkt met scheten. en de andere met een rat...

neej super bedankt voor de reacties,
kga m toch even testen, ooit...

AutoStatic
8 januari 2008, 21:29
Ik heb dit pedaal naast de Fulltone FD2 Mosfet uitgeprobeerd en in vergelijking met de FD2 klonk ie inderdaad als een scheet. Ik zou als je inderdaad ooit een FD2 wil hebben nog even doorsparen of ze in ieder geval zelf naast elkaar proberen. Over het geluid van die MXR kan ik echt weinig zeggen, vond 'm zo naar klinken in vergelijking met de FD2 dat ik 'm meteen weer aan de verkoper heb teruggegeven.

Nielsje
8 januari 2008, 21:38
maar dit wou ik nou, gewoon horen wat de reacties over dit pedaal waren.
en tot de conclusie gekomen, dat de een m vergelijkt met scheten. en de andere met een rat...

De Rat is een pedaal, dat weet je toch?

techfrenk
8 januari 2008, 22:19
De Rat is een pedaal, dat weet je toch?

zo serieus zeg... haha t was meer een woordspeling. ;)

Nielsje
8 januari 2008, 22:25
Nou ja, je kan tegenwoordig niet voorzichtig genoeg wezen. :)
Zo'n internetforum, zonder gezichtsuitdrukkingen, is soms best lastig...

lambiekos
11 januari 2008, 23:59
Hallo,

Ten eerste wat door de meeste gitaristen gezegd wordt ga zelf bij een gitaarwinkel testen!! :listen:
Ik heb dit zelf ook gedaan en kwam toen uit bij deze boost pedaal!
Ieder vindt het weer een ander geluid, en ieder wil zijn eigen geluid krijgen.
En ja dat iemand het vindt klinken als een scheet, ja het is maar net hoe je het vergelijkt!! :D

Persoonlijk gebruik ik deze pedaal voor mijn solo-werk en heb ik geen klachten over, alleen ja das mijn mening natuurlijk...... :punk:

Lexvandoef
12 januari 2008, 00:23
Hallo,

Ten eerste wat door de meeste gitaristen gezegd wordt ga zelf bij een gitaarwinkel testen!! :listen:
Ik heb dit zelf ook gedaan en kwam toen uit bij deze boost pedaal!
Ieder vindt het weer een ander geluid, en ieder wil zijn eigen geluid krijgen.
En ja dat iemand het vindt klinken als een scheet, ja het is maar net hoe je het vergelijkt!! :D

Persoonlijk gebruik ik deze pedaal voor mijn solo-werk en heb ik geen klachten over, alleen ja das mijn mening natuurlijk...... :punk:

het is DIT boostpedaal, maar goed, gefeliciteerd met je nieuwe pedaaltje! :D

Lenweë Míriel
12 januari 2008, 00:32
Ik hen hem een tijdje geleden gekocht en tja ik moet zeggen dat ik het drive gedeelte van het pedaal nou ook niet echt heel geweldig vind, maar man wat een heerlijk boost komt er uit.
Dus tja als boost vind ik hem echt goed en bruikbaar en verder moet ik bij de drive nog eens gaan knoppen gaan draaien en kijken of ik er wat uit krijg.
Maar dit is slechts mijn mening en dat hoef niet die van een ander te zijn.