PDA

View Full Version : Telecaster HW1 (upgrade) of Tele Classic 60s (MIM)



blademan
8 januari 2008, 10:41
Weet iemand van jullie hier of er kwa;litatief veel verschil zit tussen deze 2 Teles? Ik weet wat de specs verschillen zijn, maar hoe verhoudt de kwaliteit van de MIM zich tov de Amerikaan. Rechtvaardigt die 100 euro verschil in prijs echt een verschil in kwaliteit?

dimitri
8 januari 2008, 13:02
De classic series zijn heel degelijke gitaren. Tov de "gewone" mim zijn ze klasses beter. Betere hardware, betere elementen en vintage afwerking. De nieuwe highway's hebben een upgrade gehad en zijn ook fijne gitaren. Hoe ze zich tov elkaar meten kan ik niet direct zeggen. Maar ik vermoed dat je bij de classics een meer vinatge toon hebt. Maar zoals bij alle gitaren, zal je ze beide moeten testen om te kunnen uitmaken welke toon jij juist zoek.
Ik heb een 5O's classic tele en ben hier zeer tevreden over.
veel succes

MarkV
8 januari 2008, 13:27
De classics zijn wat meer vintage gericht. De HW's wat moderner. Beide zijn goed, maar de afwerking kan soms wat minder zijn op de MiM classics. Goed controleren en zeker eerst bespelen voordat je iets koopt.

Kim Wilson
8 januari 2008, 15:50
Ik vond beide Tele's erg goed. Kwalitatief doen ze niet voor elkaar onder. Qua klank en bespeelbaarheid moet je gewoon testen om te zien wat bij jou past.

Eko
8 januari 2008, 16:05
De HW is een USA made en dat is voor een hoop mensen een reden om ze te kopen. De dunne lak slijt sneller en je hebt dus eerder een relic, voor sommigen helemaal een reden om te kopen.
De MIM is , wat de americanen noemen, the better bang for the buck. Qua afwerking niets minder en met goede materialen in elkaar gezet. De afwerking is goed en de bespeelbaarheid eveneens.
Als je alleen naar restwaarde kijkt zou je de Amerikaan moeten kopen , als je met je verstand en met speelcomfort kijkt wordt het de Mexicaan.

Kim Wilson
8 januari 2008, 16:07
De Highway heeft trouwens een hele dunne nek. Dat is 1 van de redenen geweest om hem niet te kopen. Ook vond ik de klank errug vol. Veel laag en veel hoog. Heel muzikaal en mooi, maar niet echt iets wat ik in een Tele zocht. Ik heb uiteindelijk voor de Baja MIM gekozen. Puur op gehoor en speelgemak. Bijkomend voordeel was dat ie ook nog een pak goedkoper was. :)

Eko
8 januari 2008, 16:52
Goede keus. De Baja is een prachtige axe!

robgebbink
8 januari 2008, 17:06
is die neck van die 50/60s classic dan dikker? Ik hou ook erg van die dikkere Baja neck

Kim Wilson
8 januari 2008, 17:06
Dikker dan de Highway iig. De Baja heeft de dikste nek. De Classic '50s en '60s hebben ook redelijke 'C-shaped' halzen.