PDA

View Full Version : 2 x midimate?



qwertyuiop
7 januari 2008, 22:06
he,

ik was een beetje op zoek naar een wat uitgebreidere footcontroller, maar vind het eigenlijk een beetje duur allemaal.
toen dacht ik ineens; zou het mogelijk zijn om 2 midimate's (rocktron) aan elkaar te hangen zodat je 20 buttons hebt?
dan moet de 2e midimate natuurlijk meeschakelen als de eerste midimate een bank omhoog of omlaag gaat. (verder zal het wel werken, want dat is een kwestie van programmeren)

heeft iemand enig idee?

grtzzzz.

EDIT; laat maar, dacht dat de midimate ook een midi-in had, maar dat is helemaal niet zo...... EDIT
topic mag weer weg dus.

paulusdeBKB
7 januari 2008, 23:26
Je zou kunnen overwegen om een MIDI Mate aan een Roland FC200 te hangen, maar dan nog vraag ik me af of dit een optimale oplossing wordt. Als het niet (goed) werkt is het lastig te troubleshooten, de layout wordt erg breed of erg diep, en uiteindelijk stap je toch over naar een All Acces, Ground Control oid.

TimmU
8 januari 2008, 16:23
waar zou je 20 switches voor nodig hebben op een midicontroller? Bank up/down en 10 switches is al meer dan zat gok ik?

qwertyuiop
8 januari 2008, 18:13
waar zou je 20 switches voor nodig hebben op een midicontroller? Bank up/down en 10 switches is al meer dan zat gok ik?

nee..... dan zou ik genoeg hebben aan mijn midimate nietwaar? ik heb in mijn band ongeveer 12 a 13 presets nodig, en ik heb een hekel aan tussendoor switchen....(ben geen tapdancer, 2 keer een knop indrukken voor 1 preset vind ik al teveel als het ware...), dus; ik zoek een controller zoals de rocktron all access, die kan je zo instellen dat-ie 15 presets direct kan schakelen, maar ook weer zo dat je 10 presets en 5cc's hebt, handig voor andere gelegenheden.
ik vind die controllers die in aanmerking komen (all access, fx-1, skrydstrup) eigenlijk veels te duur, dus zoek ik naar een andere oplossing, vandaar dat ik ineens dacht; 2 midimate's aan elkaar, eureka!!
maar ja, ik denk inderdaad dat 2 kleinere controllers aan elkaar hangen, niet de meest ideale oplossing is, maar het schoot zomaar ineens door m'n hoofd....

heb inmiddels wel al gezien dat de all access ook nog een andere instelling heeft; 150 songs met 15 presets. dat is helemaal makkelijk, hoef je alleen de juiste song achter het nummer op de setlist te zetten.

maar goed, ik zag een t-rex big foot op gitaarmarkt staan, ben ik over aan het mailen, die komt ook wel in aanmerking; 10 presets en 6 cc's, daarmee kom ik er ook wel denk ik, in ieder geval staat de prijs me veel meer aan!

marc_olly
8 januari 2008, 21:34
ehm, je kunt prima 2 midimates gebruiken, midi-merger ertussen en gaan.

Allebei op hetzelfde midikanaal, alleen andere PC's en CC's uit laten sturen.

qwertyuiop
8 januari 2008, 22:30
ehm, je kunt prima 2 midimates gebruiken, midi-merger ertussen en gaan.

Allebei op hetzelfde midikanaal, alleen andere PC's en CC's uit laten sturen.

hee! dat is cool. een merger is een soort mixer neem ik aan? kan dus wel. Er is eigenlijk alleen wel nog een reden waarom ik een andere controller wil; de soft-switches van de midimate staan me niet aan; je "voelt" niet of je iets intrapt, moet dus altijd kijken of het lampje brandt als je switched tussen 2 bijna gelijke patches zeg maar.
'ns kijken of die bigfoot wat wordt, anders ga ik op zoek naar iets anders 2ehands.
thanks voor de reacties i.i.g!