PDA

View Full Version : nieuwe combo



anoniem
2 december 2001, 12:44
hey ik zoek een nieuwe buizencombo van <50 watt.. ik heb max 2500 gulden en ik speel vooral blues en rock en heel af toe wat (nu)metal. wat zouden jullie me aanraden om te gaan proberen?

Ibanez
2 december 2001, 12:53
marshall valvestate

SteavisSmokin
2 december 2001, 17:17
Haha, ibanez, hij heeft het over een BUIZENbak!!

Ik raad je aan een Fender te proberen. Van de versterkers die Fender tegenwoordig maakt raad ik je de 'custom' Vibrolux Reverb, de Deluxe Reverb aan. Als je ze 2e hands kan vinden vallen ze nog in je prijsklasse. Ik bezit zelf een 'custom' Vibrolux Reverb (CVR) en ben er erg over te spreken. Doet zeker niet onder voor mijn originele '66 Super Reverb en de CVR werkt erg goed samen met overdrive pedalen.


Als je vintage wilt kopen kan je het beste een goede silverface Fender kopen en hem laten blackfacen. Voor het bedrag wat jij hebt te besteden kan je dan een écht goede versterker kopen (denk aan kwaliteit zoals ze nu in de fender custom shop gemaakt worden alleen voor minder $$$) en na een paar kleine modificaties klinken die bakken ongelovelijk goed. Van dat soort versterkers weet je ook zeker dat ze nog járen meegaan en ze worden steeds duurder dus je maakt er nooit verlies op mocht het toch niets zijn. Heb je nog vragen dan hoor ik het wel (je kan me ook altijd mailen), over Fender kan je me alles vragen. :wink:

Steven

partysquad
2 december 2001, 20:51
hey steven bedankt. vooral die cvr lijkt me wel wat, daar ga ik zeker naar op zoek. klinkt vast wel lekker met mn buddy guy strat.
enne zou je nog wat kunnen vertelen over dat silverface/blackface want ik hoor die termen vaak mbt fender versterkers.
Wat voor vintage versterkers zou ik kunnen gaan proberen?

bvd Rafael

poeyerke
3 december 2001, 09:16
* Engl
* Koch

Beide hebben ze een goede overdrive en een mooi clean.

philbee
3 december 2001, 10:42
Steavis is een lopende encyclopedie op het gebied van Fender versterkers, ik heb met hem afgesproken dat hij mijn Twin reverb, silver face uit 78 (135W) gaat opknappen, nieuwe buizen, afstellen, enz. verkoop hem daarna en zit ruim binnen je budget, interesse?

Rectifier
3 december 2001, 18:08
Fender Tonemaster
Fender Vibroking
Mesa Mark 3
Rivera

SteavisSmokin
3 december 2001, 18:49
Hey Rafael, betr. black/silverface; Blackface versterkers zijn de versterkers die tussen +/- '63 en '67 zijn gemaakt en silverface versterkers tussen +/- '67 en '81. Ze worden zo genoemd vanwege de naamplaat: blackfaces hebben een zwarte naamplaat met witte opdruk, silverfaces hebben een zilveren naamplaat met blauwe opdruk. De verandering van dit uiterlijk komt door CBS die in '65 Fender heeft gekocht van Leo Fender zelf en hun eigen 'stempel' op de versterkers wilde drukken. Het 'blackfacen' van versterkers houdt in het terug brengen van de specificaties van een versterker naar de pre-cbs designs. Nou zijn er een paar uitzonderingen, de Deluxe Reverb en Vibrochamp zijn b.v. nauwelijks qua design veranderd en de eerste versies van de silverfaces (tot mei '68 bij de meeste) hebben nog precies dezelfde specificaties als de blackfaces. Maar goed, ik kan zo nog een uur vol lullen maar ik geloof dat dit zo wel voldoende info is? :wink:

Welke vintage Fender's je kan proberen? Wat voor sound zoek je? Een Deluxe Reverb is 22watt met 6V6 buizen, 1 x 12" speaker 'gemaakt' om open te draaien en te oversturen. Een Twin is hard en clean, met een transistor gelijkrichter heb je snellere respons en strakker geluid, voordeel is vooral geen modderige bastonen en met het juiste pedaal krijg je er zo ongeveer alles uit wat je wilt. Een Super Reverb; 4 x 10 inch, 40 watt, veel spreiding (of was't nou sprijding?! :wink:) van het geluid door de 4 speakers en 10 inch speakers klinken wat strakker dan 12 inch enneh...jah zo kan ik wel alle fender versterkers op gaan noemen die er ooit gemaakt zijn maar dat lijkt me een beetje overdreven. :wink: Dus probeer eens te vertellen wat voor geluid je zoekt.

De Tonemaster en VK waar rectifier het over heeft ligt echt buiten je budget...tenzij rectifier ze voor minder dan 2500 ergens te koop heeft zien staan, dan moet ie mij gelijk maar effe mailen. :razz:

Steven

partysquad
3 december 2001, 20:17
hey man bedankt voor al die info, hier heb ik tenminste écht iets aan, en tja ik ga denk maar gewoon ns een paar zaken langs met mn strat en probeer gewoon wat uit.

thanx, Rafael

Outshine
3 december 2001, 20:51
MESA!!!

partysquad
15 december 2001, 19:17
hey mensen, ik heb maar een stuk minder geld uitgegeven (ik vind mezelf nog neit goed genoeg) en heb een H & K edition tube gekocht.

maar tis mn eerste buizenversterker, heeft er iemand nog tips voor het gebruik?