PDA

View Full Version : hardcase probleem



dieterbeelaert3
7 januari 2008, 17:35
hey ik heb net een hardcase gekocht voor mijn nieuwe gretsch (oooh men baby :satisfie: ) maar dusjah het probleem is dat ik nogal hard moet duwen op die hardcase waardoor die bigsby meeplooid net zoals ik hem gewoon induw zou dat eigenlijk kwaad kunnen voor die bigsby(veer erin)

Rormo
7 januari 2008, 17:44
lol, ik heb deze maand precies hetzelfde gehad. Rockcase en een Gretsch 5129. 2 websites zeiden dat het paste, maar het is toch wel erg krap. Heb de gitaar er nu 2 keer in vervoerd en vind het een beetje eng, maar het past wel. Er zit gewoon te veel schuimplastic aan de binnenkant waardoor de bigsby ruimte te kort komt. Opzich kun je dat wel indrukken, moet geen kwaad kunnen.

Sjel
7 januari 2008, 18:04
Bij Bigsbygitaren kan je best altijd de hendel naar achter draaien voor je de koffer sluit. Op die manier hangt hij bijna tegen de body aan en zal je je case zonder weerstand kunnen sluiten.

Rormo
7 januari 2008, 22:55
Dat is het probleem niet. Dat had ik al gedaan. Het gaat om de cilinder waar de veer zit. Die steekt te ver uit.

Sjel
8 januari 2008, 12:41
Dat is het probleem niet. Dat had ik al gedaan. Het gaat om de cilinder waar de veer zit. Die steekt te ver uit.

Oeps, sorry Rormo... :)
Maar volgens mij heeft Dieter dat nog niet gedaan (omdat hij het heeft over "meeplooien zoals ik hem induw")