PDA

View Full Version : Mijn Electro Harmonix POG ruist



josh
7 januari 2008, 16:25
Ik heb nu al een tijdje de POG van Electro Harmonix. Deze is voorzien van een eigen adapter (en sluit ik dus ook altijd zo aan op een stekkerdoos) maar ik heb altijd last van een ontzettende ruis als de POG aanstaat.

Als je het pedaal gebruikt valt het best mee en luister je daar niet zo naar maar als je met een beetje volume/gain (op de amp) even niks speelt/aanslaat en de POG aan hebt staan komt de volle ruis je tegemoet :p Is hier iets tegen te doen? Iemand hier ervaring mee of een tip om die ruis eruit te krijgen?

Het pedaal functioneert wel uitstekend, maar ik schat dat meer Electro Harmonix producten hier last van hebben...

flyswatter
7 januari 2008, 16:53
De mijne heeft het hetzelfde, zal wel de aarde van het beestje zijn zeker...
Heb je al wat met de lowpassfilter gespeeld? want hoe hoger je die zet hoe meer ruis, zo is het bij mij toch...
Waarvoor gebruik jij trouwens vooral je POG?

josh
7 januari 2008, 18:03
Ok nou bedankt voor de tip. Ik gebruik de POG vooral voor 2 zaken, ten 1e als octaver en als 2e om mijn sound iets vetter/dikker te maken. Ik speel vooral rock en stoner dus daarbij komt het goed van pas als enige gitarist. Geeft mn sound in ieder geval stuk meer body bijvoorbeeld tijdens refreintjes.

Harald
7 januari 2008, 18:17
ALs het erom gaat de ruis tijdens het niet spelen te onderdrukken zou je een noise gate kunnen proberen.

josh
7 januari 2008, 19:07
Mwah dan bespaar ik het geld en zet ik dat ding meteen uit zodra ik hem niet meer gebruik.

Harald
7 januari 2008, 19:31
Dat sowieso, maar een noisegate is er vooral voor rusten in je spel... maar goed, als je continu doorramt trigger je een noisegate toch niet :)

flyswatter
7 januari 2008, 19:54
Voor dat vette gebruik ik em ook graag, krijg je echt wel lekkere sounds mee! De orgels die je der kunt uithalen zijn anders ook wel lachen.
Ik denk dat als je hem voor stoner gebruikt dat je de lowpassfilter wel een eindje naar beneden mag, ik denkt niet dat het zo belangrijk is dat de +2 octaven hard doorkomen dan :satisfie:

Butger
8 januari 2008, 13:47
Ik heb hem ook gehad, en inderdaad is het een behoorlijk noisy pedaal.
Volgens mij is hier niets aan te doen in het pedaal zelf, maar voor mij was het ook weinig boeiend omdat ik toch noise-gates gebruik.
Het is wel cool ding, maar je moet hem maar net kunnen gebruiken :satisfie: