PDA

View Full Version : Brug strat vast zetten met veren tov blokje hout



GunMetalBlue
7 januari 2008, 15:31
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kan geen antwoord vinden:

Iedereen hier zegt dat je de brug van een strat best vastzet met een stukje hout, maar draagt dat stukje hout bij aan de sustain? Of draait het erom dat de brug op de body komt te liggen, en krijg je praktisch hetzelfde effect als je er gewoon 5 veren in stopt?


Dank en greets

wouter

barno
7 januari 2008, 17:48
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kan geen antwoord vinden:

Iedereen hier zegt dat je de brug van een strat best vastzet met een stukje hout, maar draagt dat stukje hout bij aan de sustain? Of draait het erom dat de brug op de body komt te liggen, en krijg je praktisch hetzelfde effect als je er gewoon 5 veren in stopt?


Dank en greets

wouter

de brug zet je enkel vast als je je trem niet gebruikt en door druk handpalm op de brug tijdens het spelen wat wiebelig speelt wegens ongewenste trem. En ook omdat bij snaarbreken de hele zaak dadelijk vals staat bij zo'n zwevende brug.
5 veren kan dit ook oplossen (eventueel de schroeven aan de veren achteraan wat dieper in het hout draaien om nog meer spanning te zetten)

jimihattricks
7 januari 2008, 19:00
blokje hout of 5 snaren komt idd ongeveer op hetzelfde neer..

zelf heb ik er een blok messing tussengezet, en dat zorgt dan wel weer voor een andere klank- & sustainkarakteristiek