PDA

View Full Version : Geen geluid uit Ceriatone Overtone Special



prs
7 januari 2008, 15:18
Zojuist mijn nieuwe buizentop binnengekregen, echter ik krijg met geen mogelijkheid geluid eruit.
Alles is goed aangesloten, de buizen branden prima maar er is op beide kanalen geen volume. Als ik de versterker van satndby naar operate overschakel hoor ik wel een plof. Ik heb Nik van Ceriatone al gemaild, maar die zijn twee dagen gesloten.
Aan het cabinet ligt het niet want met een andere top doet die het wel.
Iemand hier een idee wat ik kan proberen?
Het gaat om een Ceriatone Overtone Special.

Hoe lang moet ik de buizen laten opwarmen trouwens voordat ik kan overschakelen naar de operate mode.
Zou ik misschien geen geluid hebben omdat de buizen nog niet warm genoeg zijn (5 min op standby)

Puerco
7 januari 2008, 15:35
Gefeliciteerd met je aankoop, heel vervelend dat je een probleem hebt. Hopelijk is het snel opgelost, op de site van Ceriatone staat een linkje naar Chris Winsemius dus dat lijkt me de juiste man om je te adviseren.
Ik heb toevallig vandaag ook mijn Ceriatone JTM45 head binnengekregen maar kan helaas nog niet testen omdat ik mijn cabinet dat ik bij thomann op dezelfde dag besteld heb en voorradig was nog steeds niet binnenheb. Is al de tweede keer dat ik met deze duitsers een probleem heb en voorlopig dus wel even de laatste keer.
Amp ziet er in ieder geval prachtig uit en ik hoop dat we beiden heel snel en heel hard op onze nieuwe amps kunnen spelen...
Succes met je amp (sorry meer kan ik ook niet voor je betekenen)

flyswatter
7 januari 2008, 15:36
Normaal moet je versterker al direct geluid geven als je hem opzet, koude buizen of niet. Daar ligt het dus al niet aan.
Gewoon terug mee naar de winkel, veiligste wat je kan doen :)

Squier4ever
7 januari 2008, 15:56
Normaal moet je versterker al direct geluid geven als je hem opzet, koude buizen of niet. Daar ligt het dus al niet aan.
Gewoon terug mee naar de winkel, veiligste wat je kan doen :)

naar maleisië zeker, grapjas :D

mss een ander setje tubes proberen, hebben maybe een klap gehad tijdens de lange reis.

jacky
7 januari 2008, 17:12
is het een 230 versie ?

branden er lampjes ?

prs
7 januari 2008, 17:21
240 versie, Nik verzekerde me dat dat is wat hij altijd maakt als hij een amp naar Nederland verscheept.
Lampjes branden gewoon, alleen op beide inputs totaal geen volume.
(al alles geprobeerd, van andere gitaren, kabels, alleen ik heb nu geen andere buizen hier etc.)

jacky
7 januari 2008, 17:40
Zie je de buizen gloeien ?

Zo ja mischien je HT fuse

prs
7 januari 2008, 17:55
Alle buizen gloeien gewoon normaal.

Er zijn wel nog 2 dingen die ik nog niet verteld heb valt me nu pas op (ik ben ook nog ziek dus niet helemaal scherp voor wat betreft mijn gedachte) maar een tweetal dingen vielen me tegen van Nik.

1. Ik dacht dat ik JJ 6L6GC Tubes zou krijgen zoals weergegeven op zijn site, maar in plaats daarvan heeft hij Tung Sol 6L6GC STR meegestuurd. Ik had liever die JJ buizen gehad. 12AX7 wel gewoon van Tung Sol die ik ook graag hebben wilde.

2. De stroomkabel (let op!) ontving ik zo:

http://img295.imageshack.us/img295/6440/kabelqj2.jpg

http://img140.imageshack.us/img140/2980/kabel1we1.jpg

Inderdaad, zonder stekker eraan. Nu ben ik naar de electronicawinkel gegaan en heb daar zo'n zelfde snoer gekocht. De versterker doet het gewoon (lampjes branden, buizen gloeien, alleen de lampjes van de footswitch moet ik nog even kijken. Doordat ik zo ziek ben nog niet in staat geweest om deze te testen.) met de nieuwe kabel die ik gekocht heb. Zou hier toch het probleem misschien kunnen liggen?
Nik vertelde me tijden geleden dat dit standaard kabels zijn die ook aan computers enzo zitten. Als ik een foto moet posten van de stroomkabel die ik heb gekocht hoor ik het wel.

De kabel die ik van Nik kreeg viel me wel tegen, maar voor de rest niks dan lof over Ceriatone hoor!

Ik weet een hele goede amptech hier in de buurt dus mochten jullie of Nik me uiteindelijk niet kunnen helpen ga ik naar hem toe. Maar ja, na 13 weken gewacht te hebben op de Overtone is het toch wel prettig dat ik niet nog een paar weken hoef te wachten voordat de fout opgespoord is.

Hoop dat jullie me nog kunnen helpen!

jacky
7 januari 2008, 18:00
Vrees inderdaad dat je even een tech moet laten kijken

mischien iets met transport los gekomen oid

Suc6

Franc
7 januari 2008, 18:21
Controleer de HT zekering eens. Als de indicator brandt is je gekochte spanningskabel zeker goed.

guitarnijboer
7 januari 2008, 18:35
Alle buizen gloeien gewoon normaal.

Er zijn wel nog 2 dingen die ik nog niet verteld heb valt me nu pas op (ik ben ook nog ziek dus niet helemaal scherp voor wat betreft mijn gedachte) maar een tweetal dingen vielen me tegen van Nik.

1. Ik dacht dat ik JJ 6L6GC Tubes zou krijgen zoals weergegeven op zijn site, maar in plaats daarvan heeft hij Tung Sol 6L6GC STR meegestuurd. Ik had liever die JJ buizen gehad. 12AX7 wel gewoon van Tung Sol die ik ook graag hebben wilde.

2. De stroomkabel (let op!) ontving ik zo:

http://img295.imageshack.us/img295/6440/kabelqj2.jpg

http://img140.imageshack.us/img140/2980/kabel1we1.jpg

Inderdaad, zonder stekker eraan.

Die stekker ontvang je zo om er zelf een stekker aan te zetten denk ik. In verschillende landen heb je verschillende soorten stekkers die in het stopkontact gaan, vandaar ook dat je reisstekkers hebt.

Aan het netsnoer zal het in ieder geval niet liggen als je een computersnoer gebruikt.

Wat er aan de hand kan zijn:

- Buis defect: bij preampbuisjes moeten er 2 gloeidraden per buis branden.
- Relais wat zorgt voor het omschakelen van het kanaal is niet goed of niet goed aangesloten / aansluiting vergeten.
- Ergens in de voortrap (en toonregeling) of voor de fasedraaier is er een koppel condensatortje vergeten.
- defecte anode weerstand 1e versterkertrap (of vergeten)
- De inputs zijn verkeerd om aangesloten (input van de preamp op het schakelcontact i.p.v. de hot aansluiting)
- De schermroosterweerstanden zijn vergeten of niet goed geplaatst.
- Smoorspoel is defect
- 22k en/of 2k2 weerstand in de voeding is vergeten of defect.
- (master)volumepot is niet goed of niet goed aangesloten.
- send / return niet goed aangesloten.

Allemaal dingen die kunnen en ik ben er vast nog wat vergeten...
Met de versterker op je werkbank is het waarschijnlijk in 5 min gefixt, maar vanaf hier is het natuurlijk koffiedik kijken....

Laat het nou niet straks een leeg batterijtje in je tubescreamer of een defecte gitaarkabel wezen!

prs
7 januari 2008, 18:57
Controleer de HT zekering eens. Als de indicator brandt is je gekochte spanningskabel zeker goed.

Waar vind ik de HT zekering en hoe controleer ik die?

prs
7 januari 2008, 19:02
Die stekker ontvang je zo om er zelf een stekker aan te zetten denk ik. In verschillende landen heb je verschillende soorten stekkers die in het stopkontact gaan, vandaar ook dat je reisstekkers hebt.

Aan het netsnoer zal het in ieder geval niet liggen als je een computersnoer gebruikt.

Wat er aan de hand kan zijn:

- Buis defect: bij preampbuisjes moeten er 2 gloeidraden per buis branden.
- Relais wat zorgt voor het omschakelen van het kanaal is niet goed of niet goed aangesloten / aansluiting vergeten.
- Ergens in de voortrap (en toonregeling) of voor de fasedraaier is er een koppel condensatortje vergeten.
- defecte anode weerstand 1e versterkertrap (of vergeten)
- De inputs zijn verkeerd om aangesloten (input van de preamp op het schakelcontact i.p.v. de hot aansluiting)
- De schermroosterweerstanden zijn vergeten of niet goed geplaatst.
- Smoorspoel is defect
- 22k en/of 2k2 weerstand in de voeding is vergeten of defect.
- (master)volumepot is niet goed of niet goed aangesloten.
- send / return niet goed aangesloten.

Allemaal dingen die kunnen en ik ben er vast nog wat vergeten...
Met de versterker op je werkbank is het waarschijnlijk in 5 min gefixt, maar vanaf hier is het natuurlijk koffiedik kijken....

Laat het nou niet straks een leeg batterijtje in je tubescreamer of een defecte gitaarkabel wezen!

Ok, dan snap ik het van die stekker. Een leeg batterijtje zal het niet zijn want ik heb nog geen pedalen aangesloten en ik heb het met 3 verschillende kabels geprobeerd.

Ik wacht de reactie van Nik even af en dan denk ik dat ik daarna mijn amptech maar eens mail voor een afspraak.

Franc
7 januari 2008, 19:06
Waar vind ik de HT zekering en hoe controleer ik die?

Ik dacht dat ie achterop zat....niet?

:( Dan zit ie in het chassis.

prs
7 januari 2008, 19:23
Er zitten er 2. 1 achterop, 2amp SLO/BLO en onderin het chassis zit er ook nog eentje....

http://www.ceriatone.com/images/completeAmpsPic/Overtone/DSCF0697B.jpg

Kan ik deze gewoon eruitdraaien en er weer terug indraaien? Wat kan ik er aan zien? (ik ben echt een noob op dit gebied.

Ook de preamp buizen gloeien trouwens goed. Bij iedere buis 2 gloeidraadjes.
Footswitch LED's doen het ook alleen omschakeling van kanelen enzo werkt vanzelfsprekend ook niet.

jacky
7 januari 2008, 20:02
er uit draaien .....kijken liever nog meten tis die bij de trafo

En bij defect even vervangen voor een nieuwe

En bij weer stuk na vervangen >>>>>naar een tech

prs
7 januari 2008, 20:15
Hij ziet er zo uit (heb helaas geen meetapparatuur):

http://img176.imageshack.us/img176/9691/fusean9.jpg

Trouwens, ik heb Nik gevraagd om bij mij in de overtone de 'death cap' niet te solderen. Hij zit er wel in maar heeft hem ontkoppelt waardoor de ground switch geen functie meer heeft. Dit omdat ik op het forum vaker las dat deze death cap levensgevaarlijk kan zijn. Ik heb Nik er iet over gehoord dat dat deze problemen eventueel met zich zou kunnen meebrengen.
Zou hier het probleem kunnen zijn ontstaan?

Hier een link naar de layout van de overtone:

http://www.ceriatone.com/images/layoutPic/dumbleLayout/Overtone---Mid-Boost--01120.jpg

jacky
7 januari 2008, 20:38
Weet je wat je zou moeten zien als je een zekering optisch checked ?

prs
7 januari 2008, 21:33
Weet je wat je zou moeten zien als je een zekering optisch checked ?

Nee.....ik dacht of ie nog heel was ofzo, haha.

BrianMay
7 januari 2008, 21:57
Nee.....ik dacht of ie nog heel was ofzo, haha.

Nope, draadje in het midden moet nog intact zijn, dus niet doorgebrand.

prs
7 januari 2008, 22:06
Nope, draadje in het midden moet nog intact zijn, dus niet doorgebrand.

Is nog intact!

BrianMay
7 januari 2008, 22:07
Is nog intact!


Dan is je zekering dus nog in orde :)

Puerco
7 januari 2008, 22:13
Op die foto staan 2 zekeringen, 1 achterop en 1 bovenop. Andere zekering ook gechecked?
Doormeten met een multimeter is trouwens beter, gewoon een goedkope is goed genoeg en anders heeft je buurman er vast wel ééntje liggen. Ik heb al vaker zekeringen gehad (niet in amps) die er optisch perfect uitzagen maar toch geen stroom doorlieten...

prs
7 januari 2008, 22:15
Het gaat toch echt de tech worden vrees ik. Als ik niet zo lang op reactie van Nik hoefde te wachten (ceriatone is 2 dagen egsloten) had ik hem al gemaild. Ahhh, zo frustrerend....13 weken gewacht op de amp en dan komt ie en doet ie het niet!

Maar ja, het is wel een prachtig ding en volgens mij ben ik op dit moment waarschijnlijk de enigste in Nederland die deze versterker heeft. Dat is een schrale troost.


Dadelijk post ik wel ff een foto van de versterker....die soundreview komt dan wel later :D

prs
7 januari 2008, 22:18
Op die foto staan 2 zekeringen, 1 achterop en 1 bovenop. Andere zekering ook gechecked?
Doormeten met een multimeter is trouwens beter, gewoon een goedkope is goed genoeg en anders heeft je buurman er vast wel ééntje liggen. Ik heb al vaker zekeringen gehad (niet in amps) die er optisch perfect uitzagen maar toch geen stroom doorlieten...

Die andere is ook nog intact.
Het is inderdaad slecht dat ik geem ultimeter heb. Dat ding kost maar 12 eur ofzo en ik zou hem al vaak hebben kunnen gebruiken. Toch maar eens snel naar de electronicazaak.

prs
7 januari 2008, 22:37
Toch ff een foto van de setup (betere foto's komen nog wel als het ding werkt).

1x12 Cabinet, solid pine met 12 inch Eminence Red, White and Blues speaker.
Ceriatone Overtone Special.

http://img404.imageshack.us/img404/6379/overtonetm3.jpg

http://img404.imageshack.us/img404/6550/overtone1lu5.jpg

alfred
7 januari 2008, 23:22
Ziet er erg mooi uit, hier vind je een soundclip van eenzelfde amp:

http://www.youtube.com/watch?v=6xD4Z4jous0

(PRS, mischien al gezien ?)

prs
7 januari 2008, 23:27
Ziet er erg mooi uit, hier vind je een soundclip van eenzelfde amp:

http://www.youtube.com/watch?v=6xD4Z4jous0

(PRS, mischien al gezien ?)

Ik had hem inderdaad gisteren gezien. Ik gebruik de amp voornamelijk clean en daar ben ik nog geen soundfiles van tegengekomen.
Ik zou willen dat ik jullie al kon verblijden met een soundclip.

Ow ja, even 1 ding wat me zorgen baart. Hoe groot is de kans dat een van de trafo's het begeven heeft? Dat kan niet hier gebeurt zijn (met verkeerd aanzetten ofzo) maar misschien tijdens het transport.
Dat zijn wel dure dingen om te vervangen, alhoewel ik levenslange garantie heb van Ceriatone op alles behalve de buizen.

guitarnijboer
8 januari 2008, 02:14
Je trafo's zijn niet stuk: Je hoort immers een plop bij het aanzetten van st-by naar on. Dit betekend: wel hoogspanning aanwezig, in ieder geval in het begin van de voeding en je gloeidraden branden ook. De voedingstrafo is dus goed. (bij een kapotte bais winding was je zekering wel stuk geweest)

En zonder werkende uitgangstrafo was er immers geen plop, dus die doet het ook.

Ik verbaasde mij al een beetje naar de zoektocht naar kapotte zekeringen. Zonder mains zekering branden er immers geen lampjes en zonder hoogspanningszekering hoor je geen plop..... Misschien handig voor een volgende keer.

bluegate
8 januari 2008, 09:10
Misschien werkt de eindtrap wel, heb je al getest door een geluidsignaal aan te sluiten op de Return aansluiting van de effectsloop?
Op deze manier kun je zien of het in de voorversterker zit of in de eindversterker.

Ik heb jouw marktplaats/gitaarmarkt ad's vaak voorbij zien komen, dus ik neem aan dat je meer app. hebt dan alleen deze versterker.
zit daar niet een 12AX7 buisje in?
Dan kun je die gebruiken om 1 voor 1 alle voorversterker buizen te testen van
de OverTone.

Succes.

prs
8 januari 2008, 14:52
Misschien werkt de eindtrap wel, heb je al getest door een geluidsignaal aan te sluiten op de Return aansluiting van de effectsloop?
Op deze manier kun je zien of het in de voorversterker zit of in de eindversterker.

Ik heb jouw marktplaats/gitaarmarkt ad's vaak voorbij zien komen, dus ik neem aan dat je meer app. hebt dan alleen deze versterker.
zit daar niet een 12AX7 buisje in?
Dan kun je die gebruiken om 1 voor 1 alle voorversterker buizen te testen van
de OverTone.

Succes.

En toen was er geluid....Inderdaad als ik mijn gitaar in de return ingang aansluit heb ik (clean) geluid, zonder dat er functies werken of het overdrive kanaal.
Wat betekent dit concreet....? Wat kan er niet goed zijn?

Ik ben niet diegene die zich op marktplaats ook prs noemt trouwens.

Franc
8 januari 2008, 15:07
Betekent dat het ergens in de voortrap misgaat.

Het is zo te zien geen echte fx loop maar een preamp out en power amp in.

Probeer eens een patchkabeltje van de een naar de ander?
Misschien schakelen de inputs niet goed.

En anders de 2 buisjes checken. Omwisselen of vervangen.

CasB
8 januari 2008, 15:07
Dan lijkt me dat je voorversterker het niet doet...

-edit- Te laat :P

prs
8 januari 2008, 15:16
Betekent dat het ergens in de voortrap misgaat.

Het is zo te zien geen echte fx loop maar een preamp out en power amp in.

Probeer eens een patchkabeltje van de een naar de ander?
Misschien schakelen de inputs niet goed.

En anders de 2 buisjes checken. Omwisselen of vervangen.

De patchkabel heeft geen effect. Ik krijg wel gewoon het cleane geluid, maar niks is af te regelen of om te schakelen naar het overdrive kanaal.

Zou het probleem dan toch in de preampbuisjes liggen? Is het raadzaam dat ik ze van plaats verwissel....zou dat helpen? Ze lijken goed te gloeien.

Franc
8 januari 2008, 15:18
Gloeien zegt maar 1 ding: ze krijgen 6.3V gloeispanning. That's it.

En als dat alles is wat ze krijgen, dan doen ze dus verder niets.

Dat je niets kunt regelen nu is logisch: je omzeilt de hele preamp.

Je gitaar geluid komt nu zonder enige vorm van aanpassing binnen op de fasedraaier.

prs
8 januari 2008, 15:19
Gloeien zegt maar 1 ding: ze krijgen 6.3V gloeispanning. That's it.

En als dat alles is wat ze krijgen, dan doen ze dus verder niets.

Dat je niets kunt regelen nu is logisch: je omzeilt de hele preamp.

Je gitaar geluid komt nu zonder enige vorm van aanpassing binnen op de fasedraaier.

Ok....dus omwisselen is dan ook niet echt een optie. Vervangen van de 3 buisjes de beste optie?

Franc
8 januari 2008, 15:19
Wat je kunt doen (wel een beetje een dirty test) is eerst de middelste van de 3 preampbuisjes eruittrekken als je amp aan staat. Dat zou je moeten horen.

(EDIT: sorry typefout, ik zei 4, maar er zijn maar 3 preampbuizen)

Franc
8 januari 2008, 15:23
Wel eerst ff je gitaar weer uit de 'return' halen want zo te zien schakelt die ook de preamp uit.

prs
8 januari 2008, 16:46
Ik heb net even een nieuwe ECC83 buis gehaald in de winkel (weliswaar van Marshall omdat men Tung Sol niet had).
Ik probeer daar eens even wat mee en daarna doe ik even die test van jou Franc.

Franc
8 januari 2008, 16:48
De binnenste ecc83 (fasedraaier) hoef je in ieder geval niet te vervangen, die is goed.

prs
8 januari 2008, 17:04
Weer even een update.

Net de preamp buisjes vervangen en verwisseld, maar geen effect. Nog steeds geen geluid.

Franc, als ik jouw test uitvoer hoor ik helemaal niks. Ik hoor helemaal geen enkel geluid als ik de middelste buis eruittrek wanneer de versterker aan staat.

Nog ideeen? Pff, echt vervelend dit...

Franc
8 januari 2008, 17:06
Moeilijk te zeggen zo. Je zou er met de scope op af moeten om te zien waar je wel en geen signaal meer hebt.

Puerco
8 januari 2008, 17:15
Nik is weer terug, heb je nog geen reply gehad van hem???

prs
8 januari 2008, 17:26
Nog geen reply gehad van hem helaas. Ik heb hem wel op de hoogte gehouden van alle test die ik heb uitgevoerd met jullie hulp.
Zo gauw als ik een reply van hem heb gehad ga ik mijn amptech maar eens mailen want ik heb het nu wel een beetje gehad eerlijk gezegd.

Franc
8 januari 2008, 17:47
Het zal vast iet heel lulligs zijn.
Die amp is natuurlijk getest voor hij verzonden werd, dus echt serieus fout kan het niet zitten.
Misschien 1 draadje dat lossig zit oid.
Zijn soms wel heel lastige dingen om te vinden trouwens :(

Puerco
8 januari 2008, 18:05
Man ik leef zo met je mee, hoop echt dat het snel opgelost is.
Ik weet ook ongeveer hoe je je voelt, ik heb mijn Ceriatone op dezelfde dag gekregen maar heb hem nog niet 1 seconde aan kunnen doen omdat die %*#$%^& van thomann waar ik een cabinet heb besteld voor de tweede keer veel te laat zijn met leveren (niets met ceriatone te maken natuurlijk).
Amps worden inderdaad voor verzending getest en gebiast met de meegezonden buizen. Omdat de buizen los verzonden worden (bij mij zaten ze in de head cabinet in een hele baal bubbeltjes folie verpakt) heb ik hier speciaal naar gevraagd. Grote kans dus dat er tijdens de reis iets los is geraakt.
Kijk uit voor hoge spanningen mocht je op zoek willen gaan wat er los zou kunnen zitten, lees Veiligheid bij buizenversterkers (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=68785) eerst

prs
8 januari 2008, 18:16
Ik ga de amptech vanavond mailen...Nik kan nu toch niet veel voor me betekenen denk ik. Wel vervelend dat ik nog niks van hem gehoord heb.

In ieder geval bedankt voor jullie medeleven. Voor jou is dat ook een behoorlijk rotte situatie Puerco. Maar ja, mij is ooit geleerd dat alles wat lang duurt goed is/wordt. Dus uiteindelijk zal het wel goedkomen met onze versterkers.

Franc
8 januari 2008, 18:22
Ik zou toch nog even afwachten. Je hebt natuurlijk garantie van Nik en hij heeft 'erkende' amptechs in europa. Misschien dat je je garantie schendt als je zomaar iemand er aan laat zitten,

guitarnijboer
8 januari 2008, 18:24
Het probleem zit ergens in de voortrap dus. Het middelste buisje er uit trekkken en kijken of je wat hoort werkt alleen als de versterker op OD staat. In de clean stand wordt helemaal geen gebruik gemaakt van de 2e buis.

Ik denk dat er ergens rond het kanaalschakelrelais iets niet goed is of dat je preamp geen spanning heeft. iets rond de 22K of 2,2K weerstand in de voeding. Dit is met een eenvoudige multimeter snel te checken.

Jimwoud
8 januari 2008, 18:26
Ik zou toch nog even afwachten. Je hebt natuurlijk garantie van Nik en hij heeft 'erkende' amptechs in europa. Misschien dat je je garantie schendt als je zomaar iemand er aan laat zitten,
+1: Laat hem maar iemand aanwijzen waar je hem naartoe kunt brengen.

prs
8 januari 2008, 18:27
Ik zou toch nog even afwachten. Je hebt natuurlijk garantie van Nik en hij heeft 'erkende' amptechs in europa. Misschien dat je je garantie schendt als je zomaar iemand er aan laat zitten,

Dat is ook waar, maar op zijn website staat Chris Winsemius als repair center, alleen dat is voor mij 3 uur rijden. Ook niet echt heel ideaal helaas.
Ik wacht anders nog even de reactie van Nik af. Normaal is ie altijd supersnel met reactie.

Puerco
8 januari 2008, 18:47
Nah voor mij is het lang zo erg niet, ik erger me alleen een beetje aan de traagheid van thomann.de maar achteraf zal ik er wel om kunnen lachen hoop ik. Maar daardoor leef ik wel extra met jou mee en hoop van harte dat het zo snel mogelijk opgelost is.
Heb er helaas ook niet veel verstand van en was dan ook dolblij dat Ceriatone die dingen ook kant en klaar leverde voor een leuk bedragje want ik was eigenlijk op zoek naar een kit, maar dat zou vast een echt drama geworden zijn.

bluegate
8 januari 2008, 21:01
En toen was er geluid....Inderdaad als ik mijn gitaar in de return ingang aansluit heb ik (clean) geluid, zonder dat er functies werken of het overdrive kanaal.
Wat betekent dit concreet....? Wat kan er niet goed zijn?

Ik ben niet diegene die zich op marktplaats ook prs noemt trouwens.

Ok, werkt in ieder geval nog iets.
Functies en overdrive zitten in de voorversterker, dus daar zit iets fout.
Dat kan zoals Gitaarnijboer al zegt liggen aan de relais schakeling.
Buizen had je al geprobeerd zag ik, kunnen er ook maar 2 zijn die evt. niet werken.
Hoor je wel een klik in de versterker als je schakelt van clean naar OD?
Lijkt mij dat er ergens een kabeltje is losgekomen.

Wel vervelend, een gave versterker in huis hebben en er niets meer kunnen...
:sneaky:

prs
8 januari 2008, 22:21
Even een update:

Heb inmiddels reactie van Nik gehad. Hij heeft me geadviseerd om de relay boards te controleren, maar heb hem gezegd dat ik het niet aandurf het chassis zelf te gaan controleren (heb 0,0 ervaring).
Ik heb nu met hem afgesproken dat ik hem naar mijn amptech breng die hij toevallig nog kent ook.
Die heb ik zojuist gemaild voor een afspraak, dus hopen dat het probleem snel is opgelost. Nik verwacht trouwens dat er tijdens het transport iets is losgeraakt en denkt dat het maar een kleinigheidje is. Laten we het hopen.

Ik houd jullie op de hoogte en dank voor al jullie hulp!

@Bluegate: ik hoor geen klik bij het overschakelen van het kanaal.

prs
11 januari 2008, 16:21
Hij is nu bij de tech.....krijg hem waarschijnlijk einde van de komende week terug. Ben benieuwd!

ACSlater
11 januari 2008, 18:49
Hij is nu bij de tech.....krijg hem waarschijnlijk einde van de komende week terug. Ben benieuwd!

Zal achteraf wel wat simpels zijn. tenminste dat hoop ik voor je. Hoe is zoiets geregeld? Kosten reparatie voor jou of niet?
Op wat voor model versterker is zo'n Overtone gebaseerd?

Lexvandoef
11 januari 2008, 18:51
Zal achteraf wel wat simpels zijn. tenminste dat hoop ik voor je. Hoe is zoiets geregeld? Kosten reparatie voor jou of niet?
Op wat voor model versterker is zo'n Overtone gebaseerd?

Op een Dumble Overdrive Special.

Puerco
11 januari 2008, 20:10
Ik ben erg benieuwd en hoop dat je snel bericht krijgt.
Eenmaal werkend zul je er hopelijk jaren plezier van hebben.
Ik heb zelf mijn Ceriatone JTM45 eindelijk kunnen testen, kreeg een cabinet opgestuurd en gelijk ingeplugd natuurlijk en ongelovelijk wat een geweld breekt er los als dat ding opengaat zeg...
Volume wat omlaag of zachtjes gespeeld, clean en heerlijk warm en vol en volume open en het doet al snel denken aan clapton's sound in zijn betere (cream) dagen.
Het geluid van de speakers vond ik echter tegenvallen en bij nadere inspectie bleek dat de heren van thomann me het verkeerde cabinet hadden gestuurd, niet met de celestion v30 speakers maar hetzelfde cabinet met naamloze goedkope bagger speakers. Volgens mijn vrouw expres omdat "normale mensen" nooit zomaar een cabinet openschroeven.... :sneaky:
Gister thomann gelijk email gestuurd en vandaag zou een nieuw cabinet met de juiste speakers verzonden zijn, ik neem aan dat ze die verkeerde gelijk weer mee terug nemen dus die maar weer snel in de doos terug verpakt. Dit laatste tot blijdschap van mijn buren overigens :D
Ben in ieder geval erg gelukkig met mijn Ceriatone en hoop erop om op korte termijn van jou hetzelfde te horen.

prs
11 januari 2008, 20:52
Goed om te horen dat jouw ceriatone werkt Puerco. Wel vervelend van die speakers zeg. Eerst zolang wachten op je cabinet en dan ook nog de verkeerde speakers erin krijgen. Weet je Puerco, uiteindelijk komen we er wel en hebben we een coole setup!:) Hoe gaat dat spreekwoord ook weer....Geduld brengt rozen? :)

Hoe het precies met de kosten voor de reparateur zit weet ik niet. Nik heeft mijn voorkeurstech aangewezen als de juiste persoon om de reparatie te doen (zij kennen elkaar, dus Nik weet dat er een gekwalificeerd iemand aan werkt) en mijn tech zal het uiteindelijke probleem dan denk ik aan Nik mailen. Ik kan immers niet goed uitleggen wat er mis was en zeker niet in het engels.
Mocht er iets van een wezenlijk onderdeel kapot zijn dan vervangt Nik dit neem ik aan kosteloos. De kosten van de tech is nog niet over gesproken. Het maakt me ook niet zoveel uit omdat ik geen invoerrechten (alleen BTW) heb hoeven betalen. Ik heb dus nog wat reserve om de tech te betalen en het belangrijkste vind ik dat de versterker eindelijk gaat werken.
Ik zal zeker achteraf bij Nik informeren of er compensatie van de kosten mogelijk is.

Ik houd jullie op de hoogte!

Puerco
11 januari 2008, 22:41
Goed om te horen dat jouw ceriatone werkt Puerco. Wel vervelend van die speakers zeg. Eerst zolang wachten op je cabinet en dan ook nog de verkeerde speakers erin krijgen. Weet je Puerco, uiteindelijk komen we er wel en hebben we een coole setup!:) Hoe gaat dat spreekwoord ook weer....Geduld brengt rozen? :)Ach ik ben allang blij, ik heb mijn amp kunnen testen, die speakers die komen wel en heb ik mooi even de tijd om te bedenken hoe ik het volume wat omlaag kan krijgen (hot plate ofzo) voordat ik echt de wijkagent aan de deur heb..... En mijn buren zijn ook blij met die extra paar dagen rust....

het belangrijkste vind ik dat de versterker eindelijk gaat werken. +1 De zorgen zijn voor morgen, eerst spelen :jam: .


Ik houd jullie op de hoogte!Dat is je geraden, want anders..... :angry:

prs
12 januari 2008, 15:50
Zojuist bericht gehad van mijn amptech dat het probleem bekend is.
Het probleem wordt veroorzaakt door een kapot relais. Er is tijdens transport een pootje afgebroken.
Mijn amptech heeft een nieuw onderdeel besteld en gelukkig is dat niet zo heel duur.
Het relais komt over ongeveer 4-5 dagen binnen dus met een beetje geluk heb ik na komende week mijn versterker eindelijk werkend terug!

Puerco
12 januari 2008, 23:50
Hoera, dat is goed nieuws, dat is tenminste iets dat simpel op te lossen is.
Dat er tijdens transport wel eens wat kapot gaat verbaasd me ook niks... Ik werk zelf bij een groot luchtvaartbedrijf dat voor Nederland de meeste inkomende/uitgaande/transit mail verwerkt en ik moet zeggen dat de behandeling vaak erg ruw is.
Nik verpakt voor verzending de amps erg goed maar heb zelf maar voor verzending via dhl gekozen omdat die ietsje voorzichtiger zijn dan gewone post. Blijft ook een kwestie van een beetje geluk hebben en jij hebt gewoon wat domme pech gehad helaas.

Laat je ons weten wanneer je hem terug heb? En dan willen we wel graag natuurlijk een uitgebreid verslag!!! (clipje...)
Moet ik zelf ook nog doen trouwens maar wil even wachten tot ik het goede cabinet geleverd heb gekregen.

bluegate
18 januari 2008, 10:18
En en en en en en en ....

Wij zijn natuurlijk reuze benieuwd.
:seriousf:

Rutger
18 januari 2008, 10:49
Hey, ik dacht dat Nik de Overtone Special niet meer leverde vanwege een ruzie omtrent het ontwerp? Heb je er nu toch een bij hem kunnen loskrijgen?

prs
18 januari 2008, 13:38
En en en en en en en ....

Wij zijn natuurlijk reuze benieuwd.
:seriousf:

Ik kan hem zaterdag, morgen dus, werkend gaan ophalen bij de amptechnicus :)
Ben benieuwd...

prs
18 januari 2008, 13:39
Hey, ik dacht dat Nik de Overtone Special niet meer leverde vanwege een ruzie omtrent het ontwerp? Heb je er nu toch een bij hem kunnen loskrijgen?

Klopt, maar de eerste 30 mensen die hem besteld hadden voordat hij hem discontinueerde, hebben hem gewoon gekregen. Ik was dus gelukkig één van die dertig.

isa1984
18 januari 2008, 19:08
Hij had de prijs verwijderd op zijn site, maar alle info staat er nu gewoon weer op. Gewoon weer te krijgen dus?

prs
18 januari 2008, 19:32
Hij had de prijs verwijderd op zijn site, maar alle info staat er nu gewoon weer op. Gewoon weer te krijgen dus?

Waarschijnlijk wel! Ik had al geruchten gehoord dat hij weer orders ging aannemen. Gelukkig maar, een dergelijke versterker moet voor iedereen toegankelijk zijn.

bluegate
18 januari 2008, 23:58
Ik kan hem zaterdag, morgen dus, werkend gaan ophalen bij de amptechnicus :)
Ben benieuwd...

Goed nieuws!

We verwachten natuurlijk wel een verslag van drie A4'tjes morgen...

Puerco
19 januari 2008, 01:11
Hiep hiep hoera :cheerup:
Ik ben blij als het morgen zover is en wens je heel veel sterkte want dat word een drukke dag voor je, amp ophalen, foto's maken, clipje opnemen en de hele hap nog posten ook..... :p
Ik moet dit zelf ook nog doen want ik heb inmiddels het juiste cabinet gekregen, ben super tevreden over mijn Ceriatone. Ik heb alleen 1 probleempje met mijn JTM45; dat ding gaat zo loeihard.... vanaf het laagste standje kun je al VOELEN wat je speelt.... Hehe, heerlijk :D maareh, iemand nog een tip voor een goede/betaalbare attenuator???

ACSlater
19 januari 2008, 12:28
Goed nieuws!

We verwachten natuurlijk wel een verslag van drie A4'tjes morgen...

Idd en niet smokkelen met lettergrootte/tussenruimte!

zjanke
19 januari 2008, 13:14
Nounounou, heb je hem al opgehaald?


maareh, iemand nog een tip voor een goede/betaalbare attenuator???

Ik was erg tevreden met mijn THD hotplate tot ik een PPIMV op mijn JCM888 kreeg. Dat werkt veel beter en is ook nog eens goedkoper.

Puerco
19 januari 2008, 13:56
Ik was erg tevreden met mijn THD hotplate tot ik een PPIMV op mijn JCM888 kreeg. Dat werkt veel beter en is ook nog eens goedkoper.Dank je. Een PPIMV heb ik er gelukkig al op laten zetten door Nik, dat is het mooie van Ceriatone dat ze op bestelling worden gebouwd en dus naar wens aangepast kunnen worden.
Het probleem is dus dat het met zowel PPIMV als gewoon volume bijna helemaal omlaag nog loeihard is. Het staat dan ook in mijn huiskamer en niet in een oefenruimte ofzo. En een JTM45 is nou eenmaal niet gemaakt voor huiskamers :D Dat wist ik vantevoren maar ik ben nogal (lees vreselijk) eigenwijs en GAS overwon het van rede..... Geen spijt hoor het ding is geweldig maar het is gewoon een beest dat getemd moet worden, liefst nog voordat ik last krijg met buren/politie/wijkvereniging/woningbouw etc....
Dat kan dus wel met PPIMV maar alleen als ik alleen clean wil spelen en dat is nou ook weer niet helemaal de bedoeling natuurlijk, dus helaas zal ik wel met tegenzin aan de attenuator moeten. Is daar ook een Nederlands woord voor eigenlijk?

En hoe staat het eigenlijk met onze topic starter? Is er al nieuws???

zjanke
19 januari 2008, 14:10
Een attenuator gaat niet de oplossing zijn. Ik heb hem gebruikt om te scheuren op een "aanvaardbaar" volume terwijl mijn eindtrap wel openstond. Thuis gaat het echt te hard, ook met attenuator.

Nederlands woord? Een krachtzuiger of een geluidsverkloter?

Puerco
19 januari 2008, 14:26
Een attenuator gaat niet de oplossing zijn. Ik heb hem gebruikt om te scheuren op een "aanvaardbaar" volume terwijl mijn eindtrap wel openstond. Thuis gaat het echt te hard, ook met attenuator.

Nederlands woord? Een krachtzuiger of een geluidsverkloter?
Hmm, klinkt bemoedigend... Ik had gehoopt met een combinatie van PPIMV en een "geluidsverkloter" het geluid een beetje op aanvaardbaar volume te krijgen :(
Wat ik dus eigenlijk nodig heb is een boerderij met een enorme loods :)

Puerco
19 januari 2008, 16:48
Waar blijft de topic starter?????
Hij had allang terug kunnen zijn, die zit natuurlijk op zijn dooie gemak al uren keihard te spelen en is ons glad vergeten.........

Kan ik hem overigens niet kwalijk nemen hoor, Ceriatone amps zijn goddelijk :)

johantipker
19 januari 2008, 19:06
Hee Puerco,

ik denk dat jij het voor thuis moet zoeken bij een 1x12 (iso) cabje met een speaker met niet al te veel rendement en een paar schotten ervoor ..

ik had vroeger een ampeg rockette (22 watt), die ik altijd in mij kleerkast propte... deurtje half dicht en the sound!!!

(waar blijft prs?)

prs
19 januari 2008, 19:50
Zo daar ben ik..... :)

Hij doet het! Fantastisch ding!!
Cleane kanaal is werkelijk fantastisch. Zeer veelzijdig en zowel met mijn PRS'en (met humbuckers) als met mijn Strats krijg ik een zeer goede sound. Met de juiste instellingen en de juiste gitaar "simuleer" je zo het geluid van bijvoorbeeld John Mayer of Robben Ford.
Het overdrive kanaal vind ik vooral goed klinken met humbuckers. Dan krijg je met aardig wat tweaken echt dat Robben Ford/Larry Carlton geluid. Wel heeft het overdrive kanaal de neiging om bij hoge volumes wat te brommen.
Het cleane kanaal heb ik vooral tot nu mee gespeeld en morgen ga ik het overdrive kanaal eens wat nader bekijken.
Binnenkort nog een uitgebreide review en eventuele soundclips.

Maar we hebben zeker een winnaar! De Overtone Special!

Zo ik ben weer spelen.....

Trouwens Puerco.....mijn Overtone gaat ook schandalig hard! :)

Puerco
19 januari 2008, 19:57
Hehe gefeliciteerd man, hartstikke mooi!!!!!
Ben dus niet de enige die binnenkort de wijkagent aan de deur krijgt :D
Kijken wie het eerste een bezoekje krijgt van de plaatselijke politie?

prs
19 januari 2008, 20:36
Hehe gefeliciteerd man, hartstikke mooi!!!!!
Ben dus niet de enige die binnenkort de wijkagent aan de deur krijgt :D
Kijken wie het eerste een bezoekje krijgt van de plaatselijke politie?

hahah ja! De buren zullen me vanaf vandaag wel met een andere blik bekijken.

Puerco
19 januari 2008, 20:53
hahah ja! De buren zullen me vanaf vandaag wel met een andere blik bekijken.
De mijne zijn volgens mij aan het verbouwen, elke keer als ik lekker zit te spelen gaan ze timmeren....
Maarja, als ik het geluid iets harder zet heb ik helemaal geen last van die verbouwing hoor :D

bluegate
20 januari 2008, 11:44
Binnenkort nog een uitgebreide review en eventuele soundclips.

Maar we hebben zeker een winnaar! De Overtone Special!

Zo ik ben weer spelen.....


Dat is je maar geraden ook, we laten ons niet afschepen met een paar regeltjes.
We willen foto's, clips en die 3 A4'tjes
:seriousf:

Zelf heb ik ook interesse, maar met mijn Shiva kom ik al zo ver in de buurt.
Dus als ik 'm bestel dan neem ik een kit, lijkt me leuk om 'm zelf in elkaar te
knutselen.

johantipker
20 januari 2008, 12:30
Dus als ik 'm bestel dan neem ik een kit, lijkt me leuk om 'm zelf in elkaar te
knutselen.


Wat kost zo'n kit dan?

zjanke
20 januari 2008, 12:38
www.ceriatone.com Transportkosten staan op de site + ongeveer 23% BTW en invoerrechten.

johantipker
20 januari 2008, 12:44
www.ceriatone.com Transportkosten staan op de site + ongeveer 23% BTW en invoerrechten.


aha... laatst stonden er nog geen prijzen bij die kit op deze site.. dank je wel!

johantipker
20 januari 2008, 12:52
ik snap bijna niet, dat die Nik voor dat geld een compleet inmekaargezet chassis kan leveren.

Dan moet hij veel werken met gepreassembleerde onderdelen dus veel laten uitbesteden in grotere aantalen en retesnel kunnen bouwen...

guitarguru
20 januari 2008, 13:18
ik snap bijna niet, dat die Nik voor dat geld een compleet inmekaargezet chassis kan leveren.

Dan moet hij veel werken met gepreassembleerde onderdelen dus veel laten uitbesteden in grotere aantalen en retesnel kunnen bouwen...


Goedkope arbeidskrachten? Hij woont toch in Maleisië?

Puerco
20 januari 2008, 13:33
Ik heb voor mijn JTM45 $805 voor de complete amp betaald + nog paar tientjes voor extra opties plus $193 verzendkosten (dhl) totaal $1053 = €733 en moest daar bovenop alleen nog €46 btw betalen en geen invoer rechten (Nik had er iets van industrial demo parts ofzo opgezet :D )
Ik had hem op dezelfde dag besteld als een 412 cabinet bij thomman en de amp had ik enkele dagen eerder in huis.
Hoe Nik het zo snel/goedkoop kan doen, geen flauw idee maar als ik nog een amp nodig had zou ik hem weer bij hem bestellen. Mijn JTM45 is gebouwd zoals het hoort en niet zoals de marshall reisue op een pcb en kost ook nog eens de helft van de marshall.
Dikke 10 voor Ceriatone dus.