PDA

View Full Version : Beginners forum ??



Student
7 januari 2008, 12:28
Is het niet handig om een apart beginnersonderdeel op dit forum aan te maken ??

Zodat iedere beginner zijn (stomme) vragen kwijt kan.
Als mensen die vragen irritant vinden kijken ze gewoon niet in dat onderdeel van het forum.

Lijkt mij wel een plan.

Mithrandir
7 januari 2008, 12:31
Ik vind het ook een goed plan, er is ook al over gesproken onder de moderators en wellicht kunnen we het een en ander meenemen als advies voor evt. forum vernieuwingen.

Helaas moet ik ook concluderen dat de ontwikkeling van het forum op dit moment volledig stil ligt, daar hebben de moderators nauwelijks tot geen invloed op.

Kim Wilson
7 januari 2008, 12:32
Lijkt me niet echt handig. Ik denk namelijk dat er dan alleen maar beginners in dat hoekje komen, en elkaar met halve info of slechte adviezen bestoken. Het forum is ook juist bedoeld om beginners op weg te helpen. Er loopt hier een hele hoop ervaring rond, en het zou jammer zijn als beginners daar geen gebruik van zouden maken. En natuurlijk zijn er wel mensen die lopen te zeiken als er weer een "domme" vraag wordt gesteld, maar die zijn waarschijnlijk vergeten dat ze zelf ook ooit beginners waren. :)

bert k
7 januari 2008, 12:50
Mee eens. Die discussie hebben we een tijdje terug al gevoerd, en de waarde van het forum zit er nou juist in dat beginners en gevorderden door elkaar zitten. Zo help je elkaar het beste.
Als het je ergert dat er vaak beginnersvragen worden gesteld, tja, dat is dan jammer en vette pech. Lees maar een ander topic.

Los daarvan blijven de mods natuurlijk aktief bezig om het forum zo overzichtelijk mogelijk te houden, door sluiten, verplaatsen of samenvoegen van topics, en vooral door newbies de les te lezen :D

Student
7 januari 2008, 13:16
Ik ben zelf een enthousiaste beginner zonder gitaar kennis(sen), dus ik heb zat domme vragen in voorraad :) Wel heb ik al erg veel geleerd op dit forum !!

Het is door gebrek aan kennis vaak moeilijk om je vraag goed te formuleren en duidelijk te maken.


Ik kijk ook nog wel eens op een duits forum waar wel een beginners onderdeel is, en dat werkt volgens mij wel goed. Er wordt zover ik het kan beoordelen veel goed advies gegeven.


Als beginner kun je wel heel veel info uit zo'n beginners onderdeel halen omdat veel beginners met dezelfde vragen zitten. De info op dit forum is vaak wat meer voor de gevorderde gebruiker.


Maar oke ... het was maar een idee :)

bert k
7 januari 2008, 13:45
Maar laat je niet weerhouden om vragen te stellen! Domme vragen bestaan niet, alleen maar domme antwoorden.

Kim Wilson
7 januari 2008, 14:11
Vind ik ook. Er lopen hier heel veel gevorderde gitaristen rond. Daardoor zijn er een hoop topics op gevorderd niveau. Maar dat betekent niet dat er geen ruimte is voor beginnersvragen. We zijn allemaal ooit begonnen. :)

Student
7 januari 2008, 15:09
Zal ik zeker doen. Anders wordt ik nooit de 2e Jan Akkerman :)

Nino1110
8 januari 2008, 20:15
Mischien dan bepaalde mods toewijzen voor het onderdeel?
En als sommige het leuk vinden iemand slecht advies geven bannen op het sub board?

Het lijkt me trouwens een goed idee , ik ben zelf ook beginner en wil er op aan kunnen dat mensen me goed advies geven aangezien ik zelf niemand ken die speelt..

bert k
9 januari 2008, 00:46
Ghehehe, dat gebeurt nu al... :D

Kim Wilson
9 januari 2008, 08:51
...
Het lijkt me trouwens een goed idee , ik ben zelf ook beginner en wil er op aan kunnen dat mensen me goed advies geven aangezien ik zelf niemand ken die speelt..
Ik denk dat je een beter advies krijgt in de huidige situatie, dan wanneer je een beginnershoekje hebt. Je kunt er van op aan dat er wel gevorderde gitaristen zijn die je graag willen helpen. :)

JohnLord
9 januari 2008, 11:33
Precies, ik vind het juist leuk beginnende gitaristen te kunnen helpen. Ik wilde dat ik 20 jaar geleden zo'n forum tot mijn beschikking had.