PDA

View Full Version : geluiden van bv een POD 2 te gebruiken met multifx pedaal ??



Student
7 januari 2008, 09:51
Ik ben van plan om een multi fx pedaal te kopen.

Maar kan ik dan de effecten van dat pedaal ( reverb, flanger enz ) ook gebruiken op bv de geluiden van een POD 2 die je erop aan sluit ??

Ik zit zelf te denken om bv een Boss GT3 te kopen en later eventueel een POD eraan te hangen (als de geluiden van de GT3 me niet bevallen).

Voordeel zou zijn dat het Boss pedaal stevig is en ik dan ergens nog een 2e hands pod op de kop kan tikken.

Nielsje
7 januari 2008, 10:10
Ik ben van plan om een multi fx pedaal te kopen.

Maar kan ik dan de effecten van dat pedaal ( reverb, flanger enz ) ook gebruiken op bv de geluiden van een POD 2 die je erop aan sluit ??

Ik zit zelf te denken om bv een Boss GT3 te kopen en later eventueel een POD eraan te hangen (als de geluiden van de GT3 me niet bevallen).

Voordeel zou zijn dat het Boss pedaal stevig is en ik dan ergens nog een 2e hands pod op de kop kan tikken.

Wat je wil, kan wel, maar waarom zou je het willen? Geheid dat er weinig van je geluid overblijft. En waarom zou je een POD kopen als de geluiden van een GT3 niet bevallen? Kan je dan niet beter de GT3 verkopen en wat anders weernemen?

Ja, een GT3 is stevig, dus? Is dat een reden om de POD er aan te hangen? Ik snap niet helemaal waar je heen wil. Aan je naam te zien ben je student, dus duidelijk formuleren met die hap! :)

Student
7 januari 2008, 10:42
Dan zou ik voor weinig klaar zijn.
GT3 is niet zo duur 2e hands, en een POD 2e hands ook niet.

Voor weinig koop je volgens mij geen stevige pedalen die ook nog goed klinken, dus daarom deze vraag.

Ik vraag me ook af waarom er dan weinig van me geluid over blijft ??

Nielsje
7 januari 2008, 10:51
Waarom zou je een GT3 nemen en een POD? Waarom niet 1 van de 2, en dan wat sparen voor iets wat je wel wil, zonder compromis?

Tja, modulatie. Ken je dat heerlijke gevoel dat als een gitaar inplugd op een buizenamp die een beetje open staat, en je slaat een C7 akkoord aan, dat je dat heerlijke heldere, sprankelende, warme geluid hoort?

Nou, met twee modulatie bakken, is dat foetsie.
dan klinkt het alsof er een deken over je amp ligt, je snaren verrot zijn, en je gitaar een stagg blijkt te zijn.

Daarom heb ik dus losse pedalen. Kost meer, maar dan heb je uiteindelijk wel wat je wil.

Als ik jou was, zou ik gaan kijken naar een Boss ME-50. 2e hands niet duur, maar wel beter dan een GT3.

Student
7 januari 2008, 11:02
OK goeie tip THX

Tja beginnersvragen .... :)