PDA

View Full Version : 3 of 4 kanaals versterker voor solo



spike67
6 januari 2008, 22:54
Ik heb nu een Engl thunder combo versterker , samen met een gibson LP

nu zit ik al een tijdje te klooien met een soloboost , ik heb diverse volume

pedalen en boot pedalen gebruikt, echter geen met een gewenst effect.

nu lijkt het me handig om een amp te hebben met 3 of 4 kanalen voor de

soloboost.

welk type en merk is hier voor geschikt?

muziek stijl , guns and r, stones, de dijk, de scene, herman brood,

alvast bedankt :satisfie:

Kaïn
6 januari 2008, 23:01
Is gewoon een soloboost pedaaltje niet een betere oplossing voor je, als je toch tevreden bent over je versterkergeluid.

ben vanhoof
6 januari 2008, 23:11
Dit lijkt me raar... In mijn groep gebruiken we voor solo boost een boss ge-7 waarvan de mids erg geboost zijn. Werkt perfect, en ik vind het zelfs nog beter dan een volumeboost omdat je dan ook meestal de hoge tonen boost en dat klinkt dikwijls schel.

Lexvandoef
6 januari 2008, 23:16
Dat heeftie al eens gebruikt staat er.

Trouwens, heb je weleens een boost pedaaltje in je loop geprobeerd? Dan gaat de versterker dus alleen maar harder als je hem in trapt, ipv dattie meer gaat vervormen als je je boost op je overdrive kanaal in trapt.

Kim Wilson
7 januari 2008, 09:22
Als je het met volume- en boostpedalen niet redt, is er IMO iets anders aan de hand. Dat moet namelijk gewoon werken. Misschien teveel gain?

En idd, een volumeboost of GE-7 in de loop, dat moet gewoon werken.

gradje pbc
7 januari 2008, 09:26
een schakelbare fx-loop kan ook werken.

Rormo
7 januari 2008, 12:23
Ik heb een hele tijd hetzelfde probleem gehad als jij.
En uiteindleijk voor de oplossing van Kim Wilson en Ben vanhoof gegaan. Een Boss GE-7 in de FX loop gezet, met een heel klein beetje meer volume, maar vooral een flinke boost op de mids. Dan krijg je echt een prachtig geluid dat heerlijk door de mix prikt bij je band en erg dik is.

Lexvandoef
7 januari 2008, 13:08
Als je het met volume- en boostpedalen niet redt, is er IMO iets anders aan de hand. Dat moet namelijk gewoon werken. Misschien teveel gain?

En idd, een volumeboost of GE-7 in de loop, dat moet gewoon werken.

Dat hoeft niet hoor, mijn JMP houdt echt van pedalen en dan vooral van boosts en OD's, maar echt luider wordtie er niet op, wel vetter, maar heel veel volumeverschil is er niet. :satisfie:

Ik weet trouwens wel dat het niet veel zin heeft om een volume boost via een pedaaltje uit een al oversturende amp te willen halen, maar toch ist wel jammer af en toe.

Kim Wilson
7 januari 2008, 13:12
Dat hoeft niet hoor, mijn JMP houdt echt van pedalen en dan vooral van boosts en OD's, maar echt luider wordtie er niet op, wel vetter, maar heel veel volumeverschil is er niet. :satisfie:

...
In de loop (als je die hebt, tenminste) zou het toch gewoon moeten gaan.

Lexvandoef
7 januari 2008, 13:20
In de loop (als je die hebt, tenminste) zou het toch gewoon moeten gaan.

Ik heb een JMP 2203 uit '79, die heeft dat soort ongein niet :satisfie:

Wel TONE! :hippie:

Kim Wilson
7 januari 2008, 13:25
Ik heb een JMP 2203 uit '79, die heeft dat soort ongein niet :satisfie:

Wel TONE! :hippie:
Aha. Ik heb een ouwe Fender bak uit '71, en die heeft het ook niet. Maar gelukkig speel ik met een iets oversturende preamp. Als ik de GE-7 intrap, gaat ie nog steeds een stukkie harder, en hij gaat ook meer oversturen. Perfect voor mijn toepassingen. :)

En die van mij heeft idd ook TONE! Anders dan die van jou, maar toch. :hippie:

Lexvandoef
7 januari 2008, 13:29
Aha. Ik heb een ouwe Fender bak uit '71, en die heeft het ook niet. Maar gelukkig speel ik met een iets oversturende preamp. Als ik de GE-7 intrap, gaat ie nog steeds een stukkie harder, en hij gaat ook meer oversturen. Perfect voor mijn toepassingen. :)

En die van mij heeft idd ook TONE! Anders dan die van jou, maar toch. :hippie:

haha ja, dat geloof ik graag.

Maar goed, ik speel nu live over mijn oefenamp, een bedrock 621, dat is ook wat handzamer dan een top + 2x12 + 1x12 combo :hippie:

problem solved, want die heeft wel een loop, maar goed, vind het wel jammer dat al mijn echte 'lekkers' nu alleen bij mijn ouders stil staat te staan :(

spike67
8 januari 2008, 01:14
Ik heb al een vox britt boost geprobeerd maar door mijn od en crunch met een lp en engl word het veel te agressief.
Ik heb ook nog een ibanez tube screamer ts9 liggen maar die is ook heel agressief.

hoe werkt een ge-7 dan? digitaal?

nu loopt de zanger naar de amp om hem harder te zetten maar dat is een tijdelijke oplossing.

als ik od gebruik dan kan ik in principe de crunch als solo boost gebruiken maar ik vind het geluid mooier als de chrunch altijd aanstaat.

ik heb wel een loop (send return en balance dry effect knop)

gr

Dude
8 januari 2008, 13:47
is al veel over geschreven maar ondanks dat wordt toch nog vaak (en ook hier weer) het advies gegeven... zet er een solo boost of eq voor,

als je je pre gain hoog hebt staan... geeft een boost of eq tussen je gitaar en amp in ALLEEN maar meer gain... en NIET meer volume.

dat werkt alleen wanneer je je pre gain erg laag hebt staan.



advies... gain omlaag en je amp meer clean zetten, evt drive sound maken met een drive pedaal... en dan daarachter een eq/boost om extra volume te krijgen.

gitaar - drive pedaal - boost pedaal of eq - amp

dan werkt het wel.

succes

guitarguru
8 januari 2008, 19:58
is al veel over geschreven maar ondanks dat wordt toch nog vaak (en ook hier weer) het advies gegeven... zet er een solo boost of eq voor,

als je je pre gain hoog hebt staan... geeft een boost of eq tussen je gitaar en amp in ALLEEN maar meer gain... en NIET meer volume.

dat werkt alleen wanneer je je pre gain erg laag hebt staan.



advies... gain omlaag en je amp meer clean zetten, evt drive sound maken met een drive pedaal... en dan daarachter een eq/boost om extra volume te krijgen.

gitaar - drive pedaal - boost pedaal of eq - amp

dan werkt het wel.

succes


+1 hoor!
Zo doe ik het ook altijd. Amp clean, dan overdrive, dan distortion, dan booster voor solovolume. Werkt perfect.

RolandT
8 januari 2008, 20:29
advies... gain omlaag en je amp meer clean zetten, evt drive sound maken met een drive pedaal... en dan daarachter een eq/boost om extra volume te krijgen.

gitaar - drive pedaal - boost pedaal of eq - ampKrijg je dan nog je distortion van de buizen? Lijkt alsof jij alle distortion uit je pedaal haalt niet uit de versterker of heb ik het mis?