PDA

View Full Version : Wah pedaal met Cube distortion mogelijk?



Wiellem
6 januari 2008, 20:48
Ik vroeg me af of een Wah pedaal gebruikt kan worden icm de modelling functies van een cube? Dus Gitaar->Wah->Cube met distortion?

Of kan een Wah pedaal alleen als er een los distortion pedaal voor aangesloten zit?

Ik kon het niet vinden, en misschien wel een hele domme vraag maar ik ben wel blij als ik weet hoe het zit :)

Benzer
6 januari 2008, 21:04
lukt volgens mij perfect, gewoon effe proberen

Wiellem
6 januari 2008, 21:08
lukt volgens mij perfect, gewoon effe proberen

Een wah pedaal Doet dus gewoon het voltage wat uit de pickups komt vervormend naar de versterker sturen die het met distortion uizend zeg maar?

En als het kan weet iemand een aanradertje? Of een afradertje?

bass blom
6 januari 2008, 21:12
de versterker op een klein kussentje zetten dan kan hij wat meeschommelen met het kwaken, gaat echt beter klinken dan :D

shredneck
6 januari 2008, 21:12
Hoi.

Je kunt je wah rustig gebruiken hoor. Wat je wilt met je wah, daar is ie juist voor. Kijk ook maar eens op www.guitargeek.com , daar zie je waar men zoal de wah plaatst.

Sommigen zetten er een distortion voor en sommigen erna, kwestie van smaak. Het is allemaal mogelijk en je molt niks, sterker nog, daar is ie voor gemaakt.

Grts
Corvin

Wiellem
6 januari 2008, 21:33
Ok bedankt, ik zal die site eens goed bekijken.

Enne hoeveel ben ik voor een simpel goed Wah pedaal kwijt gemiddeld? Er zijn zoveel soorten van prijzen...

Benzer
6 januari 2008, 21:40
kijk eens op www.musicstore.de

Wiellem
6 januari 2008, 21:56
Als ik bij de Feedback kijkt zie ik een Dunlop GCB 95 Cry Baby voor 79 euris, is dat een cheap ding of is yet daar met muziek als metal al goed mee te doen?

Frisods
6 januari 2008, 22:31
gewoon, versterker distortion aanzetten wah wah aan sluiten en spelen!

TimmU
7 januari 2008, 00:55
de versterker op een klein kussentje zetten dan kan hij wat meeschommelen met het kwaken, gaat echt beter klinken dan :D
gechamberd kussentje, let wel!

Wiellem
7 januari 2008, 12:31
Een vraag nog:

Zal ik de Dunlop CryBaby GCB95 Wah Wah twv 75 euro nemen of doorsparen voor een Dunlop CryBaby DB01 Dimebag Wah twv 166 euro?

En dan vooral voor gebruik bij Metal. is het verschil zo groot? EN zijn e rgoede andere merken?

EuroCinema
7 januari 2008, 12:35
Als ik bij de Feedback kijkt zie ik een Dunlop GCB 95 Cry Baby voor 79 euris, is dat een cheap ding of is yet daar met muziek als metal al goed mee te doen?

Het is zeker een prima wah die veel profs ook gebruiken. Maar over metal kan ik je niet zoveel vertellen...

shredneck
7 januari 2008, 21:01
Een vraag nog:

Zal ik de Dunlop CryBaby GCB95 Wah Wah twv 75 euro nemen of doorsparen voor een Dunlop CryBaby DB01 Dimebag Wah twv 166 euro?

En dan vooral voor gebruik bij Metal. is het verschil zo groot? EN zijn e rgoede andere merken?

Hey. De betere wah's zijn mijnsinziens de wahpedalen van Geoffrey Teese (RMC) en de Fulltone wah's. ... maar die zijn ook fors duurder dan een Crybaby.

De Crybaby is een klassieker en doet het goed op elk terrein, alle varianten daarvan zijn ook goed echter betaal je daar ook fors voor. De Dimebag is perfect voor metal, evenals de Morley Bad Horsie 2 of de Tremonti van Morley.

Een andere klassieker is de Vox wah, maar voor metal zou ik gaan voor bovenstaande.

Probeer er een paar, je oortjes zijn de baas. Ole. Dat is twee.

Grts,
C.

Wiellem
8 januari 2008, 07:47
Hey. De betere wah's zijn mijnsinziens de wahpedalen van Geoffrey Teese (RMC) en de Fulltone wah's. ... maar die zijn ook fors duurder dan een Crybaby.

De Crybaby is een klassieker en doet het goed op elk terrein, alle varianten daarvan zijn ook goed echter betaal je daar ook fors voor. De Dimebag is perfect voor metal, evenals de Morley Bad Horsie 2 of de Tremonti van Morley.

Een andere klassieker is de Vox wah, maar voor metal zou ik gaan voor bovenstaande.

Probeer er een paar, je oortjes zijn de baas. Ole. Dat is twee.

Grts,
C.

Ok dankje, dat lijstje dat je gepost heb zal ik binnenlort eens gaan testen in de winkel :)