PDA

View Full Version : Original Floyd Rose



human
6 januari 2008, 17:40
Goeienavond, ik heb dus een jackson rr24 met een original floyd rose.
Nu het probleem is: Toen ik hem nog maar net had bleef de tremelo (als ik het schroefje aandraai) staan waar ik hem voor het laatst had gelaten.
Maar na een paar dagen (nu nog steeds) draai ik het schroefje aan en de tremelo- arm valt direct weer naar onder. Hij blijft dus niet meer op z'n plaats.

Nu, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen (zodat de tremelo wel op z'n plaats blijft, zoals in dit filmpje http://youtube.com/watch?v=tfBuUIem7M4 )

Alvast bedankt

Orpheo
6 januari 2008, 17:48
heel duidelijk... welk schroefje bedoel je?

human
6 januari 2008, 17:50
het schroefje dat aan de tremelo zelf zit. Om hem vast te draaien.

Maniaaaak!!
6 januari 2008, 18:10
Hij bedoelt zijn tremelo arm denk ik...

Tho
6 januari 2008, 18:13
Jongens. De floyd die op de RR24 zit, heeft een klein schroefje aan het pookje. Daarmee draai je hem op het gaatje. Als je dat schroefje helemaal vast zou draaien, zou het pookje niet moeten hangen, maar stabiel moeten staan. Als je hem niet helemaal vast draait, gaat hij inderdaad slap hangen.

Bij Human werkt dit schroefje duidelijk niet

Squier4ever
6 januari 2008, 18:14
isolatietape er omheen.

Outrage
6 januari 2008, 18:15
Ik weet wat human bedoelt. De tremolopook van een floyd draai je niet vast in de brug door de schroefdraad die die pook heeft (zoals bijv. bij een strat), maar het busje is glad, om de pook vast te zetten, draai je een schroefje aan dat op die pook zit.

En kan je je schroefje niet wat vaster draaien? Dat doe ik altijd.


Even een feauteautje: als je naar de pook rechts op de foto kijkt, zie je net boven het onderste busje dat je dus in de brug steekt een soort schroefje zitten, waarmee je de tremolo vastzet in de brug.

http://www.guitare-shop.com/images/boutique/vibratos/floyd1.jpg

Orpheo
6 januari 2008, 18:22
gaat het om dat busje waar je 'm mee vast draait? gewoon draaien, en niet zeuren lijkt me zo. als ie nu constant ontstemt zou zijn, ok. maar ik vind dit niet echt een groot probleem....

ErikE
6 januari 2008, 18:28
Degene om wie het in dit geval draait, namelijk de TS daarentegen wel...

YannickH
6 januari 2008, 18:28
ben jij dat op dat filmpje?nice man!

human
6 januari 2008, 18:45
Nee, dit ben ik : http://www.youtube.com/watch?v=hobJ3-04-rc

en @ outrage: Wat bedoel je met busje ? Het schroefje waar je aan moet draaien ?
En ik heb hem al zo vast mogelijk gedraaid, na een paar keer bewegen valt de tremelo arm weer naar onder. Dit komt doordat als ik de tremelo arm draai, DRAAIT HET SCHROEFJE ERAAN MEE !! Als ik dit nu kon verhelpen zodat het nietmeer meedraaide was alles opgelost..

Maar mijn pa denkt het te kunnen oplossen d.m.v. siliconenspray :satisfie:
Dus maar hopen dat dat werkt.

iwamoto
6 januari 2008, 18:45
ben jij dat op dat filmpje?nice man!
nee, want zijn pook blijft niet hangen

mijn ZR brug heeft ongeveer hezelfde systeem, maar dan heeft de pook ook nog eens schroefdraad, aan de binnenkant van het busje zit bij mij ook een kunststof ringetje, maakt dat nog uit?

Orpheo
6 januari 2008, 18:50
ik denk dat je de schroefdraad even moet tappen.... Dus even een stukje tape op doen. Werkt imo vaak goed, en een druppie olie op het stuk van de tremarm die de trem zelf in gaat kan ook helpen.

Kijk, met hipshot bruggen heb je daar dus geen last van :chicken:

human
6 januari 2008, 19:16
@ iwamoto: Bij mijn tremelo-arm zit er ook zo een kunstofringetje maar ik weet niet waar dat voor dient..

@ orpheo: hoe kan je nu plakband op een schroefdraad doen ?
En mijn pa heeft net siliconespray erop gedaan, maar dat helpt blijkbaar ook niks..

En aan de onderkant van dat gat waar de tremelo arm in moet (aan de andere kant van de gitaar als je de plastieke kappen erafhaalt) zit net tegenover dat gat een schroef voor een imbussleutel. Je kan daar dus aan draaien, dat had ik al eens geprobeerd, maar dat zit potvast. Dus weet iemand waar dat voor dient ?

Bedankt

YannickH
6 januari 2008, 19:23
mooi filpje;je speelt goed man :satisfie:

Jellyfish00
6 januari 2008, 19:32
Nee, dit ben ik : http://www.youtube.com/watch?v=hobJ3-04-rc
Is dat op het bloemencorso ofzo..? en welke ben jij?

human
6 januari 2008, 19:34
Is dat op het bloemencorso ofzo..? en welke ben jij?

Degene die zit gitaar te spelen natuurlijk.

pussyblaster
6 januari 2008, 19:35
wow fuck he jij omschrijft het probleem wat ik precies het zelfde heb, ik haat het om telkens weer met me pinkie dat kutding tevoorschijn te halen. ik zou ook wel graag het antwoord willen weten want ik zit hier dus ook mee!

Ik geloof da een alexi 200 zo'n beetje het zelfde tremelo systeem heeft?

human
6 januari 2008, 19:38
Ik ben blij dat ik dus niet de enige ben !
Het is een original floyd rose, een vand e beste die der zijn dus..
En die Alexi200 heeft een licensed floyd rose, geen original.

Jellyfish00
6 januari 2008, 19:39
Degene die zit gitaar te spelen natuurlijk.
Woeps, misverstandje ik had het over de doorgelinktje vid, ook van hem, namelijk deze: http://www.youtube.com/watch?v=37ZSaa0iiZ4&

human
6 januari 2008, 19:41
Woeps, misverstandje ik had het over de doorgelinktje vid, ook van hem, namelijk deze: http://www.youtube.com/watch?v=37ZSaa0iiZ4&

Ooo, nee dat is niet op het bloemencorso (wat dat ook mag zijn), dat is in Elen (Limburg). En ik ben de rechtse gitarist (het was nog maar ons eerste optreden)

Jellyfish00
6 januari 2008, 19:48
Ooo, nee dat is niet op het bloemencorso (wat dat ook mag zijn), dat is in Elen (Limburg). En ik ben de rechtse gitarist (het was nog maar ons eerste optreden)
Netjes voor een eerste optreden.. en mooie hoed :satisfie:

iwamoto
6 januari 2008, 20:18
wat ik zie is dat je handjes nog niet helemaal synchroon lopen, voor de rest speel je zeker niet slecht :)

maare, je moet dus ffe kijken of het plastic ringetje goed zit, want dat ringetje zorgt dus voor de druk op de pook

human
6 januari 2008, 20:53
wat ik zie is dat je handjes nog niet helemaal synchroon lopen, voor de rest speel je zeker niet slecht :)

maare, je moet dus ffe kijken of het plastic ringetje goed zit, want dat ringetje zorgt dus voor de druk op de pook


Ten eerste: er zitten zeker fouten in kissing the shadows, en de solo is trouwens retemoeilijk!
Ten tweede: Heel erg bedankt !!! Je weet niet hoe blij ik ben!
Ik heb het ringetje tegoei gezet en nu blijft hij wel staan !
Nogmaals bedankt! :cooler:

pussyblaster
6 januari 2008, 21:07
hee dat ga ik ook is proberen!

Squier4ever
6 januari 2008, 21:18
de tyfus man, die ace of spades cover van jullie heeft echt helemaal niks meer met motörhead van doen, die hebben jullie professionele verneukt. ook jullie sound past niet bij dat nummer, het is verdimme geen metal.

iwamoto
6 januari 2008, 21:40
naja, gewoon een kwestie van reverse engineering, ik had mijn FR meteen ffe helemaal opengemaakt, als je namelijk snapt hoe iets werkt dan kan je er ook veel sneller dingen aan vervangen/repareren op die manier, dat is ook de rede waarom veel mensen niet goed hun FR afstellen, ze hebben het ding nog nooit helemaal opengehaald ! (dat is dus een tip)

Wickerman
6 januari 2008, 21:45
de tyfus man, die ace of spades cover van jullie heeft echt helemaal niks meer met motörhead van doen, die hebben jullie professionele verneukt. ook jullie sound past niet bij dat nummer, het is verdimme geen metal.

Wow, beginnende bands afzeiken gaat je wel goed af eh. De sound van de band beoordelen met zo'n geluidskwaliteit verdient ook enorm veel respect...

Vonk
6 januari 2008, 23:51
de tyfus man, die ace of spades cover van jullie heeft echt helemaal niks meer met motörhead van doen, die hebben jullie professionele verneukt. ook jullie sound past niet bij dat nummer, het is verdimme geen metal.

Haha like they care what you think... :seriousf:

pussyblaster
7 januari 2008, 17:55
Ten eerste: er zitten zeker fouten in kissing the shadows, en de solo is trouwens retemoeilijk!
Ten tweede: Heel erg bedankt !!! Je weet niet hoe blij ik ben!
Ik heb het ringetje tegoei gezet en nu blijft hij wel staan !
Nogmaals bedankt! :cooler:

Ik zie wel een soort plastic ringetje zetten, maar ik heb geen flauw idee of ie fout zit en hoe ik die "goed" moet zetten, het ringetje is zeg maar net niet helemaal rond...