PDA

View Full Version : Beste filmpje van de feeling Buckethead



TimoSomers
6 januari 2008, 16:13
http://www.youtube.com/watch?v=61k041I4aEo .

En dit nummer : http://www.youtube.com/watch?v=z7eQg0nqH5A


Even voor alle mensen die Slash zijn anus leeglikken en zeggen dat Buckethead geen feeling heeft.
De laatste link is imo. het mooiste nummer ooit.

Edit: ook een fantastisch nummer http://www.youtube.com/watch?v=p9uwId0qtEU

Edit2: In dit filmpje laat ie al zn beste kanten zo ongeveer zien, ONGELOOFLIJK veel feeling en ondertussen ook zn prachtige signature lickjes: http://youtube.com/watch?v=NgXIiHg2qTs&feature=related

Benjamin Blue
6 januari 2008, 16:48
http://www.youtube.com/watch?v=61k041I4aEo .

En dit nummer : http://www.youtube.com/watch?v=z7eQg0nqH5A


Even voor alle mensen die Slash zijn anus leeglikken en zeggen dat Buckethead geen feeling heeft.De laatste link is imo. het mooiste nummer ooit.

Edit: ook een fantastisch nummer http://www.youtube.com/watch?v=p9uwId0qtEU

.......someone needs to get laid :chicken:

Jyuuga
6 januari 2008, 17:03
Padmasana is ook mooi.

http://www.youtube.com/watch?v=Q3CcZFJZZsg

Arts
6 januari 2008, 17:07
qotsa is mooier

kassie
7 januari 2008, 00:12
http://www.youtube.com/watch?v=61k041I4aEo .

En dit nummer : http://www.youtube.com/watch?v=z7eQg0nqH5A


Even voor alle mensen die Slash zijn anus leeglikken en zeggen dat Buckethead geen feeling heeft.
De laatste link is imo. het mooiste nummer ooit.

Edit: ook een fantastisch nummer http://www.youtube.com/watch?v=p9uwId0qtEU

het zit je wel dwars he

Nevaratoiel
7 januari 2008, 01:07
Gast, waarom zou je Slash fans toch overhalen? Gaat je niet lukken, in ieder geval niet bij mij. Ik weet niet waarom je dat toch probeert, want ik blijf in ieder geval zeggen; Buckethead is een goede gitarist, maar ik vind het niet mooi! En wat je ook probeert, ik ga het echt niet mooi vinden. Heb ik ook al weleens in een topic gezegd van jouw eigen gitaarspelerij....

*Loopt naar de stereo en zet Ain't Life Grand op, puur genieten!*

DeiDRagonas
7 januari 2008, 01:48
Als ik eerlijk ben vindt ik Too Many Humans t/m zo'n 2.30 min gewoon amateuristisch gepriegel. Ik heb de hele tijd t idee dat zn aanslagtechniek kut is.. En ze hebben de kleine foutjes ook in de opname laten zitten. ;)

TimoSomers
7 januari 2008, 07:24
@Kassie: Eigk helemaal niet nee, daar wel dan? :)
@Neva: Ik richte dit op de mensen die Slash fan zijn EN beweren dat hij geen feeling heeft en slash wel. Niet op jou dus.
@Dei: Amateuristisch? Dan wil ik welles weten wat jij dan professioneel vind.
Btw alles is in 1 take opgenomen :).

Luke-wannabe
7 januari 2008, 07:34
Gast, waarom zou je Slash fans toch overhalen? Gaat je niet lukken, in ieder geval niet bij mij. Ik weet niet waarom je dat toch probeert, want ik blijf in ieder geval zeggen; Buckethead is een goede gitarist, maar ik vind het niet mooi! En wat je ook probeert, ik ga het echt niet mooi vinden. Heb ik ook al weleens in een topic gezegd van jouw eigen gitaarspelerij....

*Loopt naar de stereo en zet Ain't Life Grand op, puur genieten!*
Pardon, maar Timo is toch wel een van de betere gitaristen van het forum denk ik zo. Misschien nog niet ontwikkeld, maar wel getalenteerd.
Jij bent toch net bezig?

drap
7 januari 2008, 07:49
Wacht ff, Timo heeft talent en veel ook. Maar één van de beteren, dan ken je het niveau hier niet. Dan moet ie nog even oefenen :satisfie:

Kim Wilson
7 januari 2008, 08:19
En je hoeft ook niet alles mooi te vinden. Ik vind Timo ook erg goed spelen, dat haal ik bij lange na niet. Ik heb diep respect voor het spel van Timo, maar ik vind het qua muziek helemaal niks. En zo zullen er ook mensen zijn die Buckethead wel respecteren qua spelen, maar zijn muziek niet mooi vinden. Het lijkt me ook nogal overbodig om die mensen over proberen te halen met een paar Youtube-filmpjes. Je kunt iemand niet een muzieksmaak opleggen.

drap
7 januari 2008, 09:50
Het gros van wat ik van die Buckethead heb gehoord is ook maar zenuwachtig gepiel wat mij betreft. Kijk, dat die gozer kan spelen staat buiten kijf, dat weet iedereen (stukken beter dan Kirk Hammet, ghehehe). Maar de rustige stukken zijn wat mij betreft slaapverwekkend en de ruigere stukken krijg ik echt jeuk van, zo zenuwachtig is het. Nummers schrijven is ook een kunst opzich. Ik ben sowieso niet zo'n fan van het genre, maar puur qua nummers schrijven zijn er wel betere wat mij betreft. Ik ben ook geen fan van een Satriani of een Vai, maar die beheersen wel de kunst van het nummers schrijven, in tegenstelling tot Buckethead met alle respect. Maar als mensen het wel mooi vinden, prima toch. Het is verder ook een hartstikke goeie gitarist, daar is niks op af te dingen.

Ace 1.15.19
7 januari 2008, 10:08
Het gros van wat ik van die Buckethead heb gehoord is ook maar zenuwachtig gepiel wat mij betreft. Kijk, dat die gozer kan spelen staat buiten kijf, dat weet iedereen (stukken beter dan Kirk Hammet, ghehehe). Maar de rustige stukken zijn wat mij betreft slaapverwekkend en de ruigere stukken krijg ik echt jeuk van, zo zenuwachtig is het. Nummers schrijven is ook een kunst opzich. Ik ben sowieso niet zo'n fan van het genre, maar puur qua nummers schrijven zijn er wel betere wat mij betreft. Ik ben ook geen fan van een Satriani of een Vai, maar die beheersen wel de kunst van het nummers schrijven, in tegenstelling tot Buckethead met alle respect. Maar als mensen het wel mooi vinden, prima toch. Het is verder ook een hartstikke goeie gitarist, daar is niks op af te dingen.

+ 1
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen :p. Hij kan spelen, dat zeker wel, maar ik ben er geen liefhebber van.

Luke-wannabe
7 januari 2008, 10:10
Wacht ff, Timo heeft talent en veel ook. Maar één van de beteren, dan ken je het niveau hier niet. Dan moet ie nog even oefenen :satisfie:
Nou ok, laat ik het zo zeggen. Een van de talentvolste. En 'beter' is natuurlijk ook subjectief. Wie vind je beter: John Frusciante of Steve Vai.
Snappie?

drap
7 januari 2008, 10:14
Nou ok, laat ik het zo zeggen. Een van de talentvolste. En 'beter' is natuurlijk ook subjectief. Wie vind je beter: John Frusciante of Steve Vai.
Snappie?

Steve Vai, no doubt! :) Maar of ik het leuk vind is een tweede.

En Timmo is inderdaad wel één van de meest talentvolle en die mag ie best in z'n zak steken. Wat hij nu al kan mag ik alleen maar van dromen. Z'n richting vind ik dan weer jammer, maar hij is nog jong :satisfie:

Tho
7 januari 2008, 12:37
Steve Vai, no doubt! :) Maar of ik het leuk vind is een tweede.

En Timmo is inderdaad wel één van de meest talentvolle en die mag ie best in z'n zak steken. Wat hij nu al kan mag ik alleen maar van dromen. Z'n richting vind ik dan weer jammer, maar hij is nog jong :satisfie:


aach joh Drappie, Zo slecht ben je niet, op sommige gebieden speel je Kirk Hammett er zelfs uit!



















:D;)

Godfather
7 januari 2008, 12:50
Het is vooral belangrijk je eigen kwaliteiten en stijl/riching te kennen. Juist een goede gitarist beheerst vaak niet alles en als je wat verder bent leer je dat ook te accepteren van jezelf. Zolang je geen waanbeelden hebt over je eigen talent zit het wel snor. Talent is een veel te breed woord, dat heb je in zoveel gradaties.

Alves is een getalenteerde voetballer, maar zet 'm niet in de verdediging...daar is hij gewoonweg niet geschikt voor. Iedereen zijn ding, ook hier op het forum. Ik denk zeker niet dat je kunt zeggen dat Timo het meeste talent heeft hier, ondanks dat hij goed kan spelen. Hij blinkt ergens in uit; dat is een ander verhaal. Hopelijk gaat hij in die stijl ook verder en moge hij nog groeien in dat genre, imo dat is zijn kwaliteit. Er zijn zoveel echt goede gitaristen die in alle bescheidenheid en op de achtergrond spelen, zonder daarmee te koop te lopen. Ik ken er genoeg die geen les hebben gehad, nooit in een band gezeten hebben en toch echt steengoed zijn en een heel eigen techniek beheersen.

Leve de vrijheid, muziek moet geen competitie-strijd zijn tussen muzikanten onderling. Het is slikken, waarderen en accepteren.

drap
7 januari 2008, 12:54
aach joh Drappie, Zo slecht ben je niet, op sommige gebieden speel je Kirk Hammett er zelfs uit!



















:D;)


Ik niet alleen, jij waarschijnlijk ook! En dat meen ik nog steeds. Dat ging namelijk niet over z'n spel opzich, dat weet ik ook wel dat ie me van boven en van onder er uit speelt. Maar puur qua frasering, dat durf ik gerust te beweren. Dat blijf ik belaberd vinden bij die gozer. Om dan een beetje on topic te blijven, ook die emmerhoofd speelt Hammet er tig keer uit, op alle vlakken. Behalve op pakkende nummers schrijven misschien niet dan.

marc_o
7 januari 2008, 13:15
Buckethead.......get a life!!


Hij kan waanzinnige dingen spelen, maar tjongejonge, een volwassen vent met een wit masker en een emmer op zijn kop.......ik kan dat gewoon niet serieus nemen, en hij schrijft geen nummers die mij persoonlijk boeien....en wat is een goeie gitarist? ik vind David Gilmour zo'n beetje de beste gitarist, lekker belangrijk....

TimoSomers
7 januari 2008, 17:55
Er is een klein misverstandje hier.
Ik dwing niemand op om Buckethead goed/mooi te vinden, ik richt dit alleen op de mensen die altijd zeggen dat Buckethead geen feeling heeft en dan als voorbeeld Slash geven die dan wel feeling zou hebben.
Met deze filmpjes wil ik zeker niet aantonen dat Buckethead beter is dan Slash (In guns en roses was hij dat ook niet, want daar moet je gewoon Slash hebben) maar ik wil gewoon het compleet onzinnige argument vergooien die de meeste mensen geven omdat ze alleen bijvoorbeeld het nummer Jordan van Buckethead kennen.

Jyuuga
7 januari 2008, 17:57
Ach, volgens mij was het de bedoeling van de topicstarter dat Buckethead ook wel feeling had, en bij mij brengt hij dat over hoor, maar het kan toch best zijn dat het bij anderen niet zo is? Dat is dan hun mening, en ik vind niet dat je je zóveel moet aantrekken van wat mensen te zeggen hebben, al helemaal niet zo op een forum. Tenzij je diegene heel goed kent natuurlijk.

Nevaratoiel
7 januari 2008, 23:17
Pardon, maar Timo is toch wel een van de betere gitaristen van het forum denk ik zo. Misschien nog niet ontwikkeld, maar wel getalenteerd.
Jij bent toch net bezig?Ja, en? Dus, omdat ik nog niet zo lang speel betekent dat dan meteen dat ik nergens verstand van heb? Zullen we dan maar niet spreken over SMAAK. Enne, wie heeft het hier over Timo's gitaarkunsten? Ging het niet over Buckethead's gitaarspel? Timo kan ook een hoop op de gitaar, maar net zoals bij Buckethead vind ik dat hij teveel 'pielt' en daardoor het hele gevoel eraf gaat.



@Neva: Ik richte dit op de mensen die Slash fan zijn EN beweren dat hij geen feeling heeft en slash wel. Niet op jou dus.Nou ja, dat slaat dan wel op mij, want ik vind Buckethead wel een goede gitarist, maar ik kan er geen gevoel in ontdekken. :)


Ach, volgens mij was het de bedoeling van de topicstarter dat Buckethead ook wel feeling had, en bij mij brengt hij dat over hoor, maar het kan toch best zijn dat het bij anderen niet zo is? Dat is dan hun mening, en ik vind niet dat je je zóveel moet aantrekken van wat mensen te zeggen hebben, al helemaal niet zo op een forum. Tenzij je diegene heel goed kent natuurlijk.Zelfs dan moet je je niet aantrekken wat anderen zeggen. Ik vind het nou eenmaal leuk om een beetje te discussiëren, maar zal het mij een biet wezen als iemand een andere mening heeft dan ik.

Luke-wannabe
7 januari 2008, 23:44
Ja, en? Dus, omdat ik nog niet zo lang speel betekent dat dan meteen dat ik nergens verstand van heb? Zullen we dan maar niet spreken over SMAAK. Enne, wie heeft het hier over Timo's gitaarkunsten? Ging het niet over Buckethead's gitaarspel? Timo kan ook een hoop op de gitaar, maar net zoals bij Buckethead vind ik dat hij teveel 'pielt' en daardoor het hele gevoel eraf gaat.
Ja ej trip m effe niet zo. Jij was degene die over Timo's gitaarspel begon te bitchen.

Nevaratoiel
7 januari 2008, 23:46
Ja ej trip m effe niet zo. Jij was degene die over Timo's gitaarspel begon te bitchen.Ik ben de kalmheid zelve. Ik heb gewoon mijn hart op mijn tong (or so to speak) en ik hou van discussies, zoals ik dat in het andere Buckethead topic al zei. :satisfie:

Luke-wannabe
8 januari 2008, 11:21
Heb ik ook al weleens in een topic gezegd van jouw eigen gitaarspelerij....
Maar ga dan niet over Timo zitten bitchen, want die gast kan 80.000 keer beter spelen dan jij.

Nevaratoiel
8 januari 2008, 13:32
Maar ga dan niet over Timo zitten bitchen, want die gast kan 80.000 keer beter spelen dan jij.Ik zit niet over Timo te bitchen. Ik vraag me af waar jij je mee bemoeit. Ik had het tegen Timo, niet tegen jou. Misschien is het voor Timo wel een compliment dat zijn gitaarspel vergeleken wordt met dat van Buckethead.

Het is ook helemaal niet relevant dat hij zoveel keer beter speelt dan ik. Ken je de woorden 'ik VIND'? Ik mag vinden wat ik wil. Ik mag ook vinden dat ik je een grote bemoeial vind. Wat jij daarmee doet moet je zelf weten, maar dat vind IK.

Luke-wannabe
8 januari 2008, 16:31
Ik zit niet over Timo te bitchen. Ik vraag me af waar jij je mee bemoeit. Ik had het tegen Timo, niet tegen jou. Misschien is het voor Timo wel een compliment dat zijn gitaarspel vergeleken wordt met dat van Buckethead.

Het is ook helemaal niet relevant dat hij zoveel keer beter speelt dan ik. Ken je de woorden 'ik VIND'? Ik mag vinden wat ik wil. Ik mag ook vinden dat ik je een grote bemoeial vind. Wat jij daarmee doet moet je zelf weten, maar dat vind IK.
Nee ik vind het gewoon vreemd dat jij zo'n btj denigrerend deed over zijn gitaarspel. Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen fan van Timo ofzo, maar ik vind gewoon niet dat jij hem moet bekritiseren.

Jyuuga
8 januari 2008, 16:58
Zelfs dan moet je je niet aantrekken wat anderen zeggen. Ik vind het nou eenmaal leuk om een beetje te discussiëren, maar zal het mij een biet wezen als iemand een andere mening heeft dan ik.

Mja ach, dat vind ik ook wel, maar ik vind ook wel dat je je mening ook wel moet kunnen buigen, ik bedoel, ik vond Buckethead ook niks, naja, wat verwacht je dan ook op het eerste gezicht van iemand met een emmer van zijn hoofd. Maar goed, als je er wat dieper op ingaat moet ik wel toegeven dat zijn spel niet verkeerd is, heel veelzijdig ook. Het is maar of zijn spel je raakt of niet. Mja, verder, of TimoSomers een goede gitarist is of niet, daar heb je je eigen mening voor. Van wat ik heb gezien speelt hij wel zeker een paar gitaristen hier uit, inclusief mijzelf, maar het is ook wel zo dat ik niet zo super graag wil spelen als hij, alhoewel het wel fijn zo zijn als ik zo zou kunnen spelen. Maarja, iemand nog wat te melden over Buckethead?

-geert-
8 januari 2008, 18:39
tja de liedjes van buckethead moeten denk ik je 'raken' of niet(net zoals zoveel muziek :P). Ik vind de rustige nummers echt geweldig. Ik heb ook vrij veel van hem gehoord, dan hoor je ook een bepaalde stijl, en die bevalt mij wel. Hij heb alleen wel een loopje tijdens het schredden wat ie echt tig keer herhaalt in elk nummer.. dat vind ik dan weer een beetje jammer. Maar nummers zoals soothsayer, en whitewash, padsamana die vervelen nooit. En boeie dat ie een emmer op zn hoofd wil, als hij zich daar lekker bij voelt waarom niet. Al doet ie een ridderharnas aan, of een duikpak, maakt het uit lachen toch:P. Die drummer in dat eerste videotje die leeft zich ook lekker uit zeg t*ring :P wel vet :rockon:

Benjamin Blue
8 januari 2008, 18:48
Het is vooral belangrijk je eigen kwaliteiten en stijl/riching te kennen. Juist een goede gitarist beheerst vaak niet alles en als je wat verder bent leer je dat ook te accepteren van jezelf. Zolang je geen waanbeelden hebt over je eigen talent zit het wel snor. Talent is een veel te breed woord, dat heb je in zoveel gradaties.

Alves is een getalenteerde voetballer, maar zet 'm niet in de verdediging...daar is hij gewoonweg niet geschikt voor. Iedereen zijn ding, ook hier op het forum. Ik denk zeker niet dat je kunt zeggen dat Timo het meeste talent heeft hier, ondanks dat hij goed kan spelen. Hij blinkt ergens in uit; dat is een ander verhaal. Hopelijk gaat hij in die stijl ook verder en moge hij nog groeien in dat genre, imo dat is zijn kwaliteit. Er zijn zoveel echt goede gitaristen die in alle bescheidenheid en op de achtergrond spelen, zonder daarmee te koop te lopen. Ik ken er genoeg die geen les hebben gehad, nooit in een band gezeten hebben en toch echt steengoed zijn en een heel eigen techniek beheersen.

Leve de vrijheid, muziek moet geen competitie-strijd zijn tussen muzikanten onderling. Het is slikken, waarderen en accepteren.

@Luke-Wannabe
Nee ik vind het gewoon vreemd dat jij zo'n btj denigrerend deed over zijn gitaarspel. Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen fan van Timo ofzo, maar ik vind gewoon niet dat jij hem moet bekritiseren.



amen...

idd,wat ze zeggen,wat hier straks gaat gebeuren (en al een beetje aan de gang is) is een beetje kinderachtig zeuren over hoe goed dat joch nou is....wat kan het jullie nou schelen wat hij doet...hij doet wat hij wil..en dit is gewoon hoe hij speelt...de een vind het niks en de ander wel
en net zoals luke zegt..begrijp me niet verkeerd,ik vind zijn muzieksoort niet veel aan..maar dan hoef je niet gelijk de artiest erachter belachelijk gaan maken...
en das nou het meest trieste wat je btw kan doen...een artiest belachelijk maken....t maakt die gene die dat doet niet meer artiest op...integendeel...

en kindertjes,ga nou maar verder met het originele 'stelling'over buckethead... en niet gelijk onze jonge Timo lastigvallen :satisfie:
als hij vind dat Buckethead wel feeling heeft...laat hem dan tog lekker...

edit:even voor de duidelijkheid,ik maak hier nu geen antwoord op dat ik buckethead feelingsloos vind...en andersom ook niet)

kassie
11 januari 2008, 01:18
amen...

begrijp me niet verkeerd,ik vind zijn muzieksoort niet veel aan..maar dan hoef je niet gelijk de artiest erachter belachelijk gaan maken...
en das nou het meest trieste wat je btw kan doen...een artiest belachelijk maken....t maakt die gene die dat doet niet meer artiest op...integendeel...

en kindertjes,ga nou maar verder met het originele 'stelling'over buckethead...

precies, precies.... buckethead maakt zichzelf wel belachelijk. daar hoeven anderen geen woorden aan vuil te maken. sterker nog, ik wil graag dat hij nooit meer genoemd wordt. en bijna al zijn sporen van de aardbodem gewist. zodat niemand ooit meer een kwaad woord over hem hoeft te zeggen. Alleen zijn repertoire zal nog in de toekomst beluisterbaar zijn voor een select publiek, en op een beperkt aantal plaatsen genaamd psychiatrische klinieken. Daar kunnen gelukzaligen na een lange beproeving hun psychische lusten botvieren op de eerlijk verworven melodieen van de grote toonkunstenaar. Natuurlijk zullen deze 'lusten' nauwgezet bestudeert worden door zielenknijpers alvorens de stempel 'classified' op de dossiers gedrukt wordt. Vanzelfsprekend zal het beluisteren van die melodieen een zeer exclusief verworven recht zijn, omdat het voor slechts een handjevol weggelegt is. Maar voor die gelukzaligen is het slechts een tussenstation tussen hemel en aarde want een weg terug is er niet. :satisfie:

Kim Wilson
11 januari 2008, 08:22
Eeeeh, Kassie, volgens mij heb je Benjamin niet helemaal begrepen. :satisfie:

LP_CL
11 januari 2008, 10:33
Het gros van wat ik van die Buckethead heb gehoord is ook maar zenuwachtig gepiel wat mij betreft. Kijk, dat die gozer kan spelen staat buiten kijf, dat weet iedereen (stukken beter dan Kirk Hammet, ghehehe). Maar de rustige stukken zijn wat mij betreft slaapverwekkend en de ruigere stukken krijg ik echt jeuk van, zo zenuwachtig is het. Nummers schrijven is ook een kunst opzich. Ik ben sowieso niet zo'n fan van het genre, maar puur qua nummers schrijven zijn er wel betere wat mij betreft. Ik ben ook geen fan van een Satriani of een Vai, maar die beheersen wel de kunst van het nummers schrijven, in tegenstelling tot Buckethead met alle respect. Maar als mensen het wel mooi vinden, prima toch. Het is verder ook een hartstikke goeie gitarist, daar is niks op af te dingen.
volledig mee eens. Als je dan toch geilt op shredders, ga dan voor Satriani, Vai, of misschien zelfs nog beter: Paul Gilbert. Die man is gek. Hij laat buckethead blozen op vlak van snelheid. Maar vergelijk aub nooit een shredder met een gitarist als Slash. Je vergelijkt een sportauto met een stoere 4x4. Natuurlijk trekt de sportcar rapper op en heeft ie een hoge topsnelheid, maar je bent er niets mee in het zand.

kassie
11 januari 2008, 12:17
Eeeeh, Kassie, volgens mij heb je Benjamin niet helemaal begrepen. :satisfie:

haha jawel heur... ik deed alsof

pussyblaster
11 januari 2008, 21:59
amen...

idd,wat ze zeggen,wat hier straks gaat gebeuren (en al een beetje aan de gang is) is een beetje kinderachtig zeuren over hoe goed dat joch nou is....wat kan het jullie nou schelen wat hij doet...hij doet wat hij wil..en dit is gewoon hoe hij speelt...de een vind het niks en de ander wel
en net zoals luke zegt..begrijp me niet verkeerd,ik vind zijn muzieksoort niet veel aan..maar dan hoef je niet gelijk de artiest erachter belachelijk gaan maken...
en das nou het meest trieste wat je btw kan doen...een artiest belachelijk maken....t maakt die gene die dat doet niet meer artiest op...integendeel...

en kindertjes,ga nou maar verder met het originele 'stelling'over buckethead... en niet gelijk onze jonge Timo lastigvallen :satisfie:
als hij vind dat Buckethead wel feeling heeft...laat hem dan tog lekker...

edit:even voor de duidelijkheid,ik maak hier nu geen antwoord op dat ik buckethead feelingsloos vind...en andersom ook niet)



Moet jij zeggen met je "steve vai is hartstikke homo met zijn prrrrpprprprrrrrbliepbliepbliep

Das Schaap
12 januari 2008, 21:55
volledig mee eens. Als je dan toch geilt op shredders, ga dan voor Satriani, Vai, of misschien zelfs nog beter: Paul Gilbert. Die man is gek. Hij laat buckethead blozen op vlak van snelheid. Maar vergelijk aub nooit een shredder met een gitarist als Slash. Je vergelijkt een sportauto met een stoere 4x4. Natuurlijk trekt de sportcar rapper op en heeft ie een hoge topsnelheid, maar je bent er niets mee in het zand.
Euhm, Buckethead speelt dingen van Shawn Lane die Shawn Lane zelf niet eens kon spelen. Buckethead laat ook Gilbert dus in die categorie achter zich liggen.

Ik vraag me echter nog steeds af waarom mensen zo graag bezig zijn met Buckethead. En dan bedoel ik met name de negatieve reacties.

We spreken over een muzikant, dus we praten over iemands muzikale kunnen en je hoort meer over zijn uiterlijk dan wat de beste man nou eigenlijk doet.
Oppervlakkigheid ten top, zou leuk zijn als we alle gitaristen puur beoordelen op uiterlijk.

paulusdeBKB
12 januari 2008, 23:30
Oppervlakkigheid ten top, zou leuk zijn als we alle gitaristen puur beoordelen op uiterlijk.

Ha! In dat geval behoor ik opeens tot de beste gitaristen van de wereld, ik ben namelijk hartstikke hott :seriousf:

Even terug ontopic: ik ken Buckethead nauwelijks en dus heb ik de tweede link in de orginele post van TS aangeklikt ('een van de mooiste nummers ooit').

Manmanman, wat is dat SLECHT! Serieus!

Ik ben nog een beetje gaan doorklikken op Youtube en ik weet inmiddels dat Emmerkoppie echt wel kan spelen. Hij laat het daar alleen niet horen, wat een dunne poep, zeg!

@ TS: als je dit soort dingen leuk vindt, luister dan eens naar Pink Floyd.

Benjamin Blue
25 januari 2008, 16:28
Moet jij zeggen met je "steve vai is hartstikke homo met zijn prrrrpprprprrrrrbliepbliepbliep

oppassen mannetje,kindertjes zoals al jij lust ik aan men hooivork ;)

teajay
2 februari 2008, 00:37
Ja, timo, da's een te gek nummer, maar zelf hou ik de laatste tijd nog het meest van http://www.youtube.com/watch?v=b-7-rAsI-gc

Het is trouwens vreemd om buckethead een slechte liedjesschrijver te noemen; hij maakt weinig liedjes, en hij schrijft meestal niet. Het is eigenlijk net zoals met jazz; de studio in, raggen met die hap en persen maar. Ik vind die gimmick met de emmer trouwens wel geinig, de feeling bij hem zit ook in z'n hele masker, robotmoves en nunchaku's.

Buckethead is bij mij nu pas echt een top10 favoriet in muziek, ik had z'n muziek echt al een hele poos, maar moest het nog echt ontdekken blijkbaar. Net zoals ik klassieke muziek vroeger ook kutmuziek vond. :sssh:

TimoSomers
10 juni 2008, 22:18
Dit filmpje is ook echt ongelooflijk, hier laat ie echt alles zien,, verplichte kost voor iedere gitarist denk ik zo:

http://youtube.com/watch?v=NgXIiHg2qTs&feature=related

Orgasmocaster
10 juni 2008, 22:36
Buckethead.......get a life!!


Hij kan waanzinnige dingen spelen, maar tjongejonge, een volwassen vent met een wit masker en een emmer op zijn kop.......ik kan dat gewoon niet serieus nemen, en hij schrijft geen nummers die mij persoonlijk boeien....en wat is een goeie gitarist? ik vind David Gilmour zo'n beetje de beste gitarist, lekker belangrijk....

daar ben ik het nou helemaal mee eens...
hij is absoluut niet slecht, maar kan hem echt niet serieus nemen met zo'n doos op zn kop!

Harry
10 juni 2008, 23:11
sorry hoor, maar wat mij betreft heb je dan verkeerd gedacht....


Dit filmpje is ook echt ongelooflijk, hier laat ie echt alles zien,, verplichte kost voor iedere gitarist denk ik zo:

http://youtube.com/watch?v=NgXIiHg2qTs&feature=related

beruk
7 juli 2008, 11:39
Ja het is technies zéér goed, ik wilde dat ik het kon, maar het laat me helemaal koud.
Ik heb wel eens een poging gedaan om me door een cd van em te worstelen (Monsters and Robots) ik viel er bij inslaap :seriousf:
Heb ik wel met veel rock gitaar helden, fenomenale techniek, deden ze er maar wat leuks mee...

Toaster
9 juli 2008, 23:51
ik snap die hele hype van die aanhangers van die buckethead niet.

The Lo Lands
10 juli 2008, 20:31
ik snap die hele hype van die aanhangers van die buckethead niet.
Ik ook niet... maar ik volg hem al vanaf begin jaren negentig waarin hij als 'underground' gitarist fantastische (experimentele) dingen heeft gemaakt. Op drums zat hier trouwens 'Brain' (1ste filmpje) welke later nog in Primus heeft gespeeld. Hij wordt gehyped net zoals een John Frusciante, beiden behoren tot mijn inspiratiebronnen maar over smaak valt te twisten : ) Daarbij vind ik Slash ook een gehyped ventje met z'n hoed en peuk in z'n mond maar dit hoord er allemaal bij zeg ik dan maar. En Buckethead heeft wel zeker feeling maar je moet het ook willen horen, luister maar eens naar zijn album 'Colma' of meer recent een aantal nummers op 'Buckethead & friends'. Die gast heeft zoveel albums uitgebracht van funk tot snoeiharde metal daar kunnen wij allemaal bij lange na niet aan tippen, toch Timo :cooler:

Toaster
10 juli 2008, 22:16
Het valt me op dat iedereen probeert te benadrukken hoeveel feeling hij heeft.

Dat wordt zo spastisch aan de man gebracht elke keer weer. Waarschijnlijk omdat hij niet die feeling heeft dus. Ik luister voor feeling liever naar Gary Moore.

En ik wil niet flamen of een battle ontlokken, want dan kan je je lol op, bij YouTube. Daar heb je al zo'n kinderachtig welles nietes spelletje over wie het snelst is en wie de meeste feeling heeft.

En dat shredden met die snelheden. Knap. Maar het klinkt me niet als muziek in de oren.
En die langzame nummers van hem... tja als ik een willekeurig bluescafe ben dan hoor ik bij een amateur meer feeling en melodie in zijn spel.








Ik ben nu klaar om aan de schandpaal genageld te worden. Groeten

TimoSomers
10 juli 2008, 23:44
Ik ook niet... maar ik volg hem al vanaf begin jaren negentig waarin hij als 'underground' gitarist fantastische (experimentele) dingen heeft gemaakt. Op drums zat hier trouwens 'Brain' (1ste filmpje) welke later nog in Primus heeft gespeeld. Hij wordt gehyped net zoals een John Frusciante, beiden behoren tot mijn inspiratiebronnen maar over smaak valt te twisten : ) Daarbij vind ik Slash ook een gehyped ventje met z'n hoed en peuk in z'n mond maar dit hoord er allemaal bij zeg ik dan maar. En Buckethead heeft wel zeker feeling maar je moet het ook willen horen, luister maar eens naar zijn album 'Colma' of meer recent een aantal nummers op 'Buckethead & friends'. Die gast heeft zoveel albums uitgebracht van funk tot snoeiharde metal daar kunnen wij allemaal bij lange na niet aan tippen, toch Timo :cooler:

Klopt zekers :).

Ik ga verder niet in op Toaster, over smaak valt niet te twisten, als jij die feeling niet hoort dan is dat jouw goed recht.

The Lo Lands
11 juli 2008, 07:29
Dat wordt zo spastisch aan de man gebracht elke keer weer. Waarschijnlijk omdat hij niet die feeling heeft dus. Ik luister voor feeling liever naar Gary Moore.

En dat shredden met die snelheden. Knap. Maar het klinkt me niet als muziek in de oren.
En die langzame nummers van hem... tja als ik een willekeurig bluescafe ben dan hoor ik bij een amateur meer feeling en melodie in zijn spel.

Ik ben nu klaar om aan de schandpaal genageld te worden. Groeten
Toaster, feeling is een vrij ruim begrip. Gary Moore vind ik ook een fantastische gitarist. Persoonlijk heb ik een brede muzieksmaak en Buckethead is daar één van. Ik zal niet zeggen dat hij de 'beste' gitarist van de wereld is, of beter dan wie dan ook, of meer feeling heeft dan... Hij heeft op sommige CD's een ietswat mechanische feeling alsof hij echt als een robot of monster wil spelen. Dit is denk ik echt een bewuste keuze en thema voor een CD, je vind dit leuk of vreselijk : ) Maar er zijn daarnaast zoveel CD's van de man waarop hij wel met de feeling speelt waarop misschien jij naar op zoek bent. Een echte blues gitarist is hij niet maar ieder zijn kwaliteiten en stijl zeg maar. Buckethead is een experimentele gitarist met een herkenbaar geluid en dat maakt hem best wel uniek in zijn soort imo. En verder zullen we je niet aan de schandpaal nagelen, je hebt een eigen mening en daar mag je voor uitkomen! Het is best een leuke discussie en ik begrijp je insteek. Althans, ik dan :)

EuroCinema
17 juli 2008, 12:09
Het is de kunst om naar elke muzikant te luisteren op de manier die erbij past. En niet je verwachtingspatroon van de 1 op de muziek van de ander te projecteren.
Sommige artiesten werken vanuit een bepaalde gedachte, een concept. Laten we de gitaristen er even buiten.
Kraftwerk wil kille robotmuziek maken.
Aretha Franklin streeft naar pure soul, gevoel.
De Ramones wilden zo dom mogelijke rock n roll maken.
Frank Zappa wilde rock mengen met free jazz en modern klassiek.

Ik kan van alle 4 erg genieten, omdat ik bij elk andere verwachtingen heb en er dus anders naar luister. "De Ramones hebben te weinig interesante harmonieen" zou de plank totaal misslaan.
Dus om wat je mooi vindt aan Slash of Moore op Buckethead te projecteren, is volgens mij een beetje zinloos.

beruk
17 juli 2008, 13:21
Hear, hear.

nevyn292
18 juli 2008, 09:49
hmm, of die nou feeling heeft of niet, toch kan ik wel zeggen dat het een 'inspiratiebron' is voor me (wat klinkt dat zwaar!), vind het toch altijd weer leuk om naar te kijken en te luisteren, zeker in combo met Les Claypool