PDA

View Full Version : Ervaring met een Cunetto?



Ed Lauwerens
6 januari 2008, 15:56
Graag advies. Ik heb al aardig wat gitaren. De gitaar waar ik momenteel het meeste op speel (vanwege sound en speelgemak) is een vd Haar strat. Vroeger was ik niet zo'n strat man, maar dit bevalt me toch heel goed. Daarom wat aan het rondkijken en ik lees veel over de Vince Cunetto strats uit de custom shop t/m 99. Importeren uit de VS is met de huidige dollar relatief aantrekkelijk. Heeft iemand daar ervaring mee? Zij deze gitaren echt het geld waard? Graag advies.
Bedankt,
Ed

Eko
6 januari 2008, 20:57
Ed,
Er staat een Cunetto Mary kay bij Fellowship of the acoustics in Bergentheim ( Bij Hardenberg Overijssel). Kostprijs 4500,- Misschien kun je daar eens kijken voor de kwaliteit. Houdt rekening met invoerrechten en vervoerskosten. Ook leuk, je weet niet of het instrument goed is wat je koopt en merkt dat pas achteraf. Ik weet niet of dit slim is. Als je voor de kwaliteit gaat kun je denk ik beter een 2e Haar kopen.

Ed Lauwerens
6 januari 2008, 21:01
Bedankt, ik had hem gezien.
Wit met gouden beslag is niet mijn ding, maar inderdaad wel eens goed om een dergelijke gitaar uit te proberen.
Gr., Ed

jemke
6 januari 2008, 22:20
Ik zou de naam Cunetto niet als imperatief beschouwen als je een goede CS Fender zoekt. Je krijgt geen betere Fender omdat Vince de onderdelen gereliced heeft. Als je het geld hebt, is het wel leuk om meer uit te geven aan een Cunetto omdat ie meer in waarde zal stijgen door de jaren heen omdat ie wat exclusiever is en verzamelaars daar op gijlen;).

maestro_nl
7 januari 2008, 18:43
My 0.02 cents:
Kijk uit met bolt-on gitaren als strats en tele's.
Schroef altijd eerst de hals eraf en controleer alles, incl. de elementen.
Paar keer meegemaakt dat het niet klopte!
M.a.w. nooit kopen zonder te hebben gezien en gehoord.
Een gitaar is en blijft een exemplarisch product.
Neem altijd je referentiegitaar (en extra paar oren) mee.

M'n LP, Strat en Tele heb ik uit een hele serie uitgezocht zonder naar prijs en kleur te kijken op voorhand. De grap is dat ik qua Fenders zeker niet de duurste eruit heb gepikt.

Japanse Fenders zijn overigens zeer goed, helemaal voor het geld.

T.a.v. LPs moet ik zeggen dat de kwaliteit en sound veel consistenter is
dan bij tele's en strats. Gibson kwam ik duur uit...
Met eigen import zou je voor een Gibson de gok kunnen wagen m.i.
maar dan moet je je bewust zijn van de risico's.

stratestic
7 januari 2008, 21:51
Ik was gisteren wat zinloos aan het surfen en kwam op de site van een winkel net over de grens bij Venlo terecht. http://www.tommys-music-shop.de/

Bij actualle angebote
Fender Master Build Strat gebaut von John Cruz.
Zo'n soort stratocaster heb ik nog nooit gezien. Een Fender custom shop met een massief rosewood hals.

Dat lijkt mij nogeens een mooi investering.