PDA

View Full Version : Probleempje



Dirkdewaard
6 januari 2008, 15:08
Ok ik heb laatst 2 humbuckers verkocht aan een forum lid.

Hij heeft ze geprobeerd te installeren maar dat lukte niet.
Toen heeft hij de gitaar naar een winkel gebracht en die vertelde hem dat de brug pickup was overleden.
De winkel verkocht hem nu een ander element voor bij het neck pickup.

2 dagen later belt de winkel weer op en zegt dat ook de neck stuk is (!!!)

Ik heb beide pickups getest voordat ze de deur uit gingen. Altijd netjes behandeld en goed verpakt verstuurd.

Ik begrijp het van de koper dat hij baalt met 2 kapotte pickups, maarja ik zit met precies hetzelfde probleem.
Ik schat meer dan 50 pickups te hebben verkocht en nog nooit zat er een kapotte bij, en nu opeens 2. Pickups komen uit 2006.

Wat denken jullie?

sjoerd5
6 januari 2008, 15:26
slechte/goede verkoper?

wiegersma
6 januari 2008, 18:04
pick ups terug en bekijken wat er aan de hand is.

De Beer
6 januari 2008, 18:13
Ik vraag me af..Geen idee hoor..is het mogenlijk Pups te beschadigen door ze verkeerd aan te sluiten/monteren.

Je weet natuurlijk nooit wat die kerel er mee heeft gedaan.

jerome
6 januari 2008, 19:36
Ik heb het ook gehad. In 1 jaar tijd 2 DiMarzio Dual Sound (Super Distortion)pick-ups naar de knoppen. Waren allebei wel 20 jaar oud, maar waarom ze ineens stuk zijn gegaan is mij nog steeds een raadsel.
Van allebei de pick-ups was btw de voorste spoel stuk.

Als de koper hard aan de aansluitdraden getrokken heeft kan het natuurlijk ook misgaan.

Wiellem
6 januari 2008, 20:39
Kortsluiting gemaakt ofzo?

(ik weet niet of dat kan?)

Eko
6 januari 2008, 21:13
Risico van verzenden zijn voor de koper, tot zover geen onduidelijkheden. Zonder opgaaf van reden van storing mag je er van uit gaan dat je goede spullen hebt verzonden. Als de winkel een aansluitfout maakt wil dat niet zeggen dat jij een fout hebt gemaakt.
Uiteraard is dit niet het verhaal wat je iemand wil vertellen, maar zo ligt het nu eenmaal. Anders moet de man voortaan gewoon in een winkel de pick-ups kopen en laten monteren.
Als de koper kan aantonen dat de materialen niet goed zijn geweest op moment van verzenden kun je coulant zijn en eventueel vergoeden. Ik denk eerder dat hij de kappen heeft geprobeerd te verwijderen. De wikkelingen zijn zeer kwetsbaar en beschadigen razendsnel. Als je naar een winkel gaat , na zelf een poging gedaan te hebben , is dat meestal een manier om via een U-bocht garantie af te dwingen. ( ja, nee , echt meneer , thuis deden ze het nog!). Zegt mij dus niets.

TimmU
7 januari 2008, 00:52
mijn pickups in een Ibanezje van me zijn er vanmiddag ook plotsklaps mee gestopt. heel vervelend.

BrianMay
7 januari 2008, 03:43
pick ups terug en bekijken wat er aan de hand is.


+1
Lijkt me de enige juiste oplossing in zulke gevallen.

Dirkdewaard
8 januari 2008, 15:24
+1
Lijkt me de enige juiste oplossing in zulke gevallen.

Badankt iedereen, dit ga ik inderdaad maar doen.
Het is ook geen groot probleem, ik vroeg me gewoon af wat er mis kan gaan met elementen. Spoel, magneet en draadje hoe kan dit nou stuk gaan?

Arvoitus
8 januari 2008, 16:02
Badankt iedereen, dit ga ik inderdaad maar doen.
Het is ook geen groot probleem, ik vroeg me gewoon af wat er mis kan gaan met elementen. Spoel, magneet en draadje hoe kan dit nou stuk gaan?
Heb je gezien hoe dun dat draadje is?

Eko
8 januari 2008, 16:42
De windingen van een element zijn nog dunner dan een haar. Bij het los halen van kappen is het beschadigen van draden bijna eerder regel dan uitzondering. De bedrading van element naar schakelaar is meestal hufterproof dus daar gebeurt minder mee. Het andere risico is verkeerd solderen. Dit is meestal bij de schakelaars. Teveel tin erop en de schakelaar werkt niet meer of het gebruik van een te hoge temperatuur en het doorsmelten van allerlei zaken bij aanraking van de bout.