PDA

View Full Version : LP neck humbucker



Pepe
6 januari 2008, 12:21
Deze LP heeft een nogal donker geluid wat niet verkeerd is voor het brugsoundje maar de neck is te modderig, weinig definitie, het slipt dicht.

Dat ligt voor een deel aan de gitaar maar ook een beetje aan de pickups.
Ik zoek dus voor de neck positie een pickup die dit probleem aanpakt. Output moet ergens rond de 7.5 zweven -paf gebied-.
Helder, definitie, strakke bassen....

Sugesties?

Orpheo
6 januari 2008, 12:55
pearly gates. Heel simpel :) dat is de enige paflike humbucker (die ik ken, en ik ken er nogal wat ;)) die helder is, en het 'dikke' (of modderige) van n LP een beetje op kan heffen.

Als je heel, heel duur wilt gaan doen, kan je kijken naar de Riff Raff van Bareknuckle.

of de bluesbucker van dimarzio, maar dat is meer een p90.

De Erik Johnson humbucker van dimarzio, maar dat is meer een filtertron-achtig ding.

De humbucker from hell is heel erg singlecoil-like, en heel, heel helder.

Maar ik zou gaan voor de pearly gates of de riff raff.

Rinze
6 januari 2008, 13:03
De Jazz van Seymour Duincan, mooi helder en evenwichtig geluid.

vinni
6 januari 2008, 13:16
Ik heb zelf in mijn heritage een Voodoo in de neck zitten.
Is zeker niet modderig....maar het meest opvallende vind ik nog wel
de dynamiek van dat element in die positie.

T'is maar net wat je zoekt en ook de combinatie jou vingers, rest gitaar en versterker.

Blijft altijd moeilijk!

Vinni

ACSlater
6 januari 2008, 13:18
Ik heb voor hetzelfde probleem SD Alnico II pro's gezet. Perfecte oplossing! De Gibson hb is inderdaad nogal donker.

Pepe
6 januari 2008, 13:18
Ik ga ze allemaal op een rijtje zetten, ik kan naar de inductance/henries kijken he voor het klankbeeld? Hoe lager hoe helderder neem ik aan.
Ik heb nog een Fralin paf ergens slingeren van 8 kohm maar ik betwijfel of dat veel gaat oplossen op die plek.

Orpheo
6 januari 2008, 13:19
Ik heb voor hetzelfde probleem SD Alnico II pro's gezet. Perfecte oplossing! De Gibson hb is inderdaad nogal donker.

die zijn juist heel warm. in de gitaar die pepe heeft denk ik niet dat dit een goeie zal zijn...een alnico2 is altijd warmer dan een alnico5 of een ceramische magneet...

vinni
6 januari 2008, 13:31
Wat ook erg mee speelt is de hoogte t.o.v. je snaren.
Maar goed....ik neem aan dat je dat wel weet.

Vinni

Pepe
6 januari 2008, 13:47
Wat ook erg mee speelt is de hoogte t.o.v. je snaren.
Maar goed....ik neem aan dat je dat wel weet.

Vinni

ja, de hoogte-instellingen zijn beperkt, beide pickups zijn nu 8.2 wat betekent dat ik de brug max naar boven heb gezet en de neck max naar onderen, dat geeft dezelde output. Daarom zou de pickup een lage 7.nogwat idealiter moeten zijn, dan heb je nog wat ruimte kwa hoogteafstelling.

Ik zie dat Duncan een Resonant Peak hanteert, hoe hoger hoe helderder?
Dan zou de Seth Lover ook een goede kandidaat zijn in het rijtje.
De Alnico II, daarvan zegt Duncan: warms up a bright guitar... dat lijkt me dan weer niet.

Agent_Smith
6 januari 2008, 14:07
Duncan Jazz is een fantastisch neck element voor een LP :)
En lekker laag schroeven dat halselement!