PDA

View Full Version : My first tube amp blues...



geertjan_83
6 januari 2008, 11:12
naar aanleiding van dit topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99392&page=2&pp=10&

Heb ik uiteindelijk genoeg bijelkaar weten te sparen om mijn eerste buizenversterker te kunnen kopen: De hughes & kettner 50 watt switchblade! Gisteren kon ik hem eindelijk ophalen, super geluid! Alles ging goed tot vandaag... Had een stevig rockgeluidje opgezet, was lekker aan het spelen tot een kwartier, toen kwam er een hels kabaal uit de versterker en daarna niets meer... Sindsdien komt er geen geluid meer uit het ding.

Je begrijpt dat mijn zondag nu aardig verpest is :( (binnen 24 uur een gloednieuwe versterker naar de kl*ten) Morgen maar weer terug met het ding.

Mijn vraag is heb ik nou iets verkeerds gedaan? Ik heb vantevoren netjes de buizen opgewarmd, het volume stond slechts voor een kwart open. De versterker heb ik ook niet verplaatst toen hij warm was o.i.d.

Anyway, moest het even van mij af schrijven :)

guitaraddict
6 januari 2008, 11:28
Dat is behoorlijk kloten GeertJan , het is misschien maar een connector die door trillingen (te) los gegaan is ?

Maar je hebt garantie en het had natuurlijk ook tijdens een optreden kunnen gebeuren !

Succes er mee ,


Alf

guitarnijboer
6 januari 2008, 13:13
Zolang je hem niet van het balkon hebt laten vallen heb jij in ieder geval niets verkeerd gedaan. Ook al verwarm je de buizen niet van te voren, zet je hem op 10 en hang je hem aan een band op je rug terwijl je speelt, dan mag hij nog niet zomaar stuk gaan. Zo'n ding is immers bedoeld om mee te slepen naar optredens, boven op trillende speakerkasten te staan en flink te blazen en moet dus tegen een stootje kunnen.

Het is natuurlijk behoorlijk balen maar waarschijnlijk zal het wel meevallen denk ik (hoewel dat vanaf hier moeilijk te beoordelen is natuurlijk)

Waarschijnlijk is het een kortsluiting in een van je eindbuizen en is daarna de zekering gesprongen. zoiets kan gebeuren.

jacky
6 januari 2008, 14:09
mod-edit; volgende keer ff caps-lock uitzetten?

Marc Oblivian
6 januari 2008, 14:20
En caps lock uit...

jacky
6 januari 2008, 16:16
mod-edit; volgende keer ff caps-lock uitzetten?


Is geen mod edit maar een mod delete!Kan mij via pm of hier (maar een beetje off topic) even uitgelegd worden waarom je niet (in mijn geval perongeluk en zag het pas later) met hoofdletters mag werken?

DANK U

Rocketman
6 januari 2008, 17:08
Gecondoleerd. Ik hoop voor je dat ie nieuw was en je garantie hebt. Zo niet dan moet je naar de dokter. Je hebt zeker niks geks gedaan dus ik gok dat er vrij weinig ernstigs aan de hand is.

geertjan_83
6 januari 2008, 17:47
thanks, hij was inderdaad gloedjenieuw (kwam rechtstreeks uit de doos) en ik heb garantie. Hoop dat het allemaal maar meevalt en dat ik hem snel weer pratend heb!

Kaïn
6 januari 2008, 20:23
Is geen mod edit maar een mod delete!Kan mij via pm of hier (maar een beetje off topic) even uitgelegd worden waarom je niet (in mijn geval perongeluk en zag het pas later) met hoofdletters mag werken?

DANK U
Omdat een post volledig in hoofdletters rete irritant is. Als je met iemand praat ga je toch ook niet constant schreeuwen.

Squier4ever
6 januari 2008, 20:29
thanks, hij was inderdaad gloedjenieuw (kwam rechtstreeks uit de doos) en ik heb garantie. Hoop dat het allemaal maar meevalt en dat ik hem snel weer pratend heb!

als mijn versterker zou praten zou ik er ook mee teruggaan.

Spitfire
6 januari 2008, 20:33
Omdat een post volledig in hoofdletters rete irritant is. Als je met iemand praat ga je toch ook niet constant schreeuwen.

Hij gaf al aan dat hij het per ongeluk deed en pas later (wss na de mod) erachter kwam dat hij in caps had getyped. Dus ik vind de mod-delete ook een beetje vreemd...

sjoerd5
6 januari 2008, 20:38
Mocht het niet lukken, neem PM dan met Chris Winsemus

jacky
7 januari 2008, 16:57
Hij gaf al aan dat hij het per ongeluk deed en pas later (wss na de mod) erachter kwam dat hij in caps had getyped. Dus ik vind de mod-delete ook een beetje vreemd...

Bedankt voor het antwoord (geen pm van een mod gehad) maar deze verklaring is duidelijk grote letters noemt men schreeuwen.

Mijn dank is groot en zal mij nooit meer aan dit "vreselijke" vergrijp schuldig maken.

Grote letters in je sig is dus ook niet ok ? zie namelijk regelmatig andere letter formaten voorbij komen ?