PDA

View Full Version : Even Voorstellen mwa!



nilou
6 januari 2008, 01:10
Laat ik me bij deze even voorstellen:
Naam: Niels
Leeftijd: 23
woonplaats: Breda
Muziek smaak: Rock, rock en roll, surf, reggae, klassiek, indi, grunge, dnb, breakbeat en oldies
Hobbys: Muziek, golfsurfen, kunst, potje doen met maten.
werk: grafisch ontwerp
studie: illustratie

Mijn gear:
Richwood western
comez klassiek
en verder:
sopraan ukelele
een roland synthesizer
en hohner amp

Ik speel ongeveer 2 jaar puur uit hobby en nieuwsgierigheid.
Heb me zelf leren spelen, ben nu een gitaarleraar aan het zoeken om het benodigde af te leren en het nodige bij te leren. Ik hoop wat op te steken op dit forum over: amps, gitaren theorie etc.
hoi!

Rinze
6 januari 2008, 09:51
Welkom! Ik wist niet dat er ook sopraan ukeleles bestaan, klinken die nog hoger dan een normale? Die Hohner heb je voor je keyboard, neem ik aan? Is het een oude (buizen-) Hohner?

nilou
6 januari 2008, 13:46
Welkom! Ik wist niet dat er ook sopraan ukeleles bestaan, klinken die nog hoger dan een normale? Die Hohner heb je voor je keyboard, neem ik aan? Is het een oude (buizen-) Hohner?

thnx, Ik heb het verschil nog niet gehoord tussen de verschillende ukeleles die er zijn. De mijne klinkt wel erg hoog, op wikepedia worden ze van groot naar klein beschreven:
"Er zijn verschillende formaten zoals (van groot naar klein) de bariton, de tenor, de concert, de sopraan en de sopranino. Een grotere variant van de ukelele is de cuatro."

Die hohner amp is een transistor versterker voor gitaar. Die me zusje voornamelijk gebruikt. Gewoon een cheap-ass ding om lekker thuis op te klooten.

:)

Rocketman
6 januari 2008, 17:10
Hoi, welkom, have fun!