PDA

View Full Version : 9V Batterij houder gezocht



KoenB
5 januari 2008, 23:57
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een 9V batterijhouder, zoiets als dit:

http://www.stewmac.com/shop/Electronics,_pickups/Battery_clips_and_holders/1/Battery_Boxes/Instructions/I-3576.html#details

Hier moet de batterij er alleen op zn kant in, ik heb liever iets waarbij de batterij plat licht.

Bij guitarsupplies hebben ze niets geschikts en bij tonefactory kan ik het ook niet vinden. Die dingen van stewmac zouden opzich wel passen, maar dan zijn de verzendkosten waarschijnlijk hoger dan het ding kost...

Robin.ke
6 januari 2008, 00:18
http://www.thomann.de/nl/goeldo_gotoh_snapin_batteriefach.htm

+ € 8,00 verzendkosten

flappie
6 januari 2008, 13:54
modelbouwwinkels hebben ook veel van dat soort spul
ander eens op conrad.com kijken

KoenB
6 januari 2008, 14:06
Conrad niet wat ik zoek. Maar een modelwinkel is wel een goed idee, daar ga ik denk ik eens een kijkje nemen.

En die thomann... dat wordt een beetje duur :p

G.G.
6 januari 2008, 16:04
Waarom niet een gat fresen en een afdekplaatje maken, paar watten of scuimrubber tegen het ramelen? Of misschien een plekkie onder een slagplaat zoeken?

Wat voor een gitaar gaat het om?

KoenB
6 januari 2008, 18:08
Waarom niet een gat fresen en een afdekplaatje maken, paar watten of scuimrubber tegen het ramelen? Of misschien een plekkie onder een slagplaat zoeken?

Wat voor een gitaar gaat het om?

Het wordt een solid body gitaar, soort les paul model. Ik wil graag zo'n batterij klepje omdat je dat gewoon makkelijk kan openklikken als je de batterij wilt vervangen, bij een afdekplaatje moet de schroevendraaier weer tevoorschijn komen.

G.G.
6 januari 2008, 18:15
Het wordt een solid body gitaar, soort les paul model. Ik wil graag zo'n batterij klepje omdat je dat gewoon makkelijk kan openklikken als je de batterij wilt vervangen, bij een afdekplaatje moet de schroevendraaier weer tevoorschijn komen.

Klopt, maar hoe vaak vervang je een batterij? Bijna nooit

Van Dattum
6 januari 2008, 19:05
Vox Humana verkoopt ze ook. Eurootje of 8 geloof ik even zo uit mijn hoofd...

pasqual
6 januari 2008, 22:35
dat betekent dus dat je nog ergens een plaats moet zoeken aan de achterkant om een infrezing te maken. waarom maak je de electronica ruimte niet een beetje groter en maakt zelf een soort van klem voor je batterij.
kortom: ik ga met G.G. mee.

groeten Pasqual.

G.G.
7 januari 2008, 09:24
dat betekent dus dat je nog ergens een plaats moet zoeken aan de achterkant om een infrezing te maken. waarom maak je de electronica ruimte niet een beetje groter en maakt zelf een soort van klem voor je batterij.
kortom: ik ga met G.G. mee.

groeten Pasqual.

Precies. Volgens mij heb je tussen de post genoeg ruimte als je de lipjes naar buiten draait.

KoenB
7 januari 2008, 14:26
Klopt, maar hoe vaak vervang je een batterij? Bijna nooit

Mijn gitaarhals die ik aan het bouwen ben heeft 24 LEDs. Die eten een beetje stroom, weliswaar niet heel veel, maar toch. Daarnaast ben ik van plan om een distortionpedaal te slopen en in het body te verwerken. Dat vreet aanzienlijk meer stroom.

En daar komt nog eens bij dat ik vrij lui ben en gewoon lekker makkelijk dat klepje wil kunnen openklikken :)

hadv
7 januari 2008, 23:03
24 leds en een distortion. wat vreet die distortion dan, want bij 24 leds kom ik al gauw uit op 100 mA (en ja, dan gaat zo'n 9V blok snel leeg)