PDA

View Full Version : Nieuw speeltje



--=HANS=--
5 januari 2008, 22:57
Ik heb hem al een paar maanden maar het was er nog niet van gekomen om hem te posten.
Tis een Juan Hernández, Concierto en ik ben er erg mee in mijn sas!

http://i66.photobucket.com/albums/h271/tokkel/gitaarI001.jpg

http://i66.photobucket.com/albums/h271/tokkel/gitaar002.jpg

http://i66.photobucket.com/albums/h271/tokkel/JuanHernandez.jpg

Ik heb er de eerste paar weken alleen maar pijn van in mijn linker pols en onderarm van gehad :seriousf:

Maar verder klinktie super.

Groet, Hans

sanderz
6 januari 2008, 08:00
Hele fraaie gitaar Hans!

Vooral die donkerdere binding maakt dat de top kracht uitstraalt, maar ook de achterkant is prachtig.

Hoe komt het dat je pijn in je linker pols en onderarm hebt gehad? Niet gewend aan de bredere hals of ben je gewoon een beginner?

Mucho felicitado y so voorts!

--=HANS=--
6 januari 2008, 08:50
Ik ben er zelf ook nog niet uit waar die pijn nou precies vandaan is gekomen. Ik heb de afgelopen jaren alleen maar op steelstrings gespeeld en daar "staan" mijn handen naar.

Deze gitaar heeft een echte klassieke hals en toets. Ik heb op mijn steelstrings nogal de neiging om de lage E met mijn duim te pakken en dat moet nu dus allemaal in barree. Verder heb ik mij enthousiast op o.a. Asturias gestort en het duurde even voor ik door had dat ik m`n gitaar voor dit soort nummers beter klassiek vast kan houden zodat er meer ruimte is voor mijn linker arm hoger op de hals.

Groet, Hans

Harald
6 januari 2008, 09:41
Mooie gitaar, filmpje/soundclip? Mooie kop trouwens!

Voor klassieke stukken heeft de klassieke houding echt zijn voordelen. Voor beide handen trouwens. Je rechterhand houding is ook anders dan voor fingerpicking. Is even wennen, maar loont de moeite. Asturias is nu ook weer niet het makkelijkste nummer om mee over te stappen. En dan vooral het langzame deel... (wilde maar niet helemaal uit mijn hoofd lukken, en qua lezen ben ik net niet snel genoeg...)

Laser
6 januari 2008, 09:46
Ik heb me nu een Power Ball aangekocht om handen en onderarm te versterken. 'Speelpijn' is zo ook te voorkomen. Hoop ik.

Ik heb ook makkelijk pijn in de linkerhand als ik op een smalle hals speel - ik heb grote handen en een traditionele 42mm hals is gauw te smal.

Het is telkens even wennen.

Schitterende gitaar overigens! Proficiat!

Pais
6 januari 2008, 12:49
Wow prachtig! Veel plesier ermee. Heb je hem nieuw gekocht, of tweedehands?

--=HANS=--
6 januari 2008, 13:10
Nieuw gekocht bij Luthiers in Den Bosch.

Ik had 1.5 jaar geleden in een vlaag van verstandsverbijstering mezelf een electrische gitaar + versterker cadeau gedaan. Uiteindelijk zat ik toch alleen maar akoestisch te spelen dus dat setje stond te verstoffen. Dus, zootje verkocht en van de opbrengst deze gekocht. Ik heb in de eerste week al meer op deze gespeeld dan op die electrische in een heel jaar:satisfie:
Groet, Hans

Godfather
7 januari 2008, 11:15
Hans, gefeliciteerd!

Prachtige gitaar.

LaurentB
7 januari 2008, 13:03
Mooie gitaar, filmpje/soundclip? Mooie kop trouwens!

Voor klassieke stukken heeft de klassieke houding echt zijn voordelen. Voor beide handen trouwens. Je rechterhand houding is ook anders dan voor fingerpicking. Is even wennen, maar loont de moeite
(...)

Ik speelde ook altijd in de klassieke houding, maar ik heb gemerkt dat ik mijn gitaar mooier hoor als-ie op de rechterknie staat.

Harald
7 januari 2008, 13:29
Ik speelde ook altijd in de klassieke houding, maar ik heb gemerkt dat ik mijn gitaar mooier hoor als-ie op de rechterknie staat.


De klassieke houding is ook vooral voor gitaristen met publiek ;) Maar even serieus, bedoel je dan de flamencohouding, met de gitaar wel met een hoek van ongeveer 45% op je rechterknie? Klinkt idd. duidelijk anders. Maar het beste geluid hoor je als gitarist nu eenmaal nooit.

LaurentB
7 januari 2008, 15:35
De klassieke houding is ook vooral voor gitaristen met publiek ;) Maar even serieus, bedoel je dan de flamencohouding, met de gitaar wel met een hoek van ongeveer 45% op je rechterknie? Klinkt idd. duidelijk anders. Maar het beste geluid hoor je als gitarist nu eenmaal nooit.

Nee, gewoon op het rechterbeen. Maar ik weet niet of de gitaar anders klinkt, alleen bevindt die zich dan in een andere postie t.o.v. mijn oren, dat maakt al verschil. Ik heb de gitaar ook losser vast dan, dus kan hij beter resoneren denk ik.

Harald
7 januari 2008, 15:37
Dan toch de flamenco houding eens proberen, dan laat je de gitaar nog vrijer eigenlijk. Maar je hebt wel vergelijkbare voordelen qua spelen.

*AcousticGuitarMan*
7 januari 2008, 16:44
Beautiful. Ik moet van mij leraar op een andere manier zitten: Een voeten steun onder mijn linkervoet en daar de gitaar op.

Godfather
7 januari 2008, 20:01
Erg mooie gitaar. Of had ik dat al gezegd? :satisfie:

--=HANS=--
7 januari 2008, 20:20
Origineel gepost door Godfather: Erg mooie gitaar. Of had ik dat al gezegd? :satisfie:

Hahahahahaha, jahoor, geen enkel probleem :seriousf:

Groet, Hans