PDA

View Full Version : Versterker opties nodig



Acoustic
5 januari 2008, 21:49
Mja ik mijn vorige topic werd ik niet écht heel veel wijzer, ik vroeg daar of de keus voor mij beter was om een transister versterker of buizen zou nemen. Dat nog een keer kort samengevat. Ik speel op 'n Fender Lite Ash, momenteel een Cube 10. Tijd voor een nieuwe, speel alternatief, maar toch zeker ook lekkere rauwe hard rock. Budget ligt momenteel rond de 350 euro en daarmee moet het lukken naar mijn mening. Ik had het idee om eerst voor toch de buizen te gaan, namelijk de Vox AC15. Ik ben erachter gekomen dat dit toch niet écht de juiste keuze voor me is omdat ik voornamelijk thuis speel en daar het idee hebt dat een buizen niet nodig is. Ik speel ook niet op hoog volume, en als ik jam doe ik dat meestal in een ruimte waar al buizenversterkers staan. Tóch vroeg ik me af of het kwalitatief wat zou uitmaken.

Enfin, het verhaal is toch wat langer geworden :satisfie: Om maar straight to the point te gaan. Ik heb besloten binnekort te gaan testen. En de eerste amp die dat gaat worden is de Peavey Bandit 112. Nu vraag ik aan jullie, weten jullie nog andere amps tussen de 300 -350 euro die mijn muziekstijl aankunnen en zeker goed klinken voor hun geld ?

Alvast bedankt!

hugo123
5 januari 2008, 22:24
Eeuh.. Epiphone valve junior, met een pedaalte!

paulusdeBKB
5 januari 2008, 22:54
Is het echt alleen voor thuis? Dan is de Epiphone zeker de moeite van het uittesten waard. De Vox Valvetronix serie is ook niet verkeerd, maar da's geen buizen. Overigens kunnen veel transistor versterkers ook prima werken voor thuis hoor, dan hou je nog wat geld op zak voor evt pedaaltjes. Tweedehands Fender deluxe 85 (rode knoppen) is een prima transistorbak, geen idee eigenlijk wat die vandaag de dag moeten opbrengen.

Of wil je liever nieuw kopen? (mag hoor :) )

Rormo
6 januari 2008, 12:45
Waarom zou je geen buizenversterker alleen voor thuis kopen? Je wilt thuis toch graag een goed geluid? Vind ik dus een beetje onzin. Koop wat je goed vind klinken, lekker belangrijk of dat buizen of transistor is.