PDA

View Full Version : Returning Dream - Bemire



Ic3gl0vE
5 januari 2008, 21:36
Nieuwe track van mij, werd weer eens tijd!
Returning Dream - Bemire (http://www.last.fm/music/Returning+Dream/_/Bemire)

Riky
5 januari 2008, 21:57
vet hoor! Lekker nummer!

vind wel jammer dat het nummer niet "dik" klinkt.. maar ja.. meer kritiek heb ik ook niet:)

I like it!

meul
6 januari 2008, 13:29
Ik vind hem leuk, ik vind de slaggitaar sound mooi in verhouding met de drums, alles is goed hoorbaar. en klinkt lekker breed symphonisch (noem ik het maar ff) ik vind alleen die lead sound op het einde een beetje muf?

gr,
jan

Ic3gl0vE
6 januari 2008, 14:16
Bedankt voor jullie reacties :) :)

@Riky: kun je me een voorbeeld geven van wat je wel dik vind klinken, of kun je misschien uitleggen wat het is aan het nummer dat niet dik klinkt?

@Meul: muf, hehe, die term had ik nog niet gehoord om een geluid te beschrijven :D Dat geluid is een beetje geïnspireerd door Bleak van Opeth, waar ze van die lange 'haunting' leads maken met een ebow. Dat die lead wat ver weg klinkt is bewust gedaan, echter had het geluid misschien wat scherper moeten zijn.

Solidkick
6 januari 2008, 17:21
Coole track! Hoop dramatiek.
De bas knort er ook lekker doorheen.

caelin
6 januari 2008, 21:01
klinkt goed !
aleen ik vind de kopers een beetje mja klinkt net alsof ze gewoon doorrammelen een lang bekken ???
waar ik dan wel weer benieuwd naar ben wat jij als bas sim gebruikt ?

maar das dan ook het enige ,zoek een zanger erbij en je bent the man !

Ic3gl0vE
6 januari 2008, 21:41
Bedankt! :)

Ik gebruik een 5 snarige dean bas welke ik door een podXT stuur (geen amp of speaker sim, alleen red compressor volgens mij) en vervolgens gaat er in de computer een equalizer en een speakersimulator (ampegSVX) overheen. Eerst speelde ik met plectrum, maar tegenwoordig met m'n vingers. Dat is nogal oefenen in het begin, maar kwa geluid scheelt het enorm.

meul
7 januari 2008, 08:41
Bedankt voor jullie reacties :) :)

@Riky: kun je me een voorbeeld geven van wat je wel dik vind klinken, of kun je misschien uitleggen wat het is aan het nummer dat niet dik klinkt?

@Meul: muf, hehe, die term had ik nog niet gehoord om een geluid te beschrijven :D Dat geluid is een beetje geïnspireerd door Bleak van Opeth, waar ze van die lange 'haunting' leads maken met een ebow. Dat die lead wat ver weg klinkt is bewust gedaan, echter had het geluid misschien wat scherper moeten zijn.

Oke dan, ik denk dat ik wel begrijp waar je op doelt, het was natuurlijk ook een mening en geen feit en natuurlijk smaak gevoelig. De overall klinkt in ieder geval geweldig in mijn oren.

Riky
7 januari 2008, 14:17
Bedankt voor jullie reacties :) :)

@Riky: kun je me een voorbeeld geven van wat je wel dik vind klinken, of kun je misschien uitleggen wat het is aan het nummer dat niet dik klinkt?

@Meul: muf, hehe, die term had ik nog niet gehoord om een geluid te beschrijven :D Dat geluid is een beetje geïnspireerd door Bleak van Opeth, waar ze van die lange 'haunting' leads maken met een ebow. Dat die lead wat ver weg klinkt is bewust gedaan, echter had het geluid misschien wat scherper moeten zijn.


nou.. als ik het nummer luister komt mijn subwoofer niet in actie.. Het kan ook komen door de site waarop je het nummer geupload hebt, maar doordat er weinig bass in zit klinkt het een beetje "dun"....

Kan het niet echt duidelijker omschijven:)

Negative K3 fan
7 januari 2008, 17:12
klinkt best lekker, van woofers die niet in actie komen heb ik geen last. De mix is zeker niet professioneel, maar er is verder ook niet echt veel mis mee. De gitaartoon kan wel wat scherper, al klinken de palm mutes wel echt vet.

Dat ambient partijtje op de achtergrond wat telkens terug keert doet het erg veel lijken op tesseract, zelfde genre (instrumentale slaapkamer metal :) ), maar dan min of meer de pionier :)

Ic3gl0vE
7 januari 2008, 22:46
nou.. als ik het nummer luister komt mijn subwoofer niet in actie.. Het kan ook komen door de site waarop je het nummer geupload hebt, maar doordat er weinig bass in zit klinkt het een beetje "dun"....

Kan het niet echt duidelijker omschijven:)

Last.fm klinkt gelukkig niet zo slecht als bijvoorbeeld myspace (of youtube...), maar cd kwaliteit is het niet. Ik heb deze track (in wav formaat) ook beluisterd over een set Mackie HR824 monitors en daar vond ik juist weer dat ik moest oppassen dat ik er niet teveel laag in gooide.

Blijft lastig hoor, dat laag. Deze is in ieder geval bedoeld om op stevig volume te draaien :D