PDA

View Full Version : drumcomputer aansturen als gitarist, kan dat?



Wouter1973
5 januari 2008, 21:28
Het is lang geleden dat ik me op dit forum heb laten zien, maar ik worstel met de volgende vraag:

In onze band (foam) zijn we wat op de experimentele tour op dit moment. We experimenteren met twee drumstellen, wat geweldig is, maar wat ook beperkingen heeft: als ik drum, is het lastig om tijdens een nummer de gitaar snel over te pakken voor mijn eigenlijke rol binnen de band: lead-gitarist.
Ik vraag me af of het mogelijk is om als gitarist op elk gewenst moment een drumcomputer met de voet aan te sturen. Daar zijn apparaten voor (de Adrenalinn bijvoorbeeld). Wat ik EIGENLIJK wil is de mogelijkheid een drumcomputer /midi apparaat met drum-samples tijdens een nummer in te schakelen op het tempo dat het nummer op dat moment heeft. Voor nog meer duidelijkheid: ik zou 'iets' willen waarmee ik door bijvoorbeeld 4 tellen vooraf het tempo te 'tappen' in het op dat moment gewenste tempo een drum-beat kan inschakelen die via mijn gitaarversterker wordt uitversterkt. Bestaat zoiets? Heeft iemand hier ervaring mee? Aan wat voor apparaat moet ik denken?

the sure thing
6 januari 2008, 11:54
Volgens mij kan dat niet. Maar dat weet ik niet zeker. Mocht het niet kunnen: je drummer kan wel meedrummen met een clicktrack zodat hij het tempo aanhoudt van de samples.