PDA

View Full Version : Gibson sg 3 special faded 3 pickup



Nafta
5 januari 2008, 21:03
Dus ik ben gaan zoeken naar wat ik een toffe gitaar vind, tot ik de Epiphone SG g400 custom zag. Dat is een créme witte SG met 3 gouden 57 classics erop en een hele lelijke oranje switch knop.
Toen ik iets verder keek zag ik een Gibson sg 3 special faded 3 pickup staan. Een SG met worn white finish erop, 3 humbucks, 2x 490r en 1x 490t een 6-way switch en 2 knoppen.

Ik wou namelijk gaan upgraden naar een wat beter gitaar, ik heb nu een ibanez grg 170DX.
Ik kan nergens een zaak in de buurt vinden ( enschede ) die ook maar één van die gitaren heeft, weet iemand of ik het geluid en het fretboard kan uittesten op een andere gitaar die er op lijkt? ik wil de gitaar wel gaan halen en ik kan hem zelfs binnen 30 dagen terugsturen met geld terug (thomann.de) Maar dat is natuurlijk weer moeilijk doen.

Ik speel vooral punk / rock / metal en ben een snelle speler mijn budget ligt bij de 800 euro maar ik wil niet een té metal gitaar zoals de Schecter hellreaser met 2 emg's omdat ik ook van rustige muziek en blues houd.

Heeft iemand ervaring met de Gibson SG3 want dat is de gitaar die ik echt wil en waar ik echt al naar uitkijk. Ervaringen zijn gewenst en advies ook!
:hippie:

Orpheo
5 januari 2008, 21:16
ik vind die serie heel, heel erg goed. Ik heb de 2 pup versie, en ben er zielsgelukkig mee. Mijn sg is imo een van de beste sg's die ik ooit geprobeerd heb, en dat zijn er echt wat. Niet dat blikkerige krasserige geluid dat je vaak hebt, maar een dikke vette brul.Maar goed. Ik zou 'm EERST testen voor je 'm koopt. Effe naar duitsland karren, naar de gitaarzaken. Of nederland muziek bellen en vragen of zij 'm hebben, en zo niet kunnen zij eraan komen. NL muziek heeft een heel erg streng selectiebeleid voor de gitaren die in hun zaak komen te staan. Ik geloof niet dat ze meer bij de importeur van gibson in het gebouw zitten (nja de importeur is daar niet meer, gibson doet 't niet meer met een tussenpersoon).

Otje
6 januari 2008, 10:19
Prima ding, maar hou er wel rekening mee dat dat middelste element in de weg kan zitten als je lekker tekeer aan het gaan bent op je SG :). Als je met een plectrum speelt dan zou je je daar wel 's gruwelijk aan kunnen gaan ergeren. Maar qua geluid en bespeelbaarheid is het top.

Nafta
7 januari 2008, 18:11
Bedankt voor de comments!
Ik zal ergens gaan kijken waar ze de gitaar hebben. Ik wil deze gitaar namelijk graag uitproberen. En daarna haal ik een randall halfstack. omdat mijn roland dac-80d niet meer zoveel spice heeft.

Btw de gibson sg3 zit ook in de clip apologize zag ik.