PDA

View Full Version : DAP showmaster case



the feable
5 januari 2008, 20:12
Ik wil graag een DAP showmaster 48 case gebruiken voor mijn nieuwe pedalcase. Ik hoor alleen vaak dat de case niet zo stevig is.

Heeft iemand al slechte ervaringen met deze case?
Is hij bij iemand al gesneuveld?
Hoe zijn de sloten en sluitingen? Klopt het dat ze tegenwordig met vlindersloten zijn uitgerust?

En weet iemand waar ik hem goedkoop kan krijgen?

Bedankt!

Rwin
5 januari 2008, 21:04
Ik heb precies dezelfde vragen!
Ik wil hem gaan gebruiken om mijn XT Live erin te monteren, en daarnaast een MIDIswitcher van nobels en mijn draadloze ontvanger. Ik heb het opgemeten, en het moet passen, maar ik zoek nu nog een plaats waar ze de DAP 48 hebben (ook op voorraad)

Rude Perception
6 januari 2008, 00:03
Ik heb hem besteld bij Musik Produktiv. Zeggen ze dat hij binnen 1 week te leveren is. Het is bij mij nu bijna een maand geleden dat ik hem heb besteld. Maar ik kreeg redelijk snel (binnen een paar dagen) een mailtje dat het medio januari werd. Ik wacht dus rustig af.
Binnen Nederland kon ik geen bedrijf vinden dat hem binnen 6 weken kon leveren.

Mitch
6 januari 2008, 11:53
Je bent net te laat, er was een bedrijf op ebay.de, star-tec, die ze in de opruiming had. Was 47E incl. verzenden. Had voor de mijne net voor de kerst het geld overgemaakt, is al wel verzonden maar nog niet binnen. Ik heb hun winkel even bekeken, maar ze hebben nu alleen de 24 nog maar en ook voor een hogere prijs helaas.

O, misschien heb je hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1499384&postcount=3845) nog wat aan.

AutoStatic
6 januari 2008, 13:00
Ik heb hem besteld bij Musik Produktiv. Zeggen ze dat hij binnen 1 week te leveren is. Het is bij mij nu bijna een maand geleden dat ik hem heb besteld. Maar ik kreeg redelijk snel (binnen een paar dagen) een mailtje dat het medio januari werd. Ik wacht dus rustig af.
Binnen Nederland kon ik geen bedrijf vinden dat hem binnen 6 weken kon leveren.M-Sound (http://www.m-sound.nl) in Heemskerk heeft ze liggen. En het zijn zeker wel stevige cases, normaliter gaat er een mengtafel in die wel wat zwaarder is dan wat pedaaltjes. Je zou het ook kunnen proberen bij N-Joy Music (http://www.n-joymusic.nl) in Alkmaar. En er zitten vlindersloten op. Oja, je zou ook kunnen zoeken op Showtec Showmaster 48, een aantal webwinkels biedt ze niet aan als zijnde DAP cases.

Rude Perception
6 januari 2008, 15:02
normaliter gaat er een mengtafel in

Een lichttafel. Is geen mengtafel. Je stuurt er alleen een dimmer mee aan. Je mengt niets.:hippie:

MjS
6 januari 2008, 16:12
Wat mag je verwachten van een flightcase van 50 tot 75 euro? Ik vind het een prima case. Tuurlijk, hier en daar zit wat speling, je moet de vlindersloten goed aandrukken om 'm dicht te doen en de afwerking is natuurlijk niet perfect, maar voor die prijs zou ik het niet laten. Je kunt altijd de boel nog een beetje verstevigen, mocht dat echt nodig zijn.

Marshallover
21 januari 2008, 11:23
Heeft iemand pas nog een DAP Showmaster 48 gekocht? Ik mail en bel overal naar toe maar nergens is deze meer verkrijgbaar...

JeroenSchaaf
21 januari 2008, 11:27
Heb er laatst een tweedehands gekocht, mischien moet je dat eens proberen!

RiffMeister
21 januari 2008, 12:06
Heb vorige week een nieuwe binnengekregen via http://btpverhuur.nl/ .. had die al een tijd geleden besteld, maar hij schijnt een nieuwe zending binnen te hebben

DeiDRagonas
21 januari 2008, 14:26
Ik heb geloof ik ook zo'n case.
(Alleen ik weet t niet helemaal zeker.. Joene??)

Niks mis mee verder. Niet de stevigste case ooit, maar hij gaat het zeker redden hoor bij normaal gebruik. De mijne heeft idd vlindersloten btw.

Roy.

JeroenSchaaf
21 januari 2008, 15:47
Jups Roy dat is een Showmaster 48 die je hebt! bevalt die nog goed?

Marshallover
21 januari 2008, 19:59
Heb vorige week een nieuwe binnengekregen via http://btpverhuur.nl/ .. had die al een tijd geleden besteld, maar hij schijnt een nieuwe zending binnen te hebben

Uitverkocht...net de laatste de deur uit gegaan...

Marshallover
24 januari 2008, 14:07
Kan iemand de preciese afmeting binnenin eens opnemen? Op die plaatjes van de flightcase staat dat het ding 36 bij 72 is aan de binnenkant...

Hoe precies is dit? Is het niet 36,5 of 35,5 bijvoorbeeld... die mm's maken voor mij nogal wat uit... (anders past het allemaal net niet) ;-)

Rude Perception
24 januari 2008, 14:19
Kan iemand de preciese afmeting binnenin eens opnemen? Op die plaatjes van de flightcase staat dat het ding 36 bij 72 is aan de binnenkant...

Hoe precies is dit? Is het niet 36,5 of 35,5 bijvoorbeeld... die mm's maken voor mij nogal wat uit... (anders past het allemaal net niet) ;-)
Is een ietsie fractie minder, door uitsteeksels aan de binnenkant. Ik heb op 72cm afgezaagd en past precies. Die 36 kan ik voor je nameten, maar niet nu. De hoogte is naar mijn idee iets hoger.

Marshallover
24 januari 2008, 14:32
Is een ietsie fractie minder, door uitsteeksels aan de binnenkant. Ik heb op 72cm afgezaagd en past precies. Die 36 kan ik voor je nameten, maar niet nu. De hoogte is naar mijn idee iets hoger.

Ok! Zou je het willen opmeten voor mij?

Bij voorbaat dank!

DeiDRagonas
24 januari 2008, 14:34
Ik kom op 35,9... En dan zitten hier en daar bij de sluitingen enzo nog wat schroeven die ongeveer een millimeter uitsteken nog.

R.

Nils47
27 januari 2008, 15:29
Voor iedereen die nog op zoek is naar een Dap Showmaster 24 of 48 case, bij muziekhuis Vriese in Doetinchem (dat is in de achterhoek) staan ze allebei! Ik heb er zelf de showmaster 24 aangeschaft om hiervan een pedalboard te bouwen.

Website Vriese (http://www.vriese.nl)

RedBuell
27 januari 2008, 16:10
Ik kan de hoogte van binnenuit niet opmeten want ik heb in de deksel van dat geluidsisolerend schuim zitten en het andere deel zit het bord in.

Rude Perception
27 januari 2008, 16:54
Ik kan de hoogte van binnenuit niet opmeten want ik heb in de deksel van dat geluidsisolerend schuim zitten en het andere deel zit het bord in.

De hoogte gaat voor mij ook niet lukken. Mijn board zit er ook al in, en ik zie dat je de 36 al precies hebt, de 72, is dus inderdaad echt 72 als je desnoods een beetje doorduwt. Als je dat niet wil zou ik 71.8 nemen.

stratokai
27 januari 2008, 17:25
Ik vind voor dat geld de flightcase prima en aardig stevig ook. Kijk anders eens op http://www.verkoop.licht-geluid.nl/ProductInfo.aspx?productid=HLD7401

misschien hebben ze hem daar nog.

MjS
27 januari 2008, 17:28
Leuk, die uitsteeksels aan de binnenkant. Mooi plankje laten zagen... past natuurlijk met geen grof geweld in die koffer vanwege de uitstekende delen en de afwijking met het zagen. Na veel gaten boren voor de schroefjes e.d. die in de weg zaten kreeg ik met veel moeite de plank er in. Dus de tip van de dag: laat je plankje wat kleiner zagen!

Mitch
27 januari 2008, 18:35
Ja, zeker ter hoogte van de scharnieren en het neerklapbare stukje steekt hier en daar wat uit. Ik heb er een halve centimeter aan alle kante afgehaald en moet dan nóg de plank er schuin in laten zakken. Eenmaal erin geen probleem meer...

Rwin
9 februari 2008, 17:52
Ik heb die van mij binnen! Van RJShop.nl. Op 24-1 besteld, vandaag afgeleverd!

Mooi dingetje!

Wouter!
9 februari 2008, 18:00
Ik heb mijn plank in tweeën gezaagd. (het was eerst een L vorm en de verhoging staat gewoon op de onderkant van de case) het stukje voor de verhoging heb ik afgezaagd en waar de nagels zitten heb ik er stukjes uitgehaald met een beitel. Werkt perfect! zal eens kijken of ik er foto's van kan posten!

techfrenk
9 februari 2008, 19:21
misschien stomme vraag :???: :nervous:
de bovenkant kun je er gewoon afhalen, voor op het podium?

hugo123
9 februari 2008, 20:14
Ja, dat kan!
Ik zit ook wel te kijken nar een pedalcase, maar eerst eens kijken of er ook niet andere casen zijn.

Mitch
9 februari 2008, 21:58
misschien stomme vraag :???: :nervous:
de bovenkant kun je er gewoon afhalen, voor op het podium?

Jep. Het zijn half open scharnieren. Op deze foto kun je het zien:
http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/pedals/caseopen.jpg

@hugo: als je een beetje zoekt vind je een hoop flightcases die ongeveer in die maten zitten. Meeste iets kleiner overigens, wat betreft dezelfde prijsklasse. Zowel op Marktplaats vind je aardig wat tweedehands spul, maar bijvoorbeeld ook op ebay Duitsland.