PDA

View Full Version : StratocaSTAR, oftenwel: Nathalie



StratocaSTAR
5 januari 2008, 17:55
Hallo ik ben Nathalie.
Ik ben 14 jaar, en speel al een half jaar akoestisch gitaar (met les). Ik wil binnekort een elektrische gitaar gaan kopen, niet al te duur, want moet van mn eigen zakgeld :sneaky: .

:)

Jeroen_TRC
5 januari 2008, 17:56
Koechie koechie, wat lief! :D
Post je over een jaar of 4 een fotootje van jezelf??? :soul:

O en natuurlijk heel veel plezier op 't forum, als je in off-topic komt: succes! Laat je niet wegpesten door de vaste gasten ;)

Mr.Fingers
5 januari 2008, 18:12
Welkomwelkom...



StratocaSTAR... Misschien toch een Telecaster of Les Paul kopen ;)

Reigor
5 januari 2008, 19:37
Koechie koechie, wat lief! :D
Post je over een jaar of 4 een fotootje van jezelf??? :soul:

O en natuurlijk heel veel plezier op 't forum, als je in off-topic komt: succes! Laat je niet wegpesten door de vaste gasten ;)
2 jaar is zat ;)

Tho
5 januari 2008, 20:18
welkom Nathalie! 'T is een beetje een vreemd forum, met hier en daar te veel testosteron, maar wel leuk!

Blend
5 januari 2008, 20:57
welkom hier!
het is hier best gezellig, maar er lopen nogal een paar idioten rond. mijn devies: niets van aantrekken, dan schrik je ze gauw genoeg af, en zijn de lugubere figuren hier zsm weer aardig tegen je :satisfie:

iwamoto
5 januari 2008, 23:39
welkom welkom
dit is ook van mijn zakgeld betaalt!
http://farm3.static.flickr.com/2255/1800311803_2ec21d127b_b.jpg

welkom welkom, veel plezier hier, en idd oppassen voor die enge gasten hier, mij kan je wel vertrouwen hoor

robert-gitarist
5 januari 2008, 23:51
Ha Iwa kan natuurlijk niet ontbreken in dit topic van een 14 jarig meisje :D

Maare van harte welkom hier! Mocht je een strat gaan kopen dan zou ik wel even goed de topics hier door lezen over advies etc en vermeid vooral het merk Stagg! Leuke stratjes zijn van Richwood, Squier en London City.
Succes.

Blend
6 januari 2008, 09:29
heb nooit wat in die ibanezjes gezien, iwa. alleen die 7snr is wel vet.

Rinze
6 januari 2008, 09:45
Hoi, welkom hier. De meeste lieden hier zijn wel ok hoor, en die gasten met teveel testosteron, ach, het is vooral grootspraak. Ze denken op zo'n manier indruk te maken op meisjes op internet, want in het echt....:seriousf:

iwamoto
6 januari 2008, 16:25
..in het echt maak ik veel makkelijk indruk op meisjes, dat weet toch iedereen ;)
als ik op deze manier optreed dan moet ik ze van me afslaan
http://farm2.static.flickr.com/1349/950739260_ffadfa2b2f.jpg

Rocketman
6 januari 2008, 17:13
Welkom! Het stikt hier trouwens van mensen met goedkope gitaren dus vraag lekker rond en de aankoop van je goedkope electrische komt helemaal goed.

StratocaSTAR
12 januari 2008, 17:48
Dank jullie allemaal voor jullie warm welkom. Ik voel me hier al helemaal thuis :P

En mochten jullie denken dat ik bang zou worden van al die typjes hier, k heb een heel eng zusje, dus k ben wel wat gewend hoor :rockon:

Mooie gitaren trouwens, maar hoe duur zijn die dingen wel niet :o K heb maar een klein portemonneetje.

Mr.Fingers
12 januari 2008, 17:53
Mooie gitaren trouwens, maar hoe duur zijn die dingen wel niet :o K heb maar een klein portemonneetje.

Briefjes van 500€ kan je makkelijk opvouwen hoor ;)


Een squier STD Stratocaster is denk ik wel iets voor je (289€ NIEUW, en tweedehands nog goedkoper), en je hebt een "echte" Fender(model), en niet een "zeer bijna, maar toch net niet"-model

artnaz
12 januari 2008, 17:55
Welkom Nathalie! :)

En ik moet even kwijt dat ik twee dames met die naam ken, die beide bloedmooi zijn! :D

mikeyaxeman
12 januari 2008, 18:47
Hoi Nathalie welkom!
Misschien handig als je zegt wat je dacht te gaan besteden aan een gitaar.
Misschien dat een London City Spitfire, Strat model of Comet, Tele model wat voor je is.
Dan heb je een erg puik gitaartje voor less the money en daar heb je verder later ook nog een erg goede gitaar aan.

GunMetalBlue
13 januari 2008, 22:00
Hoi! Ten eerste het klassieke welkom hier!

En qua gitaar kan ik je echt niks anders aanraden, dan gewoon wat dingen uit te proberen, en verkopers gewoon nooit te geloven ^^ Behalve als ze zelf meer dan 2 licks kunnen spelen :)

StratocaSTAR
12 maart 2008, 19:54
k heb nu bijna 200 euro gespaard, maar als je elektrische gitaar koopt moet je natuurlijk ook nog versterker en kabels en standaard en tas enz enz..
heb gehoord dat versterker al gauw 100euro is.

Ja k heb wel eens zo'n Fender Squire gezien, zijn wel mooi :chicken: maar die kostte 190 euro en dan heb je alleen de gitaar

Dark_Tranquillity
12 maart 2008, 20:10
Mijn strat is nu met versterker en distortion pedaal voor €100,- ;) Welkom, welkom.

StratocaSTAR
12 maart 2008, 20:12
pedalen lijken me wel gaaf. k heb van die effecten gehoord op www.popschoolmaastricht.nl en k vind die 'chorus' en 'disortion' wel fhett. :)


Van mijn leraar moet k perse gitaar bij hem in de winkel kopen, want het moet wel een 'goede' gitaar zijn, niet zo'n 'onstembaar' goedkoop ding zegt hij. Mag dus ook niet van andere mensen overkopen want hij moet m persoonlijk keuren. :chicken:

Dark_Tranquillity
12 maart 2008, 20:27
Wat is dat voor een halve Hitler?

LaduciA
12 maart 2008, 22:08
Inderdaad.. Kzou ook gewoon naar mensen hier luisteren. De meesten hier weten echt wel wat goed spul is en wat niet.. En ook echt wel wat 'onstembaar' is en wat niet.. En kzou het alleen bij hem kopen in de winkel als ie gewoon goede service heeft en niet duur is.. Anders zou k toch wel een andere winkel weten te vinden ^^

Maar anyway, welkom hier.. Al ben ik hier ook net pas zelf.. :gitarist:

artnaz
12 maart 2008, 23:30
Voor iets meer dan 300 euro heb je een leuke Yamaha Pacifica/London City Strat/Squier Strat/Ibanez Gio Strat + Vox Pathfinder (echt lekkere amp) + tas + goede kabel (zeker apart een goede kabel bij halen, die plastic dingen die bij de gitaar zitten zijn echt ruk) + plectra. Zoals al gezegd geen Stagg halen!!! (Stagg kabel is niet zo erg)

Succes Nathalie! (http://www.youtube.com/watch?v=yAPJWVchRVg) (mooi nummer + mooie naam :satisfie:)

BamBuFan1
13 maart 2008, 00:07
Van mijn leraar moet k perse gitaar bij hem in de winkel kopen, want het moet wel een 'goede' gitaar zijn, niet zo'n 'onstembaar' goedkoop ding zegt hij. Mag dus ook niet van andere mensen overkopen want hij moet m persoonlijk keuren. :chicken:

In dat geval lijkt het me tijd voor een andere gitaarleraar. Want als hij zijn leerlingen op deze manier dwingt dan zal hij ze ook probleemloos een poot uitdraaien bij de aankoop van een gitaar.

Oftewel: zoek gewoon ergens een leuke Squier, Epiphone, Richwood of London city gitaar uit, of een gebruikte via marktplaats. Daar kun je tegenwoordig weinig fout meer aan doen, die merken maken gitaren met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Lacoste
13 maart 2008, 00:46
welkom welkom
dit is ook van mijn zakgeld betaalt!


welkom welkom, veel plezier hier, en idd oppassen voor die enge gasten hier, mij kan je wel vertrouwen hoor

zeiden ze tegen mij ook

R.J
13 maart 2008, 20:37
:hippie: Welkom welkom
Mijn eerste gitaartje is mijn mooie (Vind ik, vriend van me vind hem lelijk met een geil geluidje) ibanez... maar ik ben in een luxepositie.

een squier is inderdaad goed om mee te beginnen electrisch, en als versterker.... je kan een kleine roland cube proberen.

Veel succes met uitzoeken :cooler: En veel plezier met spelen.