PDA

View Full Version : london city cab of harley benton 2x12



x19
5 januari 2008, 17:36
hoi
Ik speel met een ENGL blackmore 100w op een orangecab maar die staat in de repetitie-ruimte.. Dus ik ben op het zoek naar een 2x12 die ik dan op mijn kamer kan zetten, dan kan ik af en toe mijn blackmore daar eens op aansluiten.
maar omdat ik het goedkoop wil houden vraag ik me af of de harley benton's die op de thomann-site te koop staan, iets waard zijn. hier is een link (http://www.thomann.de/be/harley_benton_g212.htm)
Deze kost 133, maar ik zag laatst een london city 2x12 te koop staan voor 140 euro. Deze was wel 2de hands.
Zijn deze beter dan de harley benton's?
En weet iemand hoeveel zo'n london city nieuw kost?
Op deze site (http://www.jic.nl/) vind je een beetje info over die LC.
Of raden jullie mij af om op een 2x12 te spelen op de kamer omdat dat te luid gaat zijn en vreselijk gaat klinken op een iets lager volume dan die van in de repetitie-ruimte. of wat ook.
en ik ga er misschien zo'n beamblockers, of hoe het ook mag noemen, erin plaatsen.
Bedankt!

LCH
5 januari 2008, 18:05
Of raden jullie mij af om op een 2x12 te spelen op de kamer omdat dat te luid gaat zijn en vreselijk gaat klinken op een iets lager volume dan die van in de repetitie-ruimte. of wat ook.
en ik ga er misschien zo'n beamblockers, of hoe het ook mag noemen, erin plaatsen.
Bedankt!
Als jij op je kamer wilt spelen kun je voor 150 euro beter een tweedehands Vox Ad 30 kopen. Dan hoef je iig die Blackmore niet steeds heen en weer te sjouwen.

Kijk, zo'n Blackmore klinkt op laag volume natuurlijk niet 'vreselijk'. Maar of je er nu een 2x12, 4x12 of 1x12 op aansluit, het is en blijft een 100 watt buizentop. Hij kan zacht, jazeker. Maar of je daar zo'n cab voor aan wilt schaffen? Ik zou het niet doen.

JimiDylan
5 januari 2008, 18:21
Wat LCH zegt ;)

x19
5 januari 2008, 18:27
Als jij op je kamer wilt spelen kun je voor 150 euro beter een tweedehands Vox Ad 30 kopen. Dan hoef je iig die Blackmore niet steeds heen en weer te sjouwen.

Kijk, zo'n Blackmore klinkt op laag volume natuurlijk niet 'vreselijk'. Maar of je er nu een 2x12, 4x12 of 1x12 op aansluit, het is en blijft een 100 watt buizentop. Hij kan zacht, jazeker. Maar of je daar zo'n cab voor aan wilt schaffen? Ik zou het niet doen.

Bedankt voor de tip maar ik heb al een versterker op mijn kamer :)
Maar deze heeft een heel andere sound als mijn ENGL. Ik speel op mijn kamer met een marshall VS100. Deze zet ik altijd op clean en de distortion haal ik uit pedaaltjes. Dus: transistorbak ==> distortion==> pedalboard dat ik op mijn kamer, optredens en repetities gebruik.
Het vervelende is dat mijn pedaaltjes anders lijken te reageren op mijn engl.
Als ik een idee heb voor een riff, met bevoorbeeld een leuke flanger, dan is die flanger die op mijn vs100 zo prachtig klonkt, helemaal om zeep.
En het lijkt me leuk om mijn engl wat meer te gebruiken.

almarvk
5 januari 2008, 18:39
Je kan ook voor een goedkope 1x12 gaan natuurlijk. De London City is niet verkeerd en kost geloof ik nieuw bijna 220,- euro oid.

x19
5 januari 2008, 23:04
veel goedkope 1x12'en vind ik blijkbaar niet.. ze zijn nog vrij duur ten opzichte van 140 euro vind ik.

Puerco
6 januari 2008, 16:04
Als je voor die Harley Benton wilt gaan zou ik als ik jou was niet voor die met die goedkope speakers gaan maar iets meer uitgeven voor dezelfde cab met celestion vintage 30 speakers. Deze kost €199,- De losse speakers zijn duurder namelijk €129 per stuk (€258 voor de 2 dus).
Deze speakers staan zeer goed bekend voor rock en volgens de celestion site is Slash één van de tevreden gebruikers. Orange cabs hebben ook meestal vintage 30 speakers aan boord dus dat komt mooi overeen dan.
Hier is een linkje:HB 212 V30 (http://www.thomann.de/be/harley_benton_g212_vintage.htm)
Ik heb zelf de HB 412 V30 (http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g412a_vintage.htm) in bestelling voor €348 (4x €129 = €516), koerier zal hier één van deze dagen langs moeten komen.
Van die London City weet ik niets behalve dat die gewone (niet die camo) er wel heel vet uitziet maar uiterlijk is voor een speakerkast natuurlijk niet meer dan een bijkomstigheid.

Rormo
6 januari 2008, 19:00
heb wel goede verhalen gehoord over harley benton. Zelf geen ervaring. London city heb ik zelf wel goede ervaringen mee. Ik denk dat je je aan beiden geen buil kunt vallen. En 2x12" kan best op je kamer. Versterker zal niet heel hard kunnen, maar nog steeds mooi klinken. Speel hier op een DSL50 op een 4x12 en dat kan ook best. Maar ik zou wel altijd voor V30 speakers gaan...

ben vanhoof
6 januari 2008, 22:31
Ik heb thuis een LC 4x12 cabinet staan van de andere gitarist, en het klinkt zeker niet verkeerd voor de prijs. Het is wel niet er midderig, en ik vind de hoge tonen er te fel uitkomen, vooral als je er vlak voor staat. Hier heb ik een soort van zelfgemaakte beamblockers voor gemaakt die het geluid wat spreidt en vooral de hoge tonen vrij goed dempt als je er vlak voor staat.