PDA

View Full Version : Snaar verdunningsprobleempje



Gitaristje 18
5 januari 2008, 16:15
Hallo,

Ik heb net een nieuwe basgitaar gekocht. De Ibanez SR 505. Echt een super ding, maar net viel mij op dat bij de lage B snaar, de verdunning die aan het begin bij de het zadeltje begint, al voor het zadeltje begint. Door de intonatie afstelling zit het zadeltje een stuk naar achteren en daardoor begint de verdunning van de snaar al 1 cm voor dat de snaar het zadeltje raakt.
Is dit een probleem voor de sound/sustain en dergelijke, of maakt dit niet uit?

Dankjewel :satisfie:

Robert H
5 januari 2008, 17:43
Geen probleem. Als de hoogte van de snaar in orde is, dan maakt het niet uit of het dunne gedeelte over het brugzadeltje ligt. Sterker nog, het is standaard bij (de B-snaar van) sommige merken. Los daarvan zijn er zelfs snaren waarvan alleen de kern over de zadels loopt en de windingen dus pas later beginnen. Lijkt doodeng, maar ook hier geldt: No problemo!

Henkie spenkie
6 januari 2008, 11:35
Heb je niet gewoon een verkeerde snaar lengte erop zitten? in de winkel gaven ze mij short scale snaren terwijl ik normale nodig had. Kwa geluid maakt het niet echt uit, alleen in mijn geval ontstond er wat fretbuz..

Gitaristje 18
7 januari 2008, 19:03
Nee deze snaren zater er al op. Er zaten al Elixir snaren op en heb er een nieuw setje op gezet en dat is nu weer zo. Kan op de verpakking geen info zien of het short of long scale zijn.

Robin5150
7 januari 2008, 21:18
Maakt niet uit dat is alleen dat het beter past of ligt op je zadels inderdaad en anders moet je zadels wat naar achter zetten maar dat ligt er ook aan welke bas je hebt.

Mzzl :gitarist: