PDA

View Full Version : line6 / bogner



Ben jtm
5 januari 2008, 15:11
Hoi, is er iemand die al wat ervaring heeft op gedaan met de nieuwe line6 buizen top(line6/bogner).
Ik heb al wat gezocht op het forum, maar kan zou gauw niets vinden.
Overweeg om deze aan te schaffen.
Misschien iemand die wat bruikbaar advies kan geven.

Spitfire
5 januari 2008, 15:15
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=95854&highlight=spider+tube

Dit duurde écht maar 5 sec om het te zoeken

Maargoed, veel plezier met lezen :)

Ben jtm
7 januari 2008, 18:51
Ja bedankt hé, dat topic met tweehonderdzevenennegentig replays.
Ik was eigenlijk alleen maar nieuwgierig naar gebruikers ervaring.
Die hele discussie of iets nou beter of slechter is, die vind ik dan minder interesant.
Er staan uiteraard wel wat gebruikers ervaringen beschreven.
Ik zal het topic nog eens van achter naar voren door worstelen.

the sure thing
7 januari 2008, 21:54
In de het blad Gitarist of GitaarPlus (één van de 2, of allebei) van deze maand staat ie getest. Ze waren er heel enthousiast over. Maar ja, dat waren ze vroeger ook over andere Line6 spullen. Maa nu deze amp op de markt is, geven ze "plotseling" wel toe dat de oude Line6 spullen geen dynamiek hadden. Flauw, errug flauw.

Ga m uittesten en schrijf hier op het forum een goede review!!!

VanBiLL.com
7 januari 2008, 22:18
Ik vind de combo nogal "dozig" klinken (was een 2*12). Maar toegegeven dat was naast een AC-30 met Alnico Blue's erin. Verder is de moddeling op POD 2.0 technologie en ik kan met niet voorstellen dat het hierom beter klinkt dan PODxt of X3 technologie met een goede amp er achter.

Waarschijnlijk is het zoals normaal, klank kleur van een versterker is zeer persoonlijk. Ik vond het niets bijzonders maar mogelijk is het precies wat je zoekt. Erop spelen en je weet het. Misschien dat de head met een goede cab een geweldige combi geeft, maar dan ben ik al snel geneigd een AC-30 aan te schaffen...

Verder is een waarschuwing op zijn plaats: de SpiderValve is niet MIDI te bedienen en dus alleen via een Line6 footpadel, dus al je live veelzijdig wilt zijn moet je er ook nog een dure FVB bijkopen...(tenzij je de simple switch voldoende vind).

Testen dus!

vettavillenl
7 januari 2008, 22:51
Info en review
http://www.vettaville.nl/page.php?id=78

Gibsonman
8 januari 2008, 08:49
In de het blad Gitarist of GitaarPlus (één van de 2, of allebei) van deze maand staat ie getest. Ze waren er heel enthousiast over. Maar ja, dat waren ze vroeger ook over andere Line6 spullen. Maa nu deze amp op de markt is, geven ze "plotseling" wel toe dat de oude Line6 spullen geen dynamiek hadden. Flauw, errug flauw.

Ga m uittesten en schrijf hier op het forum een goede review!!!

Was mij ook opgevallen: grote merken die groot adverteren krijgen altijd goede reviews. Gewoon zelf testen, eigen gitaar mee en je oren laten beslissen.

Spitfire
8 januari 2008, 16:36
Was mij ook opgevallen: grote merken die groot adverteren krijgen altijd goede reviews. Gewoon zelf testen, eigen gitaar mee en je oren laten beslissen.
In de Nederlandse Gitarist zeker, ik heb ook totaal niet het gevoel dat ik ook maar iets wijzer ben geworden nadat ik een review in de Gitarist heb gelezen.

Baker
8 januari 2008, 18:30
het gaat ook soms nog eens om letterlijke vertalingen uit het engelse blad...

the sure thing
8 januari 2008, 20:50
Wat Line6 niet wil snappen, is dat het gitaargeluid mede door buizen wordt "gemaakt". De Line6 meuk maakt eerst het digitale geluid al af, en gaat het dan door een setje buizen laten versterken. Ik bedoel: een KUT-CD met afgrijselijke lelijke muziek gaat echt niet mooier, voller en dynamischer klinken door een buizen hi-fi installatie...

Ben jtm
16 januari 2008, 20:36
Bedankt voor de reactie, zaterdag gaan we testen bij feedback.
Bij tijd en gelegenheid ga ik mijn bevindingen zeker delen.
Ik heb nu een laney gh100l, daar ben ik overigens best tevrede over.
Ben eigenlijk gewoon nieuwsgierig of zo'n modeling ding iets voor mij is, of ik er wat mee kan zeg maar.

almarvk
16 januari 2008, 20:45
Uitproberen is altijd leuk :)

Op de meeting in Almere een deel van de demonstratie meegekregen. Het klinkt erg leuk, erg divers en erg bedoeld voor een coverband.

Helaas heb ik nog niet de 'druk' en het levendige gehoord van een buizenversterker.

Mitch
16 januari 2008, 21:06
Sluit ik me bij aan. Het hangt er een beetje tusseinin. Het heeft een beetje dat tamme, maar veelzijdige van modelling en heeft wel iets van de geluidsbeleving van buizen, maar het ligt toch dichter bij een volledig modelling versterker dan een buizenversterker, van wat ik op die demo gehoord heb. Lag misschien ook aan het bescheiden volume, maar dan nog...
Hoe dan ook, best veel sound voor je geld.
Ben benieuwd naar je review.

skabouter
17 januari 2008, 00:52
hier een leuk filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=d1iEKl4JXp8

Ik vind de leads niet onaardig klinken! maar je weet niet hoe t allemaal is opgenomen.

pikasso
17 januari 2008, 09:53
Op de meeting in Almere een deel van de demonstratie meegekregen. Het klinkt erg leuk, erg divers en erg bedoeld voor een coverband.



Hiermee vat je het imo heel treffend samen. Daar gebruik ik iig wel modelling voor. Als ik weer in een stevige rock-band, komt er echt wel weer een buizenbak.

Highroller
17 januari 2008, 13:57
De eerste Line6/Bogner SpiderValve staat al weer op marktplaats. Is wel erg snel.... Maar k'ben toch nieuwsgierig, ga toch eens testen.

Ben jtm
23 januari 2008, 22:05
Zoals gezegt, afgelopen zaterdag ochten naar feedback om de line6 spider 2 valve te testen.
Ik ben van mening dat het een leuke versterker is als je veel, voor weinig zoekt, en je eisen voorwat betreft het geluid niet al te hoog liggen.
Ik vind het jammer dat ze de verschillende pre sets niet wat beter op elkaar hebben afgestemt, en dan vooral de verschillende geluids niveau 's.
Persoonlijk vind ik de versterker erg oppervlakkig, zeg meer plat klinken.
De versterker kan van alles een beetje, maar het meeste net niet.
grappig was dat we naast de line6 ook een fender de ville hadden staan.
die kan een stuk minder maar wat de versterker kan, kan die wel erg goed.
En dat is nou imo net het verschil. zoek je een versterker waar je veel mee kan dan is het een leuk ding. Wil je een eigen geluid dan zou ik een andere keuze maken. Misschien dat de top op een goed cab je beter klinkt, maar dat zul je dan zelf moeten testen.

JimmyPage
24 januari 2008, 01:33
Hoi, is er iemand die al wat ervaring heeft op gedaan met de nieuwe line6 buizen top(line6/bogner).
Ik heb al wat gezocht op het forum, maar kan zou gauw niets vinden.
Overweeg om deze aan te schaffen.
Misschien iemand die wat bruikbaar advies kan geven.

Ik had een Spider212 (dus zonder buizen) en heb hem ingeruild voor de Spider Valve en vind het alleszins de moeite waard. Ik snap alle bezwaren tegen het algemene Line6 Spider concept, en die zijn ook ten dele waar, maar desalniettemin is deze buizenversie een grote stap voorwaarts en inderdaad je kan er veel andere versterkers/sounds mee imiteren.

wille525
25 januari 2008, 16:05
Ik heb de Line 6 Spider Valve 212 geprobeerd en was zeer verrast door het geluid. Nou, moet ik er wel bijzeggen dat ik sowieso een grote liefhebber ben van Line 6. Toneport, guitarport, POD 2.0, POD XTL, POD X3...noem maar op. Ik heb ze allemaal gehad, waarvan ik de X3 nog steeds in m'n bezit heb. De POD X3 is prima voor studio-opnames of als multi-effectprocessor op een buizen(!!!)versterker. Voor live klinkt buizen toch altijd veel lekkerder dan modeling. De Valve 212 vond ik echter een enorm vette sound hebben. Ik kan er weinig kritiek op hebben. Helemaal als je bedenkt dat ie € 824,- kost (exclusief floorboard). Daar zitten dan de effecten ook in. Kom op zeg, voor die prijs kun je echt niet meer verwachten. Als je erop speelt hoor je duidelijk dat je te maken hebt met een goede buizen-amp, die op laag volume al lekker klinkt (in tegenstelling tot de JCM2000- en JCM800-tops die ik onlangs heb verkocht).

De topic-starter speelt btw op een Laney GH100L.....ook een superversterker. Een van de beste tops die ik ooit heb gehoord, en helemaal niet duur.

wille525
25 januari 2008, 16:09
Oh ja, één klein puntje van kritiek. Ik vond dat de gain soms iets te fuzzy klonk bij het spelen van stevige metal (Slayer ed). Ik mis iets te veel attack, wat bij mijn JCM800 (2204 versie) overigens wel duidelijk aanwezig was. Da's helaas een eigenschap die bijna alle Line6 modeling-apparaten hebben. Hoewel de Pod X3 daarin inmiddels een stuk beter mee omgaat.

crapton
26 januari 2008, 23:12
Spider Valve vond ik op de presets maar matig klinken - dozig klopt heel aardig. Wel heel mooi gemaakte & afgewerkte amp. Misschien is er met veel tweaken wel een goede sound uit te halen.

Ik snap Line6 niet: de oudste POD 2.0 technologie from the Stone Age combineren met een top buizenamp (hoop ik dan) & speakers... Maak t dan zo dat er ook een goede ouderwetse buizenpre-amp op zit met modeler bypas, of een betere modeler (X3 technologie).

Maarrrrr mijn ervaring met Line6 spullen is dat je er egt tijd in moet steken om er een goed geluid uit te halen. Presets iha naadje, dus eigen oren gebruiken en niet opgeven het zit er egt wel in...

dasHoechste
27 januari 2008, 00:08
Spider Valve vond ik op de presets maar matig klinken - dozig klopt heel aardig. Wel heel mooi gemaakte & afgewerkte amp. Misschien is er met veel tweaken wel een goede sound uit te halen.

Ik snap Line6 niet: de oudste POD 2.0 technologie from the Stone Age combineren met een top buizenamp (hoop ik dan) & speakers... Maak t dan zo dat er ook een goede ouderwetse buizenpre-amp op zit met modeler bypas, of een betere modeler (X3 technologie).

Maarrrrr mijn ervaring met Line6 spullen is dat je er egt tijd in moet steken om er een goed geluid uit te halen. Presets iha naadje, dus eigen oren gebruiken en niet opgeven het zit er egt wel in...

er zit wel de optie op om bijvoorbeeld een x3 mod direct via de buizen te laten spelen. Ik heb er afgelopen week over gespeeld en ik vind hem toch echt wel beter klinken dan de meeste reviews hier.

vettavillenl
27 januari 2008, 14:42
er zit wel de optie op om bijvoorbeeld een x3 mod direct via de buizen te laten spelen. Ik heb er afgelopen week over gespeeld en ik vind hem toch echt wel beter klinken dan de meeste reviews hier.

Klopt gewoon de Power amp in gebruiken en klaar is kees.

Squier4ever
27 januari 2008, 15:08
er zit wel de optie op om bijvoorbeeld een x3 mod direct via de buizen te laten spelen. Ik heb er afgelopen week over gespeeld en ik vind hem toch echt wel beter klinken dan de meeste reviews hier.

heb 'm nog niet gehoord maar ieder z'n ding natuurlijk.

Jimwoud
27 januari 2008, 15:08
Klopt gewoon de Power amp in gebruiken en klaar is kees.
Dan ben je dus weer terug bij af, voor die optie ga je geen spider valve kopen, dan kun je beter een tech21 of een atomic gebruiken of gewoon een buizen amp met fxloop. Zo die ik het nu.

vettavillenl
27 januari 2008, 16:07
Dan ben je dus weer terug bij af, voor die optie ga je geen spider valve kopen, dan kun je beter een tech21 of een atomic gebruiken of gewoon een buizen amp met fxloop. Zo die ik het nu.

Hoezo dan ben je terug bij af?

Het is een extra optie die je kunt gebruiken of niet. Daar hoef je geen SV voor te kopen (dat hangt namelijk van ieders eigen wensen af, wat je koopt en waarom). De functie maakt de SV nog multifunctioneler, niet minder..

VanBiLL.com
28 januari 2008, 18:35
Wat ik me nu afvraag, als je de poweramp in gebruikt en de POD2 technologie links laat liggen, heb je dan voor een zacht prijsje een Bogner(ige) buizen amp (tenzij er een goede cab aan hangt?). Of ik zou wel iets flink over het hoofd zien...hm...

Zeg maar een Bogner voor Taiwaneese prijzen? :satisfie: Zou mooi zijn...

vettavillenl
28 januari 2008, 19:42
Wat ik me nu afvraag, als je de poweramp in gebruikt en de POD2 technologie links laat liggen, heb je dan voor een zacht prijsje een Bogner(ige) buizen amp (tenzij er een goede cab aan hangt?). Of ik zou wel iets flink over het hoofd zien...hm...

Zeg maar een Bogner voor Taiwaneese prijzen? :satisfie: Zou mooi zijn...

IMO 'kleurt' de poweramp inderdaad de op de POD 2.0 gebaseerde modeling. Ook heeft de poweramp een eigen 'kleur' (bij gebrek aan een beter woord).

Ik heb mijn POD X3 zowel op mijn Atomic als op de SV gehoord en beiden zijn beduidend anders. Om nou te gaan zeggen dat je een 'Bogner' puur sang hebt vindt ik wat ver gaan maar er zit zeker iets autentieks in.

Toch is je gedachte in zekere zin waar, door de sterke distributie, verkijgbaarheid en bekendheidheid (schaalgrootte) van Line 6 is de prijs daardoor een extra noemenswaardig element geworden waardoor je tot je gedachte bent gekomen. Beste manier om erachter te komen is het te proberen en zelf tot een oordeel te komen of het ook voor jou het geld waard is...

VanBiLL.com
28 januari 2008, 19:52
Yep, zoals al in heel veel topics geconstateerd is, testen, proberen en nog eens testen...

Ik zat eigenlijk met iets heel anders in mijn hoofd, Laney VC-30 vs Vox AC-30 (die ik met mijn PODxt redelijk kan benaderen over een Hartke Piggybag thuis amp), maar een SpiderValve en dan alleen de poweramp en wat stompboxen begint nu ook wel leuk te klinken...

sjit...GAS... :nervous: