PDA

View Full Version : Verschil?



Chroxy
5 januari 2008, 15:08
Pluggen: in principe moet je altijd neutrik/switchcraft gebruiken: iets waar ik me altijd aan 'gehouden' heb met mn gitaarkabels.

Nu ben ik alleen overgeschakeld naar een pedalenkist en wil ik van die haakse switchcrafts gaan gebruiken: stevig en klein.

Maar: nu de twijfel, moet ik de switchcraft kopen of goedkopere (aziatische) kopien (bv bij newtone)..

Wat zijn de daadwerkelijke (geluids)verschillen?.. lijken me toch niet te bestaan en aangezien ik de kabel nooit ga wisselen: prima toch?

Mn gitaar -> pedalen kist.. en pedalenkist - > amp kabels blijven gewoon dikke neutriks :)

guitargeek3
5 januari 2008, 15:13
Over dit onderwerp zijn de meningen verschillend.
Er zijn er genoeg die zeggen; metaal is metaal.

Ik hou het bij kwaliteit.
Van neutrik en george l bijvoorbeeld weet je gewoon dat dit geen probleem opleverd (mist goed gesoldeerd enz.)

Als je voor een goed geluid wilt gaan raadt ik je goede pluggen aan.

Nielsje
5 januari 2008, 15:16
Kabels zijn wel degelijk van belang.

Pluggen, heb ik soms m'n bedenkingen bij. Uiteraard heb je het verschil in stevigheid wat je met zo'n neutrik/switchcraft wel hebt, en met zo'n aziatisch geval van 0.90 cent niet. Maar op je pedalboard zit alles redelijk vast, en dan gaat het wel goed.

Ik heb nog nooit ergens een bewijs gezien dat een plug je geluid drastisch veranderd. Die dingen zijn toch volgens mij hetzelfde. Stalen behuizing, en dan fijn voorzien van een laagje chroom of bladgoud. bladgoud is in principe beter, want het heeft een lagere weerstand. Of je het merkt, is een tweede.

edit: Music All In (.nl) heeft een leuke aanbieding van twee klotz patchkabels voor slechts 7 euro. Niet slecht. (met bladgoud, jawel!) en laat zeker niet los.
George L is wel ontzettend handig en snel op maat te maken. Ik heb al m'n kabels gesoldeerd, nu ben ik daar wel redelijk handig in, maar er gaat toch meer tijd inzitten.