PDA

View Full Version : Erg veel ruis



Timmy-rock
5 januari 2008, 13:18
Hoi, ik heb ERG veel ruis op mijn gitaar!
Het is een Squier Strarocaster met standaars elementen.

Kan ik dit op de een of andere manier oplossen? Want dit is nu vooral vervelend omdat ik nu ook bezig ben met dingentjes opnemen enzo :cooler:

Tim

jasper159
5 januari 2008, 13:19
Al een andere kabel getest?

Timmy-rock
5 januari 2008, 13:24
Heb ik niet :hippie:

Maar bij gitaarles heb ik ook erg veel ruis en dan speel ik ook met een andere kabel.

cedric
5 januari 2008, 15:47
Hoi, ik heb ERG veel ruis op mijn gitaar!
Het is een Squier Startocaster met standaars elementen.

Kan ik dit op de een of andere manier oplossen? Want dit is nu vooral vervelend omdat ik nu ook bezig ben met dingentjes opnemen enzo :cooler:

Tim

Dit komt zeer veel voor met squier modellen maar zeg eens, wat voor versterker heb je? :satisfie:

cedric :strat:

Timotio
5 januari 2008, 16:15
Komt me bekend voor. Ik heb zelf ook een squier strat. Als ik bijv alleen de brugpickup of alleen de middelste pickup pack, dan komt er aardig wat ruis. Als ik er dan ook nog een flinke distortion onder gooi, wordt het nog leuker. let wel: als ik dan ga spelen is het zo goed als weg. Als ik twee elementen samen pak, dan heb ik er nauwelijks last van.

is gewoon een kwaaltje dat bij single coils hoort denk ik

Squier4ever
5 januari 2008, 17:10
mss je gitaar eens shielden, zit er zelf ook aan te denken bij mn squier, hoewel het niet heel erg is.

InternEd
5 januari 2008, 17:14
Het is een Squier Startocaster met standaars elementen.
Als dat geen beginnersgitaar is :seriousf:

TimmU
5 januari 2008, 17:31
ruis heb je met al snel met je tweede tone-pot open. Equalizen die bende!

Timmy-rock
5 januari 2008, 17:40
@cedric

Eerst had ik een Squier sp-10 (watt) die zat bij het pakket er in, nu heb ik sinds (3 maanden?) een Line 6 Spider III 15 watt

@Timotio

Hmm zal is kijken thnx :)

@Squier4ever

Denk het wel, er zit alleen shield op me slagplaat verder niet.

@InternEd

Hahah goed opgemerkt! :D

@TimmU

Ga het nu is uitproberen :)

Bedankt voor jullie hulp! :)

Pepe
5 januari 2008, 17:56
Als je bij een strat veel ruis hebt in de 3 enkel standen en de gecombineerde niet dan komt dan is dat waarschijnlijk interference van buitenaf.
Een tv, een tramlijn, te dicht bij je amp, tl verlichting... kan van alles zijn. Het heeft iets met aarding te maken.

Het hoog uit je gitaar draaien maakt het minder maar je bent ook het hoog uit je geluid kwijt.
Je gitaar heel goed aarden kan zeker helpen, sommige gitaristen instaleren humfree pickups zoals Kinmans

hesse
5 januari 2008, 21:18
Ik zou eerder aan de versterker denken. Zelfs met een cube 30x heb ik hier last van (hij gaat binnen zodra de examens gedaan zijn). Ik heb al meerdere gitaren aangesloten, en het blijft met momenten ruis geven, en zelfs af en toe een soort van 'tikje'.
Test je versterker dus ook eens met andere gitaren.

Gearjunkie
5 januari 2008, 21:54
Ik zou eerder aan de versterker denken. Zelfs met een cube 30x heb ik hier last van (hij gaat binnen zodra de examens gedaan zijn). Ik heb al meerdere gitaren aangesloten, en het blijft met momenten ruis geven, en zelfs af en toe een soort van 'tikje'.
Test je versterker dus ook eens met andere gitaren.

Hij/zij moet wel in een geaard stopcontact....

Onmeunig Hans
5 januari 2008, 23:23
Maar een Cube 30 (X) heeft geen geaarde stekker!?
(die van mij tenminste niet)

hans

Kellet
5 januari 2008, 23:25
Ruis heb je meestal met Single Coil pickups toch?

Gearjunkie
6 januari 2008, 11:55
Maar een Cube 30 (X) heeft geen geaarde stekker!?
(die van mij tenminste niet)

hans

da's bijzonder... je staat via je gitaar in contact met het electrische cirquit van de versterker dus randaarde lijkt me wel zo prettig.
Maar goed, ik ben geen expert.

edit: ik heb even in de manual gekeken, hij moet inderdaad gewoon geaard zijn hoor!!!!

JohnLord
6 januari 2008, 12:09
Het is inderdaad een single coil kwaal, maar als je in de buurt staat van bijv. een computer, tv, tl o.i.d dan is het echt veschrikkelijk.

Gearjunkie
6 januari 2008, 12:24
Want dit is nu vooral vervelend omdat ik nu ook bezig ben met dingentjes opnemen enzo :cooler:

Tim
Je zit waarschijnlijk met je gitaar op schoot voor je beeldscherm, of niet?

Haal wat (goedkope) aluminium tape bij de bouwmarkt.
Verwijder de potmeters en de elementen en de schakelaar voorzichtig.
Beplak de ruimte onder de elementen en de ruimte bij de potmeters/schakelaar hiermee.
Ook de onderzijde van de slagplaat moet je helemaal beplakken.
Nu alles weer terugschroeven.

Je kan een gitaar technisch veel mooier afschermen. Hierover zijn al een heleboel topics.