PDA

View Full Version : zelf een buisje maken?



sofa
5 januari 2008, 08:02
Als je een beetje handig bent en het juiste gereedschap hebt kun je zelf je buizen maken.... Mooi 'instructiefilmpje':

http://dailymotion.alice.it/video/x3wrzo_fabrication-dune-lampe-

Nobrain
5 januari 2008, 09:20
jezus wat een werk zeg....

dan kan je beter eentje kopen ;)

Agent_Smith
5 januari 2008, 11:16
Cool! Handig mannetje die precies weet wat-ie doet.

SimonS
5 januari 2008, 11:17
echt prachtig!

Sjel
5 januari 2008, 19:55
mooi om eens te zien, maar volgens mij toch niet voor de doorsnee handige harry's onder ons ;)

Nielsje
5 januari 2008, 20:24
Heerlijk filmpje om te zien! Lekker ontspannen muziekje ook.
Top!

jacky
5 januari 2008, 20:39
Heel erg gaaf filmpje

pietjeekes
5 januari 2008, 21:27
inderdaad mooi filmpje

maar zo zie je ook waarom een buizen versterker duur is.
ok de buizen worden mss dan al wel machinaal gemaakt maar het blijft wel een heel proces

aad
5 januari 2008, 22:19
inderdaad mooi filmpje

maar zo zie je ook waarom een buizen versterker duur is.
ok de buizen worden mss dan al wel machinaal gemaakt maar het blijft wel een heel proces

Idd. als je ziet dat een transistor (die veel efficienter werkt) in de orde van tsja wat zal ik zeggen? € 0,06?.
Evenzo voor een opamp.

Maar ja......

Wil je mooi, dan is de keus niet moeilijk, toch?

Negative K3 fan
7 januari 2008, 17:07
wat een zieke kerel... en dan heb je uiteindelijk een klein simpel triodetje die knetterhard gloeit.

heel ziek

sebastiaan88
7 januari 2008, 18:00
kijk eens naar de beste meneer zn handen,
gepensioneerde philipsmedewerker ofzo, de meneer is niet zo nieuw meer iig, maar hij kan het wel, wat een werk zeg PFfffff maarja liever veel werk dan een tzzzzzzzzzzzzransistor gitaarversterker:P

jacky
7 januari 2008, 18:02
wat een zieke kerel... en dan heb je uiteindelijk een klein simpel triodetje die knetterhard gloeit.

heel ziek

Tja je kan ook 20000 posts op gitaarnet maken ....... ;-)

jacky
7 januari 2008, 18:03
kijk eens naar de beste meneer zn handen,
gepensioneerde philipsmedewerker ofzo, de meneer is niet zo nieuw meer iig, maar hij kan het wel, wat een werk zeg PFfffff maarja liever veel werk dan een tzzzzzzzzzzzzransistor gitaarversterker:P
Dat dacht ik dus ook toen ik die handen zag maar aan het eind van de film zie je dat hij helemaal niet zo oud is ....denk dat het van werken met hoge temperaturen is ....maar dat is maar een gedachte hoor

Duff
7 januari 2008, 18:04
Die kerel heeft ook echt alle apperatuur in huis, hoeveel mensen hebben nu alles alle benodigdheden zo in huis :P

aad
7 januari 2008, 18:11
wat een zieke kerel... en dan heb je uiteindelijk een klein simpel triodetje die knetterhard gloeit.

heel ziek

Ik vind hem helemaal niet zo ziek. Hij weet hoe het echt werkt namelijk!
Bovendien laat hij wel even een stukje historie zien. Zo is het allemaal begonnen tenslotte. De uitvinding waar we allemaal trots op zijn.

Een beetje respect vind ik wel op z'n plaats.

rickert
7 januari 2008, 18:47
Dikgedrukte letters zijn daarentegen nooit op hun plaats.

Koel filmpje:D

aad
7 januari 2008, 18:56
Dikgedrukte letters zijn daarentegen nooit op hun plaats.

Koel filmpje:D

want?

+ 10 tekens

bert k
7 januari 2008, 19:34
In het onnavolgbare dialect van NK3 wil het woord ziek ook wel eens respect inhouden...

aad
7 januari 2008, 19:41
In het onnavolgbare dialect van NK3 wil het woord ziek ook wel eens respect inhouden...

Ach ja... Spraakverwarring of zoiets. :D

ben nog steeds benieuwd naar waarom vette letters niet op z'n plaats zouden zijn. :d

jacky
7 januari 2008, 19:47
Ach ja... Spraakverwarring of zoiets. :D

ben nog steeds benieuwd naar waarom vette letters niet op z'n plaats zouden zijn. :d

Had ik toevallig gisteren ook ...men schijnt dat schreeuwen te vinden en dat stoort .....sommigen

Negative K3 fan
7 januari 2008, 19:49
In het onnavolgbare dialect van NK3 wil het woord ziek ook wel eens respect inhouden...

en dat klopt helemaal, echt een zieke kerel.

Puerco
7 januari 2008, 22:06
Ik vind het geniaal maar blijf zelf toch gewoon mijn buisjes kopen hoor.