PDA

View Full Version : Goedkope oplossing s'avonds spelen met koptelefoon?



Wiellem
5 januari 2008, 00:17
Nu ik hier thuis een sooot van apart oefenhok heb en ik iedere avond mijn gitaartje weer mee terug neem naar mijn slaapkamer kan ik s'avonds niet meer gitaarspelen met distortion.

Hoe kan ik op een goedkope manier s'avonds toch via koptelefoon met distortion spelen zonder dat het al teveel kost?

Ik zag wel een klein versterkertje voor 50 euro waarop een koptelefoon kan maar ik wil het het liefst nog goedkoper.

Kaïn
5 januari 2008, 00:21
Tweedehands een line6 POD doet het trucje heel goed!

Wiellem
5 januari 2008, 00:41
Tweedehands een line6 POD doet het trucje heel goed!

Ik heb even verder gekeken en ga dan maar voor een Microcube is ongeveer even duur en die kan ik meenemen en er kan ook een koptelefoon aan dus dat is gewoon beste oplossing denk ik.

Of voor 50 euro een versterkertje van onbekend merk kopen bij muziekwinkel...

Robin.ke
5 januari 2008, 00:59
Versterkers hebben over het algemeen geen speaker(cabinet) simulator, daardoor klinkt het over de koptelefoon voor geen meter. POD of V-amp is voor de koptelefoon 100x beter geschikt. Heb je er gelijk een hoop effekten bij.

Kaïn
5 januari 2008, 01:00
Versterkers hebben over het algemeen geen speaker(cabinet) simulator, daardoor klinkt het over de koptelefoon voor geen meter. POD of V-amp is voor de koptelefoon 100x beter geschikt. Heb je er gelijk een hoop effekten bij.
What he said :satisfie:

marter544
5 januari 2008, 01:00
Iets duurder, maar perfect hiervoor; line6 pocketpod?

BamBuFan1
5 januari 2008, 01:02
Hoe kan ik op een goedkope manier s'avonds toch via koptelefoon met distortion spelen zonder dat het al teveel kost?

Korg pandora 1/2/3/4...

Wiellem
5 januari 2008, 01:07
Dus jullie beweren dat een koptelefoon via een microcube voor geen meter klinkt? :S

FruscianteFan
5 januari 2008, 01:11
Goedkoopste is natuurlijk om gewoon unplugged te oefenen. Wat is erop tegen?

Wiellem
5 januari 2008, 01:13
Goedkoopste is natuurlijk om gewoon unplugged te oefenen. Wat is erop tegen?

Nou, daarvoor pak ik momenteel steeds mijn akoestische gitaar en ik vind distortion bij metal toch wel fijn of gewoon clean.

Maareh die Line 6 dingen zijn nog best duur kan voor minder aan een microcube komen, en die korg zie ik ook niet echt zitten.

Lijkt me ook wel fijn om gewoon af en toe zonder koptelefoon zachtjes te spelen en dat kan wel met de microcube.

Toaster
5 januari 2008, 01:18
http://www.voxamps.co.uk/amplug/index.asp

Zo'n ampplug van vox???

Nog nooit geprobeerd zelf maar hij schijnt ervoor gemaakt te zijn en ik geloof dat die dingen 80 euro kosten.

http://www.voxamps.co.uk/amplug/images/485_amplug.jpg

Azrael
5 januari 2008, 01:18
Man, een v-amp2 koop je voor 50 euro tweedehands om maar een voorbeeld te noemen.

Wiellem
5 januari 2008, 01:23
Ik denk dat het gewoon een microcube word hoor, kan ik een beetje het geluid van mijn 60W versie namaken en ik kan met speaker spelen en met koptelefoon.

EN ik kan hem meenemen naar overal in huis en buitenshuis zonder al teveel te sjouwen, of ben ik nou gek?

EDIT: Ben ik nou gek een cube met koptelefoon klinkt toch hetzelfde als zon pod ding met koptelefoon?

q-elvis-p
5 januari 2008, 01:42
http://www.voxamps.co.uk/amplug/index.asp

Zo'n ampplug van vox???

Nog nooit geprobeerd zelf maar hij schijnt ervoor gemaakt te zijn en ik geloof dat die dingen 80 euro kosten.

http://www.voxamps.co.uk/amplug/images/485_amplug.jpg

volgens mij kosten ze 40

Bl44t44p
5 januari 2008, 09:15
Inderdaad, zo'n Vox ding. Ken ze (nog) niet maar in een test in de Gitarist waren ze er lyrisch over.

Gibsonman
5 januari 2008, 09:24
Inderdaad, zo'n Vox ding. Ken ze (nog) niet maar in een test in de Gitarist waren ze er lyrisch over.

Op de een of andere manier lijkt de Gitarist altijd lyrisch te zijn over de grote merken die toevallig ook groot adverteren in de Gitarist. Sommige reviews lijken de laatste tijd meer op advertenties! Ik citeer: Wij kunnen deze AmpPlugs eerlijk gezegd niet hard genoeg aanbevelen.

Ik ben al eens eerder naar aanleiding van zo'n "review" naar de winkel gerend om vervolgens keihard teleurgesteld te worden!

Kortom: Heeft iemand die dingen al eens gehoord.

FNaRK
5 januari 2008, 10:25
Ik denk dat het gewoon een microcube word hoor,

ik geloof dat je dat nu al 10 keer gezegd heb.... gebruik dan gewoon je Microkut en stop met ons lastig vallen.
Er zijn meerdere bruikbare tips gegeven die je vervolgens totaal negeert ..... VRAAG HET DAN NIET :sneaky:

ben vanhoof
5 januari 2008, 11:05
Ik heb thuis een vette marshall halfstack, maar onder de blok kan mijn zus er niet echt met lachen als ik daar op sta te rammen. Dus heb ik op mn kamer een klein versterkertje, 2dehands voor €25 gekocht, en daar speel ik nu dikwijls op. Gewoon clean, niks distortion/effecten. Is echt goed om beter mee te leren spelen. Kan je solo's of riffs clean vrij duidelijk spelen, gaat het met distortion een fluitje van een cent zijn en klinkt het erg goed.

RolandT
5 januari 2008, 12:03
Ik heb zowel een (oude) Line6 guitarport (nieuw 168 (http://www.thomann.de/de/line6_guitar_port.htm) euro), een V-amp (159 (http://www.thomann.de/de/behringer_vamp_pro_lx1.htm) euro) en een Microcube (99 (http://www.thomann.de/de/roland_micro_cube_ltd_red.htm) euro).
Het meest gebruik ik de guitarport (computer staat bijna altijd aan) om stil te oefenen, nummer 2 is de microcube (soms ben ik de computer toch beu). De V-amp pro zit in een rack en gebruik ik zelden.
Het leuke aan de guitarport/v-amp is dat je eens kan spelen met een aantal effecten/amps; ook kan je makkelijk opnemen.

Wiellem
5 januari 2008, 12:11
ik geloof dat je dat nu al 10 keer gezegd heb.... gebruik dan gewoon je Microkut en stop met ons lastig vallen.
Er zijn meerdere bruikbare tips gegeven die je vervolgens totaal negeert ..... VRAAG HET DAN NIET :sneaky:

Ik wilde eigenlijk alleen nog weten waarom zon Vox beter zou zijn via koptelefoon dan een cube met koptelefoon...

Als ik vandaag tijd heb ga ik wel even kijken in de winkel en vergelijken wat toch altijd neerkomt als de beste oplossing bij dit soort problemen.

Baker
5 januari 2008, 16:40
Precies om dezelfde reden heb ik destijds een POD 2.0 gekocht. Tweede hands. Met FB4 footswitch.

Ik heb hem gekocht om met koptelefoon te kunnen oefenen.
Nooit een seconde spijt van gehad. Het apparaat kan namelijk veel meer!
Nu gebruik ik hem als:

-oefenamp met koptelefoon
-oefenamp met een set grote PC speakers. Klinkt relatief goed.
-back up amp bij normale gigs
-main amp bij gigs van 2e band waar ik maar een paar nrs electrisch doe
-thuis opneem apparaat

Ook is het leuk om te experimenteren met het ding.
Zo kun je hem als pre amp over een de eindtrap van een buizenbak gooien.
Weer es wat anders. Ik heb nu ook een heel ander beeld van modeling gekregen. Namelijk dat modeling soms heel erg praktisch kan zijn.

Er staan er zat op marktplaats.
Zelfs eentje incl fb4 footswitch voor 150 Euro.

Acoustic
5 januari 2008, 20:13
Ik heb een cube en heb een SehnHeiser van rond de 250 euro van me broer, en een goedkope van 20 euro en hoe goed die SH ook is dat maakt geen reet uit, klinkt nog steeds dof en kut, laag volume dan maar ;)

alfred
5 januari 2008, 21:09
Toevallig vanmiddag de VOX Ampplug gehoord.
(39 euro bij BIGONE in Zwolle)
Viel helemaal niet tegen !, best een goed geluid, handig en klein.
Het was de Classic Rock versie, heeft vrij veel gain (is regelbaar) en met de gain wat terug en het volume van de gitaar een acceptabel clean.

d'oh
5 januari 2008, 21:13
Link (http://www.beavisaudio.com/Projects/NoisyCricket/MarkII/NoisyCricketMarkII_RadioShack_Rev2.pdf)

Zelf fabriceren!

kenx
5 januari 2008, 21:50
Een pod is niet te vergelijken met een microcube....

Maar ja aan die dingen heb je toch niks want je wilt toch persé die microcube...
Dus doe maar....

Maar zoals gezegd, kun je ons dan beter niet om raad vragen...

paulusdeBKB
5 januari 2008, 22:16
Een pod is niet te vergelijken met een microcube....

Maar ja aan die dingen heb je toch niks want je wilt toch persé die microcube...
Dus doe maar....

Maar zoals gezegd, kun je ons dan beter niet om raad vragen...

Ehhm... ik zit net dit topic door te lezen en ik snap niet zo goed waarom jij en Fnark zo geïrriteerd doen: TS denkt dat de Microcube de beste oplossing is voor zijn situatie en krijgt vervolgens geen antwoord op zijn vraag "klinkt een Microcube dan echt zo slecht over een koptelefoon"? (het antwoord is overigens: nee, een Microcube klinkt prima over een koptelefoon en inderdaad, het is een vreselijk handig ding).

Wiellem
5 januari 2008, 23:06
Ik was vanmiddag bij een muziekwinkel en kreeg een mooie Vox tweedehands versterker mee voor 59 euro. Ding heeft meerdere hardere standen en veel effecten en ging nog eens loeihard ook klonk beter dan de microcube dus ik ben voldaan. :)

Zal het type later even opzoeken

EDIT: een Vox DA 5 dus :)

http://www.activemusician.com/images/store/small/EM_VOX-DA5.gif

kenx
6 januari 2008, 18:36
Ehhm... ik zit net dit topic door te lezen en ik snap niet zo goed waarom jij en Fnark zo geïrriteerd doen: TS denkt dat de Microcube de beste oplossing is voor zijn situatie en krijgt vervolgens geen antwoord op zijn vraag "klinkt een Microcube dan echt zo slecht over een koptelefoon"? (het antwoord is overigens: nee, een Microcube klinkt prima over een koptelefoon en inderdaad, het is een vreselijk handig ding).

hoy,

Ik snap wel wat je bodoeld, maar voor een meerprijs van een pod, zou ik toch voor de pod gaan. Dan heb je, zoals eerder gezegd, ook een aantal effecten, en eigenlijk is het gemaakt voor met koptelefoon te spelen...

Maar die vox is ook wel goed denk ik, al een paar reviews gelezen.

Grty

Rocketman
6 januari 2008, 19:18
Voor met koptelefoon spelen gaat er gewoon niks boven een vette modeller, POD, J-Station, Yamaha DG serie.

Wat ik gezien/gehoord heb zijn de Vox Amplugs heel goed voor koptelefoon.

De rest blijft zelf uitproberen.

kenx
8 januari 2008, 07:59
mag dicht denk ik hé, niet?

Wiellem
8 januari 2008, 18:46
mag dicht denk ik hé, niet?

Ja :) ........................