PDA

View Full Version : Koch Powertone II tone test



jw009
5 januari 2008, 00:02
Heb voor het eerst wat opgenomen met mic's voor mijn cab. Tijdje terug een sm57 aangeschaft maar tot nu toe geen tijd gehad. Nu 2 track met die shure en andere tracks met een oude md421 (zelf nog met din-aansluiting). Zit geen bass bij zodat je de gitaar goed hoort.

Ik vind het zelf best aardig geslaagd. De powertone wou ik er eigenlijk uitgooien, maar omdat deze recording mijn het gewenste resultaat heeft gegeven mag hij blijven.

Brand maar los, tip/trucs/ideeen/whatever...

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=701490&songID=6135249



(misschien dat deze in sounds hoort, maar het ging mij om de recording van de amp die naar mijn mening aardig is gelukt voor een eerste keer. Verplaatst maar als het een ernstige overtreding is ;))

guhlenn
5 januari 2008, 14:40
Ik vind het zeer geslaagd op mijn miserabele laptop speakers. Niet mijn sound, maar wel erg goed. thumbs u!

bass blom
5 januari 2008, 14:43
ik vind het ook wel ok klinken en zou het wel zonder drums willen horen :D

vincent136
5 januari 2008, 16:51
idd, de drums eruit..kun je het nog stukken beter horen..
Maar zo klinkt het ook best wel oké hoor


en dan nog je gitaar sound wat veranderen en het is helemaal mooi :cooler: (metal gitaar geluiden :stop: )

WICKED
5 januari 2008, 19:03
zo klinkt vetjes... welke instellingen heb je gebruikt als ik vragen mag? dit wil ik ook wel uit mijn powertone horen:d

jw009
7 januari 2008, 10:54
zo klinkt vetjes... welke instellingen heb je gebruikt als ik vragen mag? dit wil ik ook wel uit mijn powertone horen:d

Bass: 4
Mid: 8
High: 6 of 7 (weet ik niet meer precies)

bass response op low.

Dit gaf een iets te bassering geluid, en ik heb met post EQ flink wat laag eruit gehaald. Daarnaast nog klein beetje hoog toegevoegd om het wat te verduidelijken.

guhlenn
7 januari 2008, 13:26
well done. Welke gitaar? (ik gok de MC-6, krijg ik de koelkast?)

jw009
7 januari 2008, 14:18
hahah, je krijg een oude oliebol als troetelprijs...

Het was de orville LP (SD distortion in de brug), die stem ik wat makkelijk naar Drop D vanuit E.

guhlenn
8 januari 2008, 07:59
Laat maar... ;)

Koch laat zich vrij makkelijk opnemen, in mijn ervaring, itt marshall, waar ik altijd mee in gevecht was. Maaruh, dat vrij metallige kan je er denk ik nog uitkrijgen door je EQ op de amp zelf te doen ipv achteraf. Maar dat is achteraf gepraat....

jw009
8 januari 2008, 09:34
klopt, dat haal je er ook wel uit met gewoon de EQ op je amp. Maar met die settings klopt het gewoon goed vanuit mijn 4x12 speaker kast. Met 4 tracks door mijn monitors werd het gewoon iets te veel van het goede, daarom heb ik het aangepast.