PDA

View Full Version : Nieuwe Amp (VHT Pitbull 50/ST)



Bernd Veenema
4 januari 2008, 23:48
Heej allemaal.
Ben vandaag even naar Limburg gereden (totaal 630 km) om een VHT Pitbull te testen. Het leken mij altijd al mooie versterkers, maar ik had nog nooit de kans gehad om er een te testen. Dus ik heb de gok gewaagd en ik was echt onder de indruk van de veelzijdigheid. Je kunt er echt elk geluid uithalen!
De mensen die het een steriele amp vinden, moeten hem eerst maar eens goed testen, dan kom je er wel achter dat het zeker geen steriele bak is. Ook de opmerking dat je er geen metalgeluid uit kunt halen klopt niet. Je kunt er echt superveel sounds uit halen.

Even wat specs:
2 Kanalen (Drive & Clean)
Gescheiden EQ met Edge, Shift en Boost optie.
Class A, A/B switch
Diode/Rectifier switch
Reverb
Grafische 6-band EQ
Parallelle en Seriele loop (met level-control)

Ach, zie de foto's! Die spreken voor zich!


http://img134.imageshack.us/img134/5791/foto11gw7.th.jpg (http://img134.imageshack.us/my.php?image=foto11gw7.jpg)

Bernd Veenema
4 januari 2008, 23:51
http://img296.imageshack.us/img296/2687/foto33lm8.th.jpg (http://img296.imageshack.us/my.php?image=foto33lm8.jpg)

Chris Winsemius
4 januari 2008, 23:52
D(i)odo/Rectifier switch


Met zo'n switch klinkt alles top :) flauw

Gefeli!
Ken zelf maar 1 VHT en die was behoorlijk ok.

new deep
5 januari 2008, 00:23
Heb je ook samples en kan je er high gain sounds uit halen? Lijkt me wel een coole amp.

Bernd Veenema
5 januari 2008, 00:45
Ik kan misschien binnenkort wel even wat soundbytes posten.
Het is zeker een hele mooie versterker, maar je moet even zoeken voordat je de mooie sounds hebt, maar dan heb je ook wat. Supereerlijk (is wel wennen, je hoort elk foutje), dynamisch en de EQ doet zoveel.

Lexvandoef
5 januari 2008, 01:10
Gave amp, gefeliciteerd. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar zo'n VHT. :hippie:

Bernd Veenema
5 januari 2008, 10:30
Ik vind het best wel vreemd dat je hier op gitaarnet zo weinig over het merk kunt lezen. Over dit type versterker zelfs helemaal niks. Terwijl het toch een amp is die nieuw zo'n 2300 euro kost.

LP_CL
5 januari 2008, 10:55
Eerlijk gezegd koop ik voor dat geld liever een andere amp. Zoals een deftige Orange of mesa.
Ik heb hem vorig jaar ook eens getest, en vond hem best lekker spelen. Er was enkel 1 probleem: hij speelt hemels, maar enkel als je hem op zijn sweetspot laat blazen. Vergeet het dus maar om ook eens stil te spelen. Het is een ideale amp wanneer je hem enkel gebruikt om op te treden.

Bernd Veenema
5 januari 2008, 11:07
Dat ben ik niet met je eens. Je kunt thuis gewoon je effectloop inschakelen (serieel). Dan kun je daarmee met je level control ook het volume terugbrengen. Ik zoek gewoon eerst een geluid wat ik lekker vind zonder de FXloop (wat idd erg luid is) en dan draai ik het volume met de FXloop level control terug en dan klinkt hij ook op lage volumes erg goed.

JeanPaul du Vinnie
5 januari 2008, 11:12
Gefeliciteerd zeg. Zou die ook wel 's willen uitproberen :)

Bernd Veenema
5 januari 2008, 11:18
Je mag eens langskomen, de koffie staat klaar :)

JeanPaul du Vinnie
5 januari 2008, 11:48
Bedankt! Ik zal je weten te vinden als ik ooit mijn rijbewijs heb. :D

Bernd Veenema
5 januari 2008, 21:23
Prima,
Ik wil binnenkort anders wel even een uitgebreide review plaatsen met een aantal soundbytes. Dan kan ik de veelzijdigheid laten horen. Ik heb vandaag wat zitten prutsen en ik had er zo een lekker clean jazzgeluid, een lekkere bluessound en een mooie rockcrunch uit. Je kunt er ook een metalgeluid uithalen, maar je merkt wel dat hij daar niet voor is gemaakt. Een booster kan dan misschien makkelijk zijn. Hardrock doet hij wel zonder problemen. Vrij veel gain en dan gewoon de boost aanzetten. Als je de bas een beetje opendraait laat hij je broekspijpen heerlijk wapperen, zoveel attack. Klinkt wel stoer.

guitaraddict
6 januari 2008, 11:23
Dat idee voor die soundbytes lijkt me erg interessant Bernd !
Een zeer veelzijdige amp zo te horen .


Wat voor speakers zitten er in , oh ja en welk merk buizen worden gebruikt ?


mvg Alf

Dude
6 januari 2008, 12:14
jazzmaster erbij en je kan de nieuwe dennis van leeuwen worden !!


vet ding hoor... staat ook op de nominatie ´als ik ooit geld heb´


gefeliciteerd

Bernd Veenema
6 januari 2008, 13:48
Er zitten VHT Speakers in (2x 50 Watt). Qua karakter worden ze wel vergeleken met Greenbacks. De buizen zijn Svetlana EL34. Ik kreeg er nog een setje reservebuizen bij (Tesla). Heb de versterker vandaag voor het eerst met de band gehoord en het klonk super. Daar is hij echt voor gemaakt. Zodra ik wat tijd heb, probeer ik wel even wat dingen op te nemen.
Heb zelf ook nog niet alle geluiden ontdekt natuurlijk.