PDA

View Full Version : Ground Control Pro vastmaken.



tjonk
4 januari 2008, 23:42
Hallo,

Binnenkort is mijn rackje af en dan wil ik verder gaan met het pedalboard, het word gewoon een heel simpel ding met een ground control, volume pedaal, whammy, wah en een tuner.
Ik wil het pedalboard stofferen zodat ik de pedalen met velcro vast kan zetten maar hoe kan ik dan de ground control vast zetten want daar zitten rubber doppen onder?
http://www.johnpetrucci.com/images/gear/IMG_0857.jpg
Zoiets moet het worden.

P.s. ik wil niet met trekbandjes gaan werken dus dat is uitgesloten.
Alvast bedankt.


Groeten Tim

tjonk
4 januari 2008, 23:43
http://www.johnpetrucci.com/images/gear/IMG_0835.jpg

Betere foto.

Weet iemand waar ik misschien zo'n lampje kan vinden die ik er gewoon op kan schroeven het liefst zonder zo'n grote adapter.

Shred ze

Nielsje
5 januari 2008, 01:04
Rubberen doppen eraf halen. Gewoon met wat beleid, dan trek je ze er waarschijnlijk zo af. Zonder schade. kan je later bij eventuele verkoop alles er zo bijleveren, of terug plakken.

Vraagjes van mijn kant:
Wat doet het easy ding?
Wat zijn die onhandige traanplaten apparaten?

Verder wel overzichtelijk en strak!

Daemon
5 januari 2008, 13:01
Vraagjes van mijn kant:
Wat doet het easy ding?
Wat zijn die onhandige traanplaten apparaten?

Verder wel overzichtelijk en strak!

Grapje zeker? Dat easy ding weet ik niet, maar die "onhandige traanplaten" gebruikt john petrucci om 1 been op te zetten tijdens solo's. En met de partijen die hij speelt is dat soms geen overbodige luxe.

@topicstarter: inderdaad, kijken of je die doppen er zonder de boel te beschadigen af kunt halen.Vervolgens goede stroken klitteband gebruiken waarmee je je pedalen aan een board kunt vastmaken.

ruezzz
5 januari 2008, 13:08
Ding even losschroeven, rubberen dopjes eraf. Dan de schroefgaatjes aan de onderkant aftekenen op het materiaal waar ie op bevestigd gaat worden (in mijn geval 10 mm dik flightcasemateriaal). De afgetekende punten doorboren met een klein boortje (waar de schroeven weer doorheen gaan). Aan de achterkant van het materiaal met een bredere boor iets inboren, zodat de schroefkopjes verzonken liggen. Klaar. En vast.

Nielsje
5 januari 2008, 14:20
Grapje zeker? Dat easy ding weet ik niet, maar die "onhandige traanplaten" gebruikt john petrucci om 1 been op te zetten tijdens solo's. En met de partijen die hij speelt is dat soms geen overbodige luxe.


Ah bedankt, nee was geen grapje. ik wist niet dat ie dat soort dingen gebruikt. Wist ook niet dat het zijn setup was :).
Maar ik blijf ze wel onhandig vinden, maar goed, hij heeft vast wel roadies..

tjonk
5 januari 2008, 17:51
Ding even losschroeven, rubberen dopjes eraf. Dan de schroefgaatjes aan de onderkant aftekenen op het materiaal waar ie op bevestigd gaat worden (in mijn geval 10 mm dik flightcasemateriaal). De afgetekende punten doorboren met een klein boortje (waar de schroeven weer doorheen gaan). Aan de achterkant van het materiaal met een bredere boor iets inboren, zodat de schroefkopjes verzonken liggen. Klaar. En vast.

Zijn de schroeven van de ground control er lang genoeg voor dan?
Heb je een fotootje van je pedalboard, altijd leuk.

Bedankt

Groeten Tim

boss
5 januari 2008, 18:52
Dopjes eraf schroeven, schroeven terug plaatsen zonder de dopjes.
Ground Control Pro vastzetten met klitteband, werkt prima!
Hier mijn plank:
http://img116.imageshack.us/img116/8859/pedalboard001eb4.jpg

tjonk
5 januari 2008, 18:53
Okee top

Boss red me altijd haha.

Groeten Tim

boss
5 januari 2008, 19:00
Okee top

Boss red me altijd haha.

Groeten Tim
Your welcome :)

PS: wel even je sig aanpassen.
Het is GCX en niet GRX (de switcher van VooDooLabs) ;)

Daemon
5 januari 2008, 19:28
Mooie plank boss.

boss
5 januari 2008, 19:55
Mooie plank boss.
Thx Daemon!