PDA

View Full Version : Nieuw gitaar €100/400 max.



NightFox
4 januari 2008, 21:22
Hallo,

Als ik dit jaar goeie hoge cijfers haal krijg ik aan het eind van het jaar een nieuwe gitaar ! :)
Tussen de €100 en max. 400 eurie. :satisfie:

Ik ben een beetje aant surfen geweest en mij leek de Epiphone SG G400 wel wreed...
Is dit een goeie gitaar?
Ik hoorde wat over balans problemen....ofzo ...ik heb hem zelf bespeeld in Tonika en hij leek me best wel vet.

Richwood leek me ook goed....

tliefst geen stratocaster achtig model maar gwoon iets gibson's. :rockon:

alvast bedankt!

almarvk
4 januari 2008, 21:35
Gewoon gaan bespelen. Maar verwacht met zo'n (όber) klein budget geen Gibson kwaliteit. Ook die Epiphone kost een stuk meer.

Staar je dus niet blind op kleurtjes en modelletjes, maar bespeel het en laat je adviseren in een winkel bijv.

NightFox
4 januari 2008, 21:41
De epiphone sg g400 is anders €329 in Tonika...

Kakihara
4 januari 2008, 21:48
Misschien ook eens de reviewtopics een beetje hoger lezen?

NightFox
4 januari 2008, 22:05
heb ik gedaan maar er staat niets bij..

Wickerman
4 januari 2008, 22:06
Heb je een versterker ?

NightFox
4 januari 2008, 22:30
Ja!
een Marshall MG DFX 30 (Watt)

Maurice_732
4 januari 2008, 22:32
Lijkt mij een hele goede keus :satisfie:

Ibanez666
4 januari 2008, 22:32
2e hands op marktplaats? Waarom nieuw...

NightFox
4 januari 2008, 22:35
Ik vat er nix meer van

Danieldg
4 januari 2008, 22:54
Als je die epiphone mooi vindt, en hij speelt lekker, koop hem dan gewoon ;)

iWishmaster
4 januari 2008, 23:03
In gitaarreviews bij de stickies staan 2 'gibson'-modellen in jouw budget (3 als je de flying V meerekent), namelijk de SG die je zelf ookal voorstelt en de haggstrom.

In jouw budget lijkt me dat je gewoon alle epiphones en andere gibson-klonen die je kunt vinden op een versterker zoals de jouwe aansluit in de winkel en er even op los ragt. Kijk wat je goed vind, zoek eventueel op marktplaats of gitaarmarkt of het goedkoper kan ...

Als je weinig verstand van gitaren hebt, vraag de verkoper om advies, zeg wat voor een muziek je ermee wilt spelen en hoeveel het mag kosten, en laat je niet direct iets aansmeren. Koop nooit direct iets, maar slaap er altijd een nachtje over.

wikwakka
5 januari 2008, 08:10
Inderdaad, ik ben een paar keer in Tonika geweest en dat zijn heel aardige mensen daar hoor, zullen je vast wel helpen als je hun je budget en eisen geeft :satisfie:

NightFox
5 januari 2008, 12:19
kee bedankt allemaal !

maar zijn er nog mensen die ervaring hebben met een epiphone sg?

Veel mensen zeggen trouwens dat de sg's in Korea beter dan China...

Jellyfish00
5 januari 2008, 12:28
SG's zijn over het algemeen nogal lomp en groot..tenminste zo zien ze er uit.

Mr.Fingers
5 januari 2008, 12:31
SG's zijn over het algemeen nogal lomp en groot..tenminste zo zien ze er uit.

:stop: Groot? Lomp??? Ik heb zelf een SG, en zelfs een telecaster lijkt daar immens bij! (je bent waarschijnlijk mismeestert door het beeld van angus young, waardoor een SG enorm lijkt, maar dat mannetje is maar een scheet groot)


Wat is een es335 dan? Een contrabas rond je hals?

Jellyfish00
5 januari 2008, 12:39
(je bent waarschijnlijk mismeestert door het beeld van angus young, waardoor een SG enorm lijkt, maar dat mannetje is maar een scheet groot)

jup, vooroordelen he...

NightFox
5 januari 2008, 12:44
Whaahahaahah lol :

Wat is een es335 dan? Een contrabas rond je hals?

whahhaha

maare de SG is helemaal niet lomp...
Bem zelf dikke AC/DC fan dus dat is ook een reden dat ik em graag wil..(Angus !)

maare Mr.Fingers hoe bevalt jou SG dan?

Mr.Fingers
5 januari 2008, 13:12
Whaahahaahah lol :

Wat is een es335 dan? Een contrabas rond je hals?

whahhaha

maare de SG is helemaal niet lomp...
Bem zelf dikke AC/DC fan dus dat is ook een reden dat ik em graag wil..(Angus !)

maare Mr.Fingers hoe bevalt jou SG dan?

Zo goed dat ik 'm (verwijderd)

Is een erg lichte & vinnige gitaar, redelijk warm op de halshumbucker, bijtend op de brug. En de hals is hemels (relatief breed, maar enorm dun), en je kan overal vlotjes spelen doordat je geen hiel hebt, maar de hals loopt gewoon door in de body, zonder echt dik te worden... Kan gebruikt worden als rockplank, maar zeker ook als blues. Gitaar is niet zo zwaar als een Les Paul, en klinkt bijgevolg ook wat lichter/sprankelender.

Ik ben echter meer fan van een telecaster thinline '72, de SG sound op zich kan ik erg goed bereiken met m'n 335

Timmy-rock
5 januari 2008, 13:24
Sorry dat ik reageer maar zag je appel sticker! :blast:

NightFox
5 januari 2008, 14:41
mmmm welk type heb jij> de g400?

en heb jij ook balans problemen?

Mr.Fingers
5 januari 2008, 14:56
ik heb een oude G400, die blijft mooi hangen (redelijk zeldzaam, ik weet het)...

MichaelSS
5 januari 2008, 15:41
mod-edit: flikker op met je spam

CrudeSapphire
5 januari 2008, 16:47
Epiphone Lp 100
Goede houtskwaliteit 8-|

NightFox
5 januari 2008, 19:06
key thanks allemaal

joskedentweede
5 januari 2008, 20:11
je moet eens een keer tweedehands gaan kijken.
soms vind je pareltjes voor een tweedehandsprijs, zeker met je budget.
ik heb dat ook gedaan, heb zo een heartfield op de kop getikt en daar ben ik zeer tevreden over.