PDA

View Full Version : Snaren :s



Br@mbo
5 februari 2003, 16:35
Ik zit (weer :razz:) met een probleempjeuh , op men acc. gitaar zitten nu al 6 maand dezelfde snaren , de gitaar begint echt bagger te klinken , vooral de E en de A :sad: m'n ouders geloven niet dat het tijd wordt om ze te vervangen ...
Wat denken jullie ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Br@mbo op 2003-02-08 19:13 ]</font>

Kjiratsiekoedel
5 februari 2003, 16:53
is het een klassieke gitaar?

een klassieke gitaar kan best zo lang snaren hebben

stalen snaren (tenzij het elixirs zijn, meningen verschillen niet zeiken aub) klinken echt bagger na 2 à 3 maanden bij mij (als ik ze al niet heb gebroken)

6 maanden heb ik nog nooit gehaald

Br@mbo
5 februari 2003, 17:21
tis een western ( stalen snaren dus )
met Martin snaren dachtik

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Br@mbo op 2003-02-05 17:21 ]</font>

Kjiratsiekoedel
5 februari 2003, 17:58
ik had ook eerste martin snaren:

eerst bronze:
deze snaren klonken al snel (4 weken) slecht, na een week of 6 à 6 ook de eerste snaar

daarna phospher bronze:
deze klonken al een stuk beter en gingen wat langer mee

daarna martin SP:
deze snaren gingen stukken langer mee dan de phospher bronze, maar ze klonken even snel slecht als de phospher bronze. ik heb deze dus vervangen zonder dat er een brak

daarna elixirs:
deze zitten er nu sinds afgelopen september/november op, sindsdien speel ik overigens meer klassiek dan western.
maar deze snaren klinken nog steeds goed

rsvarthur
7 februari 2003, 15:56
Jij hebt gelijk. Ook ik had last van snel verouderende snaren (al na een week vond ik ze niet meer fijn). Nadat ik er hier een topic over heb geopend, heb ik nu Elixers (gecoate snaren) gekocht. Ik geloof dat ik de eerste paar uren na montage een niet gecoate snaar beter vind klinken, maar die gaat daarna met mijn aggresieve zweet snel achteruit, en is het binnen no time een doffe (letterlijk) ellende. De Elixers heb ik nu een paar weken, en ze klinken nog steeds goed. Ze zijn wel duurder, maar je hebt er ook veel langer plezier van.

En je ouders moeten niet zeuren. Zolang je gitaar speelt, haal je in ieder geval geen rottigheid uit :smile: zeg ik zelf als ouder....


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: rsvarthur op 2003-02-07 15:59 ]</font>

V-Twin
9 februari 2003, 22:02
als je een goeie set snaren wil proberen die echt heeel lang mee gaat dan moet je de maxima's gold eens proberen die zijn wel duur maar je doet er echt drie keer zo lang mee en ze hebben ook een hele goeie sound en 6 maanden voor staale snaren is wel een beetje heeeeeeel lang