PDA

View Full Version : Versterkertop gezocht !!



God Dethroned
4 januari 2008, 21:17
Hi,
Ik ben er serieus over na aan het denken om binnenkort mijn randall RG100G3 in te wisselen voor een top + speakerkast.
ik vroeg me af of jullie mij een versterker konden aanraden van op en rond de 600 Euro, Het mag een tweedehands versterker zijn (ook lampenbak is toegelaten :D)

Enkele specificaties:

Geluid: Metal, maar toch ook nog allround
Gitaar: Ibanez met Infinity pickups, dit jaar nog LTD met ESP-EMG humbuckers
Budget: +- 600 euro
Speakerkast: ofwel ENGL met V60 celestions
ofwel een marshall met G12K-100 celestions
Lawaai: Luid genoeg voor band + kleinere podia


Btw, ik weet dat ik moet testen dat zal ik ook zeer zeker doen maar ik wil een zicht op de keuze hebben :D + ik heb de zoekfunctie gehanteerd

Verders had ik al deze amp gezien voor 548 euro: Randall RH50T 50w alltube
Is dit luid genoeg voor m'n band + voor op de kleinere podia

Dank ! 8)

JvD.
5 januari 2008, 00:10
misschien een engl thunder?
ik heb er niet erg veel verstand van, maar dat leek mij een leuke top.

new deep
5 januari 2008, 00:22
Bijvoorbeeld Peavey Valveking of Orange Tiny Terror

Lord Abortion
5 januari 2008, 11:19
Ik denk dat je met 600 euro telkens iets "net niet" zou kopen ... Die Randall die je hebt is zeker geen slechte amp, dus ik zou nog even doorsparen tot je een ENGL Fireball of Peavey 5150 kan kopen ofzo. Als je echt al iets nieuws wil kan je altijd al een nieuwe cabinet zoeken. Tegenwoordig zijn er heel wat oerdegelijke cabs met V30 speakers voor weinig geld (Fame, Framus, ...).

ben vanhoof
5 januari 2008, 11:33
Qua cabinets denk ik dat je met een Engl v60 cabinet veel meer bent dan met een fame/framus met v30's. De constructie is btw erg belangrijk. Zo'n engl vind je 2dehands wel voor 400-500.

Qua tops; kijk ook eens naar de LC bulldog, vrij goeie bang for the bucks. Valveking is ook goed, maar ik vind m eerder hardrock gericht. De LC klinkt qua distortion veel beter, smaken verschillen...

caliban
5 januari 2008, 12:50
Van die london cities ben ik toch niet zo weg, Fireball lijkt me iets veel leuker.

God Dethroned
5 januari 2008, 13:56
Bedankt voor alle reacties tot nog toe, ik heb zitten denken en ben tot het besluit gekomen om mijn randall op een speakerkast te zetten en nog even verder te sparen voor de top !

Enkele mogelijkheden

- ENGL Fireball
- Peavey 5150/6505

met welke cabs vallen deze categorie versterkers goed te combineren?
de ENGL met v60's, een Marshall met G12k-100's
Peavey cabinet (bijhorend 6505 model), marshall met G12T75's

=> genre is meestal metal/deathmetal/metalcore maar ik wil ook nog over de mogelijkheid beschikken de amp veelzijdig te gebruiken

=> geen Budget want dit zou mijn line-up moeten zijn voor HEEL lang :)

Bedankt :hippie:

ben vanhoof
5 januari 2008, 14:54
Qua cabinet zou ik sowiezo niet voor Marshall gaan, die klinken gewoon te schel. Ik ben nogal te vinden voor v30 cabinets, vooral de Engl, Bogner en Diezel cabinets vind ik er goed. Elk van die merken heeft een eigen karakter, mede door de bouw van de kast, front/rear loaded,... Veel testen is de boodschap, zeker met een goei budget.

Marc Oblivian
5 januari 2008, 16:00
Bedankt voor alle reacties tot nog toe, ik heb zitten denken en ben tot het besluit gekomen om mijn randall op een speakerkast te zetten en nog even verder te sparen voor de top !

Enkele mogelijkheden

- ENGL Fireball
- Peavey 5150/6505

met welke cabs vallen deze categorie versterkers goed te combineren?
de ENGL met v60's, een Marshall met G12k-100's
Peavey cabinet (bijhorend 6505 model), marshall met G12T75's

=> genre is metal/deathmetal/metalcore maar toch nog redelijk veelzijdig

=> geen Budget want dit zou mijn line-up moeten zijn voor HEEL lang :)

Bedankt :hippie:

Een tweedehands Engl is een goede keus.
Aanrader is om de cabs van verschillende merken even naast elkaar te testen in de winkel met een top die je waarschijnlijk later zal willen kopen.
Vaak worden kasten met V30 speakers in de metal gebruikt, dus dat is de meest voor de hand liggende keuze.
Persoonlijk vind ik echter de G12-K100 beter klinken voor extreme metal.
Heb ik geprobeerd in een kast gebouwd door Kool en Elfring (bouwer in Heiloo), vergeleken met een kast met V30's (die werden weggeblazen door de G12-k100). Top was een Engl Powerball overigens.
Check even www.kool-elfring.com (geloof ik): supergoede kasten voor een schappelijke prijs en speakers naar keuze.

Ever Dying
5 januari 2008, 16:25
Als je alleen maar dikke zware distortion nodig hebt.. Met daarnaast een beetje clean, zou ik zeker voor de FireBall gaan.. Ik vind hem persoonlijk erg goed op die 2 vlakken..
Hoewel het met een kloten nog wel mogelijk is andere sounds eruit te halen..

Cab, daar kan ik je niet mee helpen..

Mocht je een fireball willen, PM me.. Ik zit er over te denken em te verkopen..

God Dethroned
5 januari 2008, 23:17
Het staat al bijna 100% vast dat ik deze zomer het
Marshall Modefour MF280-A cabinet met Celestion G12K-100 speakers koop voor ong 550 euro.

Ook heb ik beslist dat ik mijn randall nog gedurende een redelijke tijd zal combineren met deze kast en verder zal sparen om ineens een ENGL powerball te kopen, hiermee kan je immers HEEL lang mee doen.

Bedankt voor alle reacties !

Jimwoud
6 januari 2008, 00:32
Het staat al bijna 100% vast dat ik deze zomer het
Marshall Modefour MF280-A cabinet met Celestion G12K-100 speakers koop voor ong 550 euro.

Ook heb ik beslist dat ik mijn randall nog gedurende een redelijke tijd zal combineren met deze kast en verder zal sparen om ineens een ENGL powerball te kopen, hiermee kan je immers HEEL lang mee doen.

Bedankt voor alle reacties !
Heb je een Powerball al eens gehoord (dan)?

Marc Oblivian
6 januari 2008, 12:19
Tja...alhoewel ik het een goede amp vind, raad ik je aan om hem toch eens te beluisteren. Probeer ook eens een Fireball, Screamer, wat Peaveys, Mesa's uit, zou ik zo zeggen.
Dan weet je iig wat je het mooist vindt.

God Dethroned
6 januari 2008, 14:57
De vriend van wie ik het cabinet koop heeft er nu een powerball op staan ;-) klinkt echt goed ! Toch zal ik inderdaad zowiezo nog anderen testen maar bij de fireball heb ik het probleem dat er maar 1 eq zit :-D