PDA

View Full Version : Vraagje Retro-sonic Phaser



vinni
4 januari 2008, 19:44
Hoi,

Vraagje.....ik weet dat-ie True Bypass is.
Maar hoor je dan ook een behoorlijke plop bij het aan/uit schakelen?

Mijn BYOC Tremolo geeft zo'n ongeloofelijke knal (lekker met een 10.000watt PA)
Zelfs in een looper. (ben al bezig met een knakker op het BYOC-forum om de
TB-schakeling eruit te slopen....zit toch in een looper)

Vinni

the sure thing
4 januari 2008, 21:13
Ik heb 2 retro-sonic pedalen... nergens last van! Volgens mij hoor je de knal/plop alleen de eerste paar keer met schakelen. Probeer dat eens uit?

vinni
4 januari 2008, 22:06
Nee....dat truukje met een paar keer aan/uit ken ik wel.
Helaas werkt dat niet.

Maar als de RS Phaser gewoon plop-loos werkt dan is dit natuurlijk
erg fijn.

Groet,
Vinni

P.s. Welk RS pedaal heb je nog meer?

peter_heijnen
5 januari 2008, 01:04
Hey vinni, jammer dat je zoveel last hebt van die plop. Ik heb die phaser ook maar kan er mee leven. Mijn xotic pedalen (ac/bb/rc) zijn ook tb maar die schakelen dus muisstil, hoe hebben die gasten dat voor elkaar gekregen?

Bij de tb bouwpakketten van musikding hebben ze het over "hoogohmige weerstanden aan de uitgangen en paralel aan het signaal" om het ploppen tegen te gaan. Ik weet niet hoe dat werkt en of je dan uberhaupt nog van tb kunt praten, maar mss kun je er iets mee?

http://www.musikding.de/product_info.php?cPath=52_122&products_id=372

Nielsje
5 januari 2008, 01:09
Hoe is de schakelaar aangesloten? Er bestaat een schakeling waarbij de input van het effect aan de massa wordt geschakeld. In de werkbank staan volgens mij wel verschillende methodes hoe je dit kan oplossen.

Laatst las ik echter ook iets over ploppen, en dat de oorzaak bij de leds kan liggen, maar hier heb ik me verder nog niet in verdiept.

vinni
5 januari 2008, 10:30
Even voor de duidelijkheid.

Ik weet dus niet of de RS Phaser plopt......dat is dus mijn vraag.

Maar als voorbeeld haalde ik mijn BYOC Tremolo aan.

Die truuk met die weerstanden (overigens 1M pulldown resistors genoemd) is mij ook bekend en heb ik al geprobeerd met de BYOC Tremolo....nada....

Die Xotics heb ik ook gehad.....en inderdaad....geen plop. Ook De Fulltone OCD gehad....ook TB en ook geen plop.

Het is dus inderdaad mogelijk om TB-switching muisstil te maken.
Ik heb gelezen dat dat met relay switching kan maar dat je dan ook weer het e.e.a. moet bufferen. Niet zo eenvoudig dus.

Vinni

the sure thing
6 januari 2008, 11:57
Ik heb mijn Retro Sonic pedalen opengeschroefd om te kijken wat voor schakelaar er in zit. Het is niet de standaard 3PTD (of hoe afkorting ook is) maar een "eigen" schakelaar van RS. Dan rijst de vraag hoe ze die gesoldeerd hebben. Dat kan ik niet nagaan (te weinig kennis over).

Nielsje
6 januari 2008, 12:09
kan je wellicht een foto maken?

up-guitarman
6 januari 2008, 12:12
Ik heb een RetroSonic phaser en nog geen last gehad van ploppen. De eerste keer dat je die inschakelt komt het wel eens voor, maar dat is bij meerdere pedalen zo, bij mijn Small Clone bvb...

Heel toffe phaser wel !!!