PDA

View Full Version : Musicman BFR?



mcannegieter
4 januari 2008, 18:32
Misschien een hele stomme vraag maar mss en heb ik dat gemist. maar toch. Musciman heeft een nieuwe serie uitgebracht van hun gitaren, volgens mij de BFR serie. Ze hebbn in ieder geval mooie flame en quilt tops erop. Nou kan ik er her en der op het internet wel wat over vinden maar op de musicman site HELEMAAL niets. Hoe zit dit precies... zijn dit speciale limited editions of zijn het nu de nieuw finishes van de musicmans?

vinni
4 januari 2008, 22:00
Bij Maxguitars in Den Haag hangt er eentje....kijk maar op hun website.
(Of hij moet al verkocht zijn)

Maarru....zo'n bedrag?.....sorry hoor....vind de normale JP al veel te duur
voor wat je er voor krijgt.

Maar goed....geheel mijn mening natuurlijk.

Groet,
Vinni

jw009
4 januari 2008, 22:08
Misschien een hele stomme vraag maar mss en heb ik dat gemist. maar toch. Musciman heeft een nieuwe serie uitgebracht van hun gitaren, volgens mij de BFR serie. Ze hebbn in ieder geval mooie flame en quilt tops erop. Nou kan ik er her en der op het internet wel wat over vinden maar op de musicman site HELEMAAL niets. Hoe zit dit precies... zijn dit speciale limited editions of zijn het nu de nieuw finishes van de musicmans?

Is de nieuwe John Petrucci signature. Nu is het een Alder body, maple top, mahogany neck. Voor de rest niet veel verschillen dacht ik.

vinni
4 januari 2008, 22:17
Een hele hoop BFR's bij elkaar :

http://www.johnpetrucci.com/gearpics.htm

Je ziet ook dat hij Nut sauce gebruikt. (smeert je nut en zadels)
Dat gebruikt hij dus o.a. om zn gitaren goed op stemming te houden.

Ik gebruik het zelf ook.....goed spul.

Vinni

R.W.
4 januari 2008, 23:44
BFR staat voor BALL FAMILY RESERVE,

een serie luxe en gelimiteerd leverbare gitaren omdat er exclusieve houtsoorten(tops) gebruikt worden

er is nu een :

Petrucci bfr
luke bfr
en men is bezig met de albert lee en de axis uitvoering
naar wat ik begrepen heb blijft de petrucci uitvoering in ieder geval voorlopig leverbaar

tevens word er bij deze gitaren gebruik gemaakt van een aparte constructie.
bij de petrucci is de body van alder, met een maple top, en zit er ter hoogte van de brug een zandlopervormig mahony blok om de toon van de gitaar optimaal te maken

inderdaad erg duur, maar wel erg mooi, zowel qua klank als uiterlijk