PDA

View Full Version : iemand ervaring met de AXE-FX ?



fransoos
4 januari 2008, 18:10
bestaat zelfs een wachtlijst voor; prijs ca. € 1400,00


http://img412.imageshack.us/img412/2701/faxfxhv7.jpg (http://imageshack.us)


AXE-FX
Technologie Doorbraak
Het Axe-Fx van Fractal Audio Systems is een doorbraak in gitaar effects processing.
Geavanceerde processing algorithmen en ongeevenaarde krachtige computerrekenkracht leveren niet alleen de klank,
maar ook de FEEL van een echte buizenversterker. Onze Dynamic Response Technology™ simuleert op accurate wijze
het variabele karakter van een overstuurde buizenversterker. Anders dan de conventionele buizenmodelers waar de
reactie statisch aanvoelt, de Dynamic Response Technology™ geeft de gitarist een werkelijk dynamische ervaring.
Een volle versterkertoon en het gevoel op elk volume!

Mitch
4 januari 2008, 18:12
Ik zou zeggen: ga even struinen op www.thegearpage.net op de afdeling Amps, daar zijn heel wat topics te vinden met verbluffend goede soundclips hier en daar...

fransoos
4 januari 2008, 18:19
Ik zou zeggen: ga even struinen op www.thegearpage.net op de afdeling Amps, daar zijn heel wat topics te vinden met verbluffend goede soundclips hier en daar...

leuk, soundclips had ik echt al wel gevonden.
elke fabrikant kan perfecte clips maken,
maar dat bedoel ik dus niet...
mijn vraag heeft betrekking op gebruikers hier op het forum IRL !!!
jij hebt er dus blijkbaar geen ervaring mee.

Mitch
4 januari 2008, 18:23
Zeg, dufus, graag of niet. De link die ik je geef is die van een ander forum, waar een behoorlijk aantal topics is, van gebruikers die zelf ontzettend leuke dingen met de AXE FX bereikt hebben en er is zeer veel nuttige info te vinden.
Probeer het nog eens.

fransoos
4 januari 2008, 18:31
Zeg, dufus, graag of niet. De link die ik je geef is die van een ander forum, waar een behoorlijk aantal topics is, van gebruikers die zelf ontzettend leuke dingen met de AXE FX bereikt hebben en er is zeer veel nuttige info te vinden.
Probeer het nog eens.

dufus = ?

heb een en ander al uitgezocht voordat ik deze vraag postte.
maar ben dus benieuwd naar ervaringen van onze forumleden.
het feit dat er een wachtlijst voor bestaat doet vermoeden dat
de kwaliteit evenredig aan de prijs moet zijn.

shredneck
5 januari 2008, 01:13
dufus = ?

heb een en ander al uitgezocht voordat ik deze vraag postte.
maar ben dus benieuwd naar ervaringen van onze forumleden.
het feit dat er een wachtlijst voor bestaat doet vermoeden dat
de kwaliteit evenredig aan de prijs moet zijn.

Ik denk niet dat de prijs bepaalt of het apparaat goed is, maar los daarvan vindt ik wel dat je een beetje normaler kan posten.

On topic:

Of een dergelijk apparaat werkt voor iemand, tja, dat hangt in deze wereld van teveel factoren af. Wat ik zelf kan opmaken uit je verhaal is dat het een erg goed en dynamisch apparaat moet zijn.
Michael AE weet er meer van.

fransoos
5 januari 2008, 01:55
Ik denk niet dat de prijs bepaalt of het apparaat goed is, maar los daarvan vindt ik wel dat je een beetje normaler kan posten.

ik zie niet wat er abnormaal is aan deze/mijn post.
vraag op een normale manier of er ervaringen van forumleden zijn met dit apparaat.
dat er een wachtlijst voor bestaat dat verbaasde mij.

Mitch
5 januari 2008, 11:00
Met 'normaler posten' doelt shredneck waarschijnlijk op je buitengewoon vriendelijke tweede post, die mij ook in hte verkeerde keelgat schoot.
Afijn, er wordt al over gediscussieerd op dit forum en wel hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97492&page=3&pp=20). In ieder geval één NL gebruiker.

Snap ik nog steeds niet waarom je geen waarde hecht aan de mening en ervaring van een inmiddels behoorlijke hoeveelheid serieuze Amerikaanse gebruikers op een ander forum, maar goed: succes met je zoektocht naar Nederlandse info.

prinspatrick
14 februari 2008, 12:03
Ik bezit de AXE-FX nu iets meer dan een half jaar (was de 2de in europa, 1ste zelfs via G66 de officiële verdeler) en kan je alleen maar bevestigen wat op diverse forums verteld wordt.

zeer goed apparaat. niet goedkoop, maar prijs/kwaliteit is het spotgoedkoop, ik zou zelfs zeggen belachelijk goedkoop.

effecten kunnen idd makkelijk vergeleken worden met eventide, lexicon, ...

bediening is, eenmaal als je de logica doorhebt, gemakkelijk. je hebt voor elke BLOK (effect) een 1ste pagina met de meest gebruike instellingen en daarna eventueel nog meerdere pagina's voor geavanceerde instellingen.

AMP, CAB en MIC-simulatie waren al zeer uitstekend, maar zijn sinds de nieuwe firmware 5.0beta (sinds begin deze week) nog beter geworden.

Even goed als een echte lampenversterker? Volgens mij niet, ik heb mijn echte VOX AC-30 eens vergeleken met de AXE-FX, en dan moet ik eerlijk toegeven dat de VOX nog altijd beter is.
MAAR het is zeker een waardig alternatief, en line6-roland zijn in vergelijking fisher-price toestellen (ik kan het weten want heb voldoende ervaring gehad met GT-3, GT5, GT-6, GT-8, GP-100, VG-88v2, Pod, Pod XT, Vetta 2)
Het klinkt gewoon echt en niet met die plastieke bijsmaak van de concurrentie.

Aangesloten op een eindversterker (moet niet lampen zijn) en 4x12 hoor je niet het verschil met een echte lampenversterker.

direct op PA is het sinds 5.0 alweer beter, maar toegegeven, niet hetzelfde als de real thing.

positief is ook dat de uitvinder Cliff ongelofelijk veel tijd steekt in het constant updaten van de firmware en het luisteren naar de wensen van het forum.
bugs worden soms binnen het uur opgelost! wenslijsten worden indien mogelijk en bruikbaar voor iedereen in de volgende update ingevoerd.
om maar enkele voorbeelden te geven: Ikzelf heb gevraagd om de WAH automatisch te laten stoppen als die enige tijd op minimum staat. (wah ging al automatisch aan). awel dit werd prompt in de volgende update waargemaakt.
Een andere zeer kritische gebruiker vroeg voor passieve toonregeling zoals voorzien op de originel versterkers ipv de actieve die Cliff voorzien had.
Alhoewel hij dat zelf niet nodig vond, heeft cliff het idee toch onderzocht en in de software 5.0 toegevoegd (wat ook een zeer waardevolle meerwaarde is).

Nadelen. Ja die zijn er uiteraard ook,
1. ellenlange wachtlijst. Hij probeert die wel op te lossen (meer medewerkers, grotere hal,... ), maar telkens wordt de wachtlijst groter ipv kleiner. Hij durft zelfs zijn website niet met recentere (en betere) soundclips aan te passen omdat dat de lijst nog maar langer maakt!

2. hardware problemen bij de eerste lichting toestellen. o.a. dat van mij. moederbord werd wel zonder problemen vervangen (service is geweldig). Maar die zijn volgens mij echt opgelost.

3. geen hoofdtelefoon uitgang. onbegrijpelijk

4. geen USB-aansluiting, ook al niet van deze tijd. het moet allemaal via MIDI gaan, wat soms nogal traag werkt.

5. computer editor staat nog niet op punt en is grafisch gezien totaal achterhaald tov line6. wordt wel aan gewerkt en is ook niet echt nodig. ik doe alles via het toestel zelf.

6. in theorie kun je 2 AMPS gebruiken, maar als je iets of wat FX gebruikt, ben je snel aan je maximum. Maar, 1 AMP klinkt heel goed en een 2de is niet nodig.
Dan heb je de duurdere Axe-FX Ultra nodig.

In elk geval, volgens mij, VERUIT de beste Modeler op dit moment.

veel meer nuttige info vind je op dit forum:
http://www.setbb.com/axefx/index.php?mforum=axefx

fransoos
14 februari 2008, 13:15
Ik bezit de AXE-FX nu iets meer dan een half jaar (was de 2de in europa, 1ste zelfs via G66 de officiële verdeler) en kan je alleen maar bevestigen wat op diverse forums verteld wordt.

he bedankt prinspatrick,
welkome aanvulling op de info die ik al gevonden had :p
de levertijd is wel een probleem ja; staat tegenover dat in de (verre?) toekomst een aantal
van de genoemde nadelen aangepast kunnen worden.
de hoofdtelefoon aansluiting en de USB mogelijkheid zijn
in deze tijd eigenlijk ondenkbaar.

ben zelf in de tussentijd overgegaan op de X3live welke voor zijn prijs m.i. een goede kwaliteit levert. maar ook hier
ontbreekt nog een editor en zijn er nogal wat bugs.

zal tzt de AXE-FX zeker nog een keer testen ( weet alleen niet waar ? )
bedankt :dance:

prinspatrick
14 februari 2008, 13:44
he bedankt prinspatrick,
welkome aanvulling op de info die ik al gevonden had :p
de levertijd is wel een probleem ja; staat tegenover dat in de (verre?) toekomst een aantal
van de genoemde nadelen aangepast kunnen worden.
de hoofdtelefoon aansluiting en de USB mogelijkheid zijn
in deze tijd eigenlijk ondenkbaar.

ben zelf in de tussentijd overgegaan op de X3live welke voor zijn prijs m.i. een goede kwaliteit levert. maar ook hier
ontbreekt nog een editor en zijn er nogal wat bugs.

zal tzt de AXE-FX zeker nog een keer testen ( weet alleen niet waar ? )
bedankt :dance:

nog een minpuntje dat ik vergeten was te vermelden:
je moet alles zelf programeren, er zijn geen 'sjablonen' of standaardkeuzes. laat me even verduidelijken. in de GT-8 bv. heb je 7 verschillende WAH-types. Op die manier heb je vlugger de klank die je wil.
In de AXE-FX moet je alles zelf inéénknutselen en dat kan soms aardig lastig zijn. Mijn WAH klinkt nu fantastisch maar ik heb er wel tijd moeten insteken.
Ook de bediening is niet zo simpel als bv een POD. Maar ja, de POD heeft nog niet 5% van de mogelijkheden van de AXE-FX, dus dat is de prijs die je daarvoor betaald.
En als je een set pedaaltjes met versterker gewoon bent, is het waarschijnlijk een hele omschakeling. Maar het loont de moeite!

prinspatrick
16 februari 2008, 17:35
Hier een zeer goed voorbeeld:

Eerst lampen-versterker, daarna Axe-FX

both close-mic'd thru a 4x12 with Greenbacks.

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=805262&songID=6269947

toegegeven, de lampenversterker klinkt beter, maar het verschil is echt klein!

meer info op dit forumitem

http://www.setbb.com/axefx/viewtopic.php?mforum=axefx&t=2983&postdays=0&postorder=asc&start=0&mforum=axefx

JimmyPage
23 juni 2008, 20:27
Nadelen. Ja die zijn er uiteraard ook,
1. ellenlange wachtlijst. Hij probeert die wel op te lossen (meer medewerkers, grotere hal,... ), maar telkens wordt de wachtlijst groter ipv kleiner. Hij durft zelfs zijn website niet met recentere (en betere) soundclips aan te passen omdat dat de lijst nog maar langer maakt!

2. hardware problemen bij de eerste lichting toestellen. o.a. dat van mij. moederbord werd wel zonder problemen vervangen (service is geweldig). Maar die zijn volgens mij echt opgelost.

3. geen hoofdtelefoon uitgang. onbegrijpelijk

4. geen USB-aansluiting, ook al niet van deze tijd. het moet allemaal via MIDI gaan, wat soms nogal traag werkt.

5. computer editor staat nog niet op punt en is grafisch gezien totaal achterhaald tov line6. wordt wel aan gewerkt en is ook niet echt nodig. ik doe alles via het toestel zelf.

6. in theorie kun je 2 AMPS gebruiken, maar als je iets of wat FX gebruikt, ben je snel aan je maximum. Maar, 1 AMP klinkt heel goed en een 2de is niet nodig.
Dan heb je de duurdere Axe-FX Ultra nodig.

In elk geval, volgens mij, VERUIT de beste Modeler op dit moment.

veel meer nuttige info vind je op dit forum:
http://www.setbb.com/axefx/index.php?mforum=axefx
Nadeel 7: geen kant en klare footcontroller (patches switchen eff on/off en expressiepedaal) Zou toch allemaal echt wel mogen voor deze prijs; alleen perfecte sound is m.i. niet voldoende.