PDA

View Full Version : Eastwood Hi-flyer bas. Wat een genot



Saf
4 januari 2008, 17:46
Kwam 6 december binnen en wat een schoonheid. Lang over gedacht of ik hem nu wel of neit zou bestellen en of ik hem rechtstreeks zou bestellen uit de states of toch gewoon in duisland. De keuze toch gemaakt voor in duitsland scheelde achteraf zo weinig en is veel makkelijker. Wilde eerst nog meer eastwoods over laten komen dan was het wel een stuk voordeliger geweest rechtstreeks. maar heb mijn GAS aanval kunnen beperken dat alleen deze.

Genoeg gelult foto's (de sunburst is het echt wat vloeiender dan op de foto's)

http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/eastwoodHiFlyer02.jpg

http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/eastwoodHiFlyer01.jpg

De snaren zijn la belle tape wounded black beauty's. Klinken en spelen er fijn, zijn er ook te gek uit. Alleen een zwaar minpuntje na het drie oefensessies knapte tijdens het derde optreden (met kerstmis) de omwikkelde tape van de e snaar. Erg vervelend weet niet of dit snaar eigen is, of dat ik as ussual weer eens pech had.

Valentijn
4 januari 2008, 20:15
de snaren zijn op zich heel erg betrouwbaar, je moet ze alleen als je ze nieuw koopt even goed controleren, er zitten wel vaker productiefoutjes in (heb ik ook een keer gehad). Maar kreeg meteen nieuw setje snaren

Zijn inderdaad super snaren, ik heb ze op mn fretloze bassen zitten

Saf
4 januari 2008, 20:28
speel normaal altijd op flatwounds maar deze vind ik echt lekker aanvoelen. probleem is alleen dat niemand ze heir in de buurt heeft, heb dit setje tijdens de laaste gitaarnet meeting gekocht.

Henkie spenkie
5 januari 2008, 14:26
Eej Saf! ziet er leuk uit die bas! K ken hem verder eerlijk gezegt niet.
Wel opvallend hoe dat element zit. Slapt dat niet super iritant? Vooral met plukken dan?

Saf
5 januari 2008, 14:47
weet niet of dat irritant slapt eigenlij, speel altijd met plektrum omdat ik van die consistente attack houd. Speel verder nagenoeg altijd ierse folk of recht toe recht aan punk/garagerock en daar klinkt slappen niet zo bij. denk dat dit niet de meest ideale slapbas is, ook wat betreft geluid niet.

Maar man, waar ik hem voor gebruik, in een woord fantastisch. Heeft alleen een stuk meer output dan mijn musicmaster bassen dus als ik hem meteen omprik tijdens optredensm oet ik er wel ana denke nde volume wat dicht te draaien.

vincent136
5 januari 2008, 16:57
Hij ziet er tof uit :-)

Valentijn
5 januari 2008, 20:58
speel normaal altijd op flatwounds maar deze vind ik echt lekker aanvoelen. probleem is alleen dat niemand ze heir in de buurt heeft, heb dit setje tijdens de laaste gitaarnet meeting gekocht.

geen goede (bas)gitaarwinkel die ze kan bestellen?

Hier in de buurt zit een winkel die ze heeft. Maar op zich is het wel een behoorlijk bekend merk dacht ik (geloof dat ze vooral contrabas snaren maken)

Saf
6 januari 2008, 09:03
Heb je ik eigenlijk bij deze snaren nog niet echt gevraagd, ben ook al langer niet meer in de gitaarzaak geweest waar ik normaal altijd heen ga. Kom niet zo vaak in venray of venlo. En ben te lui om daar extra heen te rijden om te vragen om ze te bestellen. Had nog twee setjes gewone labella flats liggen gebruik ik die eerst eens op kijken we dan weer verder.

Robin5150
7 januari 2008, 21:32
Gave bas:P
Ik zou hem rechtshandig ook wel kunnen gebruiken het eenige wat dan opvalt is de knoppen bovenop maar ik hou wel van gitaren en bassen al-la-Hendrix :gitarist:
Maar je wou meer Eastwoods importeren hoezo dat 1 niet genoeg??

Mzzl :gitarist:

Saf
7 januari 2008, 22:38
ik had nog een linkshandige mosrite gitaar willen bestellen en een rocket bas. Maar achteraf mijn gas aanval wat kunnen bedwingen en het voorlopig bij een eastwood gehouden. (Overigs in de tussen tijd tussen half november en nu toch weer ee nrijtje gitaren en bassen gekocht)

Merr
29 januari 2008, 19:52
Waarom heb je hem uit Duitsland gehaald? Hier in Nederland zit toch ook een Eastwood dealer? www.digitaar-wil-ik.nl

Saf
29 januari 2008, 22:01
Die nederlander was toen ik begon met zoeken naar een dealer nog niet bezig, volgens mij. Had ook veel goede revieuws gelezen over taranaki guitars, en zou in eerste instantie ook nog een ex-demo bas van hun erbij overnemen. Dit laatste heb ik op het laatste moment toch neit gedaan. Als ik nog een eastwood zou kopen en niet rechtstreeks zou bestellen zal i kde volgende keer die nederlander ook wel in overweging nemen.