PDA

View Full Version : Nieuwe versterker



Robertgroen
4 januari 2008, 16:51
Ik weet het er zijn veel van dit soort berichten te vinden op dit forum. Heb ook met de zoekfunctie wat dingen opgezocht, maar ik wil het toch gewoon nog ff vragen. Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Heb een LTD EC500 met EMG's (60/81) erin. Ik speel vooral hard rock/metal zoals Metallica en dergelijke.

Ik heb ongeveer een 800 euro voor een nieuwe versterker. Nou heb ik onlangs op de peavey valveking (head) gespeeld en vond hem goed klinken. Weten jullie nog andere versterkers die ik een keer zou uit kunnen proberen?

Alvast bedankt!

Puerco
4 januari 2008, 20:27
Je zou zo een London City Bulldog stack (http://www.feedback.nl/?b=LCBULLDOG&a=47) kunnen proberen.
Als je echt iets moois wilt kun je bij Ceriatone (http://www.ceriatone.com/index.htm) een versterker laten bouwen evt incl aanpassingen en voor een meer dan redelijk bedrag.
Ik heb hier laatst een JTM45 besteld (geen metal amp maar alleen even als voorbeeld) compleet met headcabinet, dus kant en klaar.
Kost standaard $805 plus een PPIMV (Post Phase Inverter Master Volume) impedantie schakelaar, serieele effectsloop en externe bias mogelijkheid en dat kost ongeveer $20 per mod (PPIMV was $15). Komen verzendkosten bij (25 kilo via dhl) a $205 maakt een totaal van $1053 = +/- €733,-
Die trainwrecks schijnen een vette gain te hebben en kosten zonder mods ook $805 en 25 kilo.
Nadeel is dat je het vrij lastig uit kunt proberen tenzij je bereid bent om even snel naar Kuala Lumpur te gaan of een kennis hebt die zo een zelfde heeft.
Ik moet alleen nog afwachten of er invoerrechten bovenop komen en hoeveel dat gaat worden, laat ik zo snel mogelijk weten, zodra ik hem binnen heb open ik een topic met foto's en hopelijk wat geluid.

new deep
5 januari 2008, 00:33
Als je even doorspaart kan je misschien een Peavey 6505 overwegen.

Marc Oblivian
5 januari 2008, 16:03
Tweedehands Peavey 5150 combo...zo rond de 800 wel op de kop te tikken.

Robertgroen
8 januari 2008, 20:15
Bedankt voor de reacties!

Jullie horen wel wat het geworden is!