PDA

View Full Version : Boss eq-7



Row
4 januari 2008, 16:06
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een boss eq-7 in me kamer liggen.
Nu wil ik hem graag gebruiken als booster.
Normaal speel ik al met aardig wat gain en als
ik dan de standaard instellingen van de website
van boss afhaal word het een modderig zooitje samen
met de eq-7. Dus ik vroeg me af hoe jullie dat doen
en of jullie misschien wat voorbeelden hebben en tips?

Alvast bedankt! Groetjes, Rowin.

Thom TK
4 januari 2008, 17:19
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een boss eq-7 in me kamer liggen.
Nu wil ik hem graag gebruiken als booster.
Normaal speel ik al met aardig wat gain en als
ik dan de standaard instellingen van de website
van boss afhaal word het een modderig zooitje samen
met de eq-7. Dus ik vroeg me af hoe jullie dat doen
en of jullie misschien wat voorbeelden hebben en tips?

Alvast bedankt! Groetjes, Rowin.

Als booster werkt hij niet zo goed is mijn ervaring, een DS-1 werkt bijvoorbeeld veel beter, vooral bij buizenversterkers.
Je kan hem wel mooi als soloboost gebruiken in de FX-loop, maar kijk dan wel uit dat je niet te extreme instellingen gebruikt.

hugo123
4 januari 2008, 17:21
In fx loop, en dan gewoon volume van het pedaal ophoog, dan krijg je een cleane soloboost!

Thom TK
4 januari 2008, 17:21
As Hugo said.

Row
4 januari 2008, 17:42
Zit zo'n fx-loop op elke versterker? Want wij
hebben met de band nog geen backline. En
spelen op veel verschillende versterkers.
De eq-7 gewoon in de input van je versterker
is ook geen optie? Of zeg ik nu iets heel raars?

Fuhgawz
4 januari 2008, 17:52
Ja dat kan, mits je door het cleane kanaal van de versterker speelt en zelf je eigen distortion pedaal gebruikt. De EQ moet dan na de distortion en voor de versterker. Hij geeft dan een volumeboost.
Zet je hem voor je distortionpedaal of voor je versterker met distortionkanaal aan functioneert hij als gainboost, waardoor je dus meer distortion krijgt.
Je kunt het beste zelf even met de schuifjes kloten om er dat geluid uit te krijgen wat je wilt. Over het algemeen boost je de midhoge en hoge tonen meer voor een gainboost zodat hij beter door de mix snijdt. Hoeveel alles moet bijgesteld worden hangt echter af van je gitaar/versterker/pedalen-combinatie en je moet dus echt zelf even uitzoeken hoeveel je alles moet bijstellen/afkappen om een voor jou mooi geluid te krijgen.

Il_Falco
6 januari 2008, 20:45
toen ik mijn eq-7 in de loop stak, (H&K) kreeg ik heel veel brom.
mijn oplossing was dan om hem na mijn distortionpedaal (OD-20) te zetten.
daar staat hij goed. voor de distortion kreeg ik niet het geluid die ik wou,
dus volgens mij hangt het er ook vanaf hoe je je geluid wil 'modden'.

Nils47
7 januari 2008, 09:37
Zelfde als reacties hier boven, maar voor de duidelijkheid:

Gewoon je GE-7 in je pedalreeks bouwen en alle knoppen in het midden laten staan op nul. En dan de volume iets boven het midden, of hoe hard je hem wilt. Wanneer je hem dan intrapt, TATA volume boost (als je dat bedoeld tenminste)...

Kim Wilson
7 januari 2008, 09:57
Of de mids iets omhoog drukken, voor een betere door-de-mix-boost. En de bas terugschuiven. Vooral het eerste schuifje, die kan helemaal naar beneden. Ideaal, want je hebt gelijk geen hinderlijk laag meer.

ben vanhoof
7 januari 2008, 22:55
Row stuurde me een PM en vroeg om mn instellingen. Ik boost gewoon de mids, en laat de 2 uiterste schuivers op 0 staan, enenals de volume schuiver.

http://i185.photobucket.com/albums/x218/benvanhoof/bossge7.jpg

Row
8 januari 2008, 16:21
Heel erg bedankt voor je foto ! Hier hebben meer mensen wat aan. Super! En de rest ook bedankt voor de reacties!

Kim Wilson
8 januari 2008, 16:33
Je zou voor gitaar je eerste schuifje ook nog helemaal omlaag kunnen drukken. Dat doe ik ook. Je gitaargeluid lijdt er niet onder, maar je bent wel van een hoop storende rommel af. Zo voorkom je dat je de bassist in de weg gaat zitten.

Il_Falco
9 januari 2008, 09:08
@ kim: +1
goed idee :cooler:

Rormo
9 januari 2008, 11:22
Je zou voor gitaar je eerste schuifje ook nog helemaal omlaag kunnen drukken. Dat doe ik ook. Je gitaargeluid lijdt er niet onder, maar je bent wel van een hoop storende rommel af. Zo voorkom je dat je de bassist in de weg gaat zitten.

Dat ga ik ook eens proberen :)

Kim Wilson
9 januari 2008, 11:35
Probeer het maar eens. Het scheelt echt. In dat gebied zitten heel veel bastonen die je niet voor gitaar nodig hebt, maar die erg storend kunnen zijn. Je geluid wordt een stuk strakker en je geluidsman en bassist worden er ook blij van. :)

Hallie
9 januari 2008, 15:19
heeft een Ge-7 ook nut zonder Fx loop?
op een valve junior van epiphone in dit geval?
bij de band heb ik wel fx loop.. desnoods.

rocker_71
9 januari 2008, 15:31
Probeer het maar eens. Het scheelt echt. In dat gebied zitten heel veel bastonen die je niet voor gitaar nodig hebt, maar die erg storend kunnen zijn. Je geluid wordt een stuk strakker en je geluidsman en bassist worden er ook blij van. :)

Geldt die truc ook voor een 10 band EQ?

yhcmarc
9 januari 2008, 16:33
Ik gebruik ook ongeveer de instellingen van de geplaatste foto met een GEQ7 als booster voor de overdrive sound, alleen het volume iets hoger, voor de solo boost gebruik ik een maxon OD808 / the RAT(Z) pedaal voor wat extra drive (na de eq trouwens).

dml
9 januari 2008, 17:08
Voor een Lukather/CAE-achtige soloboost kun je 200 Hz +10 db (2e streepje), 400 Hz +5 db (1e streepje) en Level op het eerste streepje zetten, dan krijgen je hoge noten ook meer "druk".

Kim Wilson
9 januari 2008, 22:20
Geldt die truc ook voor een 10 band EQ?
Ja hoor. Je moet er wel even op letten dat er niet teveel van je bruikbare geluid verloren gaat. Maar misschien kun jij zelfs wel twee schuifjes naar beneden doen, of iig de tweede een stukkie lager. Maar dat moet je gewoon proberen, ik weet ook niet precies hoe de frequentieverdeling is op jouw eq. :)

rocker_71
9 januari 2008, 22:52
Ik zal het eens proberen.